Det är nog framförallt 06-07 R6 som har ett sämre mellanregister. Kolla på dyno-diagram så får du en uppfattning om hur det ligger till.Lånar tråden lite eftersom jag åxå står i valet och kvalet mellan R6 och CBR600 RR.
I mitt fall letar jag efter en -03a i fint skick och för MAX 55000:-. Känns lite som vilken det blir hänger på vilken jag snabbast hittar en annons på men, undrar lite ändå. Beslutsångest är mitt andra namn, kan ju inte ens välja mellan BigMac och McFeast
Har förstått att dom är väldigt snarlika. Att r6:an är extremt toppig, betyder det att cbr:en inte har samma tryck dom sista tusen varven? Hur är komforten mellan dom (är 186cm lång och kommer nog ha snäckan på bönpallen ett antal mil i sommar)?
Har jag för stora förhoppningar om jag hoppas hitta en fin -03a med t.ex. slipon på för 50-55000:-? Har sett lite annonser där dom ligger runt 60' men tycker det är överpris. 50' om den är fräsch, 55' om den är i toppskick, har extrautrustning och service nyss gjord. Är det rimligt?
//Jocke
60'000kr tycker jag är för mycket för en -03:a. 2004 sålde jag min -01:a för 64'000kr, den var då alltså 3år gammal (och hade bara gått 1000mil). Då anser jag att 60'000kr är för mycket för en 5år gammal R6:a idag. 55'000kr låter rimligt om det är en fin hoj.