R6 Bra Köp??

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
GSX-R 750
Yamaha R6 bra köp eller?

Jag har nu en GSX-R 600 -97 och funderar lite löst sådär på att byta upp mig (?) till en R6:a till sommaren är detta en vettig idé?? :kocko

De jag tänker på är de första årsmodellerna som kom som nu börjar komma ner lite i pris.
Jag har iofs bara haft sukkan en sommar så jag har långt ifrån tröttnat på den men väg gärna för/nackdel i jämförelse eller R6/GSX-R

Ha det.. :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Är det inte bara den senaste rsexan som klått gixxern? :va
har för mig att den varigt värre i alla tidigare versioner! ...akta så du inte byter ner dig :p

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
E det inte läge för en GSX-R 750 istället - jag menar om du vill byta upp dig? Eller kostar de riktigt roliga (= 00 å framåt) för mycket :va
/F.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En R6-99 är bättre än en GSX-R600-97 motor- och chassimässigt. R6 är fulare dock, och då är ändå GSX-R ingen oljemålning...

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Utseende är ju högst subjektivt men R6:an ser betydligt smidigare och vassare ut i mina ögon. Har aldrig riktigt lärt mig tycka om Gixxerns bakdel.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
De som skiljer mest tycker jag iaf att du få lite bättre knuff på något lägre varv.. sen sitter du lite mer upprätt än på gixxern.. men du kommer ju inte märka så stor skillnad.. sånna fall om du byter upp dig till en dom nya.. typ Hondan ska väl vara lite vassare än övriga just nu.. annars så få du ju gå upp lite i kubik.. så varför inte en gixxer 750 -00 el nyare..

bilohoj

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
R6
Jag tror nog att majoriteten tycker att R6an är snyggare och vassare än en GSXR -97.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har kört flera och R6an är lättare och skönare. Tycker även R6an har mer klipp genom hela registret. Tyckte den drog rätt bra.. den jag körde var iofs en 2002a.

bilohoj

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
R6
Swedie skrev:
Jag har kört flera och R6an är lättare och skönare. Tycker även R6an har mer klipp genom hela registret. Tyckte den drog rätt bra.. den jag körde var iofs en 2002a.

R6an går bra på hela registret. Bättre än vad dom flesta tror. Tror nog den åker ifrån en gsxr 750. Skulle va jämt men R6an skulle dra det längsta strået till slut.

KIRE

Guest
bilohoj skrev:
R6an går bra på hela registret. Bättre än vad dom flesta tror. Tror nog den åker ifrån en gsxr 750. Skulle va jämt men R6an skulle dra det längsta strået till slut.

:hihi 80-tals gixxer då eller?

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Hej ja har kört en R6a hela sommaren & det va helt OK mycke smidig hoj tycker ja!! :tummenupp men ja bytte till en :Bugar R1a 01 :squid i sept trodde inte att det skulle vara så stor skillnad men det va det helt klart!!! :banana

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
bilohoj skrev:
Jo tjena du.... :rolleyes:

fredrik_wt

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
ATV
det där med hojar med effekt ja... jag kollade upp försäkringen på mig på en GSXR 750 bara för skoj skull.... 65.000:- helår, nej inte jag som skrivit fel, en -97 kollade jag på. då bor jag i skogen men iofs bara 19 år

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
Nero_jkpg skrev:
Yamaha R6 bra köp eller?

Jag har nu en GSX-R 600 -97 och funderar lite löst sådär på att byta upp mig (?) till en R6:a till sommaren är detta en vettig idé?? :kocko

De jag tänker på är de första årsmodellerna som kom som nu börjar komma ner lite i pris.
Jag har iofs bara haft sukkan en sommar så jag har långt ifrån tröttnat på den men väg gärna för/nackdel i jämförelse eller R6/GSX-R

Ha det.. :tummenupp

Tja, kör själv en gixxer 600 - 97, trivs grymt bra med den..i mina ögon är r6:an så liten, man vill ju gärna ha lite hull att klämma i....tyckte också efter ett tag att min gixxer gick lite dåligt, men istället för att byta hoj så köpte jag dynojet, k&n filter samt effekt system, detta gjorde att jag fick 104 hk på bakhjulet :banana , inte illa......behåll hojen!!!!!!!!!!!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bilohoj skrev:
På vilken planet då :D

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
GSX-R 750
Det verkar minst sagt vara ett splittrat ämne om GSX-R VS R6 :tungan , funderar ju vidare men trodde det skulle skillja sig mycket... om det blir en R6:a blir det den första årsmodellen , har inte råd med mer :( men jag har även kollat på GSX-R 750 96:a den guldfärgade om ni vet vilken jag menar.. är detta stor skillnad mot min 600 som jag har nu? Har förstått att jag ska satsa på 750 om jag ska märka den stora skillnaden..Kul att det blir så många inlägg :)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Kommer du över med en postväxel á 62k så kan du få denna skönhet. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0503X.JPG
    IMG_0503X.JPG
    92.8 KB · Visningar: 99

Rickard

Lugnt och fint
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850, GSX-R 750Y
ang R6 vs GSXR750

Min Supersport R6:a jag körde RR med 2001 var betydligt snabbare än alla gat-R6:eek:r. Den hade hela YEC-kitet och Roelofs portning, mm. 117 hk på bakhjulet i bänk = minst 10 hk mer än en trimmad gat R6:a (standard ligger t.ex. 1999 års R6:a under 100 hk på bakhjulet).

I vilket fall, på Sviesta-rakan hade min Supersport R6:a inte en gnutta chans att hänga på helt standard GSXR 750 års.2000.

Om man jämför prestanda rakt fram så är alla GSXR 750 med insprutning helt överlägsna R6:an (alltså, en GSXR 750 -97 åker ifrån en R6:a -2004 rakt fram. Garanterat.)
:fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta

För övrigt älskade jag min R6:a. Effektstark, smidig och villig. En dröm på bana. Säkert är R6:an helt ok på gata också.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln