Lindell90
Médlämm
Jag har kört upp på r6 utan anmärkningar trots helt usel svängradie. Det är inte att rekomendera att köra upp på den men det går ju![]()
Annars trevlig cykel![]()
låter nice
Jag har kört upp på r6 utan anmärkningar trots helt usel svängradie. Det är inte att rekomendera att köra upp på den men det går ju![]()
Annars trevlig cykel![]()
men vaddå... är det inte så att man får full behörighet till A kortet efter 2 år ? utan att behöva köra upp / teoriprov ? om jag redan har A1 kort ska jag väl inte behöva göra teoriprovet igen ?
Ja, om du har A begränsad får du automatiskt A obegränsad efter två år. Däremot kan du inte gå från A1 till nästa klass utan att köra upp. Teorin slipper du däremot.
Ja, det kan nog fanimej vara den fulaste hojen som tillverkats.Väldigt fin hoj att köra o svänga med! Synd att den är så gräsligt ful![]()
Undrar om ett R6 köp är värt pengarna ? ska börja övningsköra till sommaren o skulle behöva en hoj dåmor o far säger att jag ska köpa en 250 som jag kan bara köra upp med o sen köpa en "riktig"... fast vet inte riktigt... fundera på en R6a, hittat en som kostar runt 40 000... gått 4000 mil -00:a...
är det värt det eller?
och så undrar jag om det finns strypsats till R6orna... ;P som jag kan ha i början iallafall
Mycket intelligent skrivet. Jag tror dock att det kommer att ljuda annat då/om pappa betalar...Mina småpengar på det vadet....![]()
Undrar om ett R6 köp är värt pengarna ? ska börja övningsköra till sommaren o skulle behöva en hoj dåmor o far säger att jag ska köpa en 250 som jag kan bara köra upp med o sen köpa en "riktig"... fast vet inte riktigt... fundera på en R6a, hittat en som kostar runt 40 000... gått 4000 mil -00:a...
är det värt det eller?
och så undrar jag om det finns strypsats till R6orna... ;P som jag kan ha i början iallafall
Automatiskt om du har kortet två år i obruten följd.
Ingenting är uppenbart för församlingen i den här kyrkan...Jomenvisst, det trodde jag var uppebart.![]()
Ingenting är uppenbart för församlingen i den här kyrkan...![]()
Du får inte strypa en R6:a enligt de nya reglerna.
Orginal effekten får inte överstiga 70kw (ca92hk)
A 2 mellanklass: ålder 18 år (kan höjas till 20 år ufrån åldergräns för A1). MC: max 35 kW, vikt/effektförhållande får ej överstiga 0,2 kW/kg. Får ej strypas från en hoj med mer än dubbla effekten.
är det värt det eller?
Du får inte strypa en R6:a enligt de nya reglerna.
Orginal effekten får inte överstiga 70kw (ca92hk)
A 2 mellanklass: ålder 18 år (kan höjas till 20 år ufrån åldergräns för A1). MC: max 35 kW, vikt/effektförhållande får ej överstiga 0,2 kW/kg. Får ej strypas från en hoj med mer än dubbla effekten.
R-hoj är ingen höjdare att öva på. Ett otplånligt minne från Mc Donalds Rissne en sommarkväll år 2000. På parkeringen mitt emot McD uppenbarar sig ett udda ekipage. Gympadojjor, shorts, t-shirt med ryggplatta utanpå åsså en hjäm. Killen övar garagevändningar med en sprillans ny R1. Det går vingligt och han har uppenbara problem med att dosera koppling/gas och duttar dessutom med frambromsen. Herregud, tänker jag, detta kan bara sluta på ett sätt och det gör det också. Ljudet av dyra originalkåpor som möter asfalt avbryter mig mitt i en tugga och jag vänder på huvudet och ser killen nerböjd över sin hoj i full färd med att försöka resa upp den.
mhm okmen nu är det så att "jag aldrig ramlar" ta i trä
har ramlat en gång ... andra lektionen när jag övningskörde för 125a... idiotiskt... andra gången jag också hade satt mig på en motorcykel/moppe... ville komma upp i 50 som man ska på "hinderbanan" ... men var inte särskilt rutinerad med att bromsa ... så det gick som det gick...
menmen... tack för varningen iallafall ;P
är det värt det eller?
R6:an har en ganska upprätt körställning så den borde fungera som uppkörningshoj. Väldigt fin hoj att köra o svänga med! Synd att den är så gräsligt ful![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |