R6 -värt köpet ?

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Jag övningskörde med en r6:a och det gick hur bra som helst. "go får it" som det heter...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
men dock är det ju så att man inte får strypa den längre ? :S
så det blir lite svårt att köra upp med en olaglig ostrypt hoj :p

Det är dom nya reglerna som träder i kraft 2008-2010 eller nått sånt.

Ring Svensk bilprovning och fråga eller surfa deras sida.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
men dock är det ju så att man inte får strypa den längre ? :S
så det blir lite svårt att köra upp med en olaglig ostrypt hoj :p

Såvitt jag vet går det fortfarande att strypa dom eftersom min hoj blev strypt i somras :p

Men sen så är dom ruskigt dyra att försäkra :S :p
Räkna med att trafikförsäkringen för dig kommer att ligga på minst 1000:- i månaden :S :p

Sen så är det verkligen ingen bra uppkörningshoj :p

För övrigt så missbrukar du :p :p

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Det är dom nya reglerna som träder i kraft 2008-2010 eller nått sånt.

Ring Svensk bilprovning och fråga eller surfa deras sida.

ah men vafan... 2008-2010 så har jag tagit körkortet för länge sen ;P eller .. iallafall sommarn/så-fort-snön-försvinner 2008 så har jag tagit kortet..

Såvitt jag vet går det fortfarande att strypa dom eftersom min hoj blev strypt i somras :p

Men sen så är dom ruskigt dyra att försäkra :S :p
Räkna med att trafikförsäkringen för dig kommer att ligga på minst 1000:- i månaden :S :p

Sen så är det verkligen ingen bra uppkörningshoj :p

För övrigt så missbrukar du :p :p

veeet... är en smileyoholic.. helt sjukt :D men ändå...
är det den där obligatoriska försäkringen som kommer kosta 1000 i månaden ? försäkrar isåfall endast det som behövs :p och hoppas på det bästa xD

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
veeet... är en smileyoholic.. helt sjukt :D men ändå... är det den där obligatoriska försäkringen som kommer kosta 1000 i månaden ? försäkrar isåfall endast det som behövs :p och hoppas på det bästa xD

Ja, du måste ha minst trafikförsäkring. Får en känsla av att du har rätt dålig koll på det här med försäkringspremier...:confused: ..förstår absolut om du vill ha en R6 men ett gott råd: kolla premien. Även om du kan strypa den så utgår f-bolagen från ursprungseffekten....och få 600or är dyrare att försäkra en just R6an.

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
med det gamla uppkörningssystemet hade det inte varit några problem alls att köra upp med en r6a...men med dagens system e det sjukligt mycket svårare...

det kräver att man kan krypköra runt med fulla styrutslag i princip hela tiden...är t.om. svårt att bara leda den genom konbanan...

med mycket träning går det och för en polares syrra satte dem ut konerna lite extra för att hon skulle ha en möjlighet att klara banan...

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
Ja, du måste ha minst trafikförsäkring. Får en känsla av att du har rätt dålig koll på det här med försäkringspremier...:confused: ..förstår absolut om du vill ha en R6 men ett gott råd: kolla premien. Även om du kan strypa den så utgår f-bolagen från ursprungseffekten....och få 600or är dyrare att försäkra en just R6an.

jo men morsan o farsan har hand om försäkringspremierna... så har ingen som helst koll på sånt skit :D

med det gamla uppkörningssystemet hade det inte varit några problem alls att köra upp med en r6a...men med dagens system e det sjukligt mycket svårare...

det kräver att man kan krypköra runt med fulla styrutslag i princip hela tiden...är t.om. svårt att bara leda den genom konbanan...

med mycket träning går det och för en polares syrra satte dem ut konerna lite extra för att hon skulle ha en möjlighet att klara banan...

ehm jaha :p tror dock inte dom gör det här i jönköping..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...