R6 hjälp

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Nu är de dax å köpa R6. Vad ska jag tänka mig för innan jag köper? vad är viktigt på en sån hoj?
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
DanneR skrev:
Nu är de dax å köpa R6. Vad ska jag tänka mig för innan jag köper? vad är viktigt på en sån hoj?

att den inte ser ut som denna :hihi
DSC_0023.jpg
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
haha ja de låter intressant den ser fin ut, är ljudämparen hopsatt med silver tejp eller? :hihi extra utrustning
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
DanneR skrev:
Nu är de dax å köpa R6. Vad ska jag tänka mig för innan jag köper? vad är viktigt på en sån hoj?

Kolla så den ser välvårdad ut, servad och att drivpaket och saker som tex styrlager är ok. Provkör den såklart och "känn" på grejerna. Kolla så den inte slirar på koppling, växellådan är lättarbetad. Är du osäker på nåt så ta med dig en polare som har lite koll...

Det finns många hojar så köp inte första bästa bara för att du är köpsugen!!
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Varva ut den på samtliga växlar och låt den motorbromsa från höga varv. Hoppar växlarna ut (speciellt tvåan) så kolla på en annan hoj. Lyssna på mototljudet, eftersom det är en Yahama (skramlabra) så kan det rassla och låta om den utan att det är någon fara. Se bara till att rasslet inte stiger med varvtalet eller att det rasslar extra mycket efter du tomgångsgasat och släpper gasen. Varmkör motorn ordentligt och kolla så att det inte kommer vit eller blå rök från avgaserna. Sen kolla lagrena som folk innan har påpekat. Kolla på helhetsintrycket, ser hojen bra ut (utvändigt) så är den oftast det invändigt också. Något jag gillar också är när det är ordning och reda på försäljaren. När jag köpte min senaste hoj så hade säljaren en hel pärm full med gamla kvitton, besiktningspapper osv osv. Bara det tyder ju på att det är en ordningsam person som ägt den tidigare. Och ta som sagt med någon hojkunnig kompis när du kollar på den.
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
OKje tack så mycket för tipset. som sakt jag är ute efter en R6a men jag har inte brottom. Hehe den burne outen är ju en perfekt försälnings bild. de ger ju positiva tankar om hojen hehe eller bakhjulsåkning. Men de lär väll vara många som är! :lol

Folk som säljer sina r6or från 40-45:- är de skramel eller? för har sett några 99or med 1500-2500 mil? hur mycket ska man lägga på en hoj som gått över 2000 mil är de rimligt å lägga 50? eller ska man sattsa på något annat märke ? som är utav 600 cc? cbr? kawa? ee de nått? trumph kanske. jag är inte den som vill åka på bana eller burna eller åka på slangen! :banana
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Mm de har jag, med en helikopter motor på! sen 150hk lustgassystem också ! De ger hår på arslet! :yoparty
 

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 650
Jag va sugen på en sporthoj efter att jag tog mitt kort i somras. Jag tittade på 600 cc klassen, både på R6:an, Ninjan, CBR och flera andra. Jag fastnade tillslut för Daytonan...Dessutom har den fantastiskt bra försäkring! :)
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=104151

Snyggare 600 får du inte för den pengen, ingen mer välvårdad eller väkörd heller för den delen, det kan JAG intyga. Det finns ju en tråkig anledning till att killen tvingas sälja... så vill du ha en fin 600 så slå till, men då är det FORT som gäller... hör av dig isf.

DanneR skrev:
OKje tack så mycket för tipset. som sakt jag är ute efter en R6a men jag har inte brottom. Hehe den burne outen är ju en perfekt försälnings bild. de ger ju positiva tankar om hojen hehe eller bakhjulsåkning. Men de lär väll vara många som är! :lol

Folk som säljer sina r6or från 40-45:- är de skramel eller? för har sett några 99or med 1500-2500 mil? hur mycket ska man lägga på en hoj som gått över 2000 mil är de rimligt å lägga 50? eller ska man sattsa på något annat märke ? som är utav 600 cc? cbr? kawa? ee de nått? trumph kanske. jag är inte den som vill åka på bana eller burna eller åka på slangen! :banana
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
mer tips.. funderar oxå seriöst på en R6a... ska bara sälja min lilla katt först
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top