GSX-R-Mikko
Vill mycket, Kan inget...
Känns som att det väger över åt gixxer.
Gillar även designen på hojen.
Då ärdet väl inte mycketatt fundera på, Ut och leta
Känns som att det väger över åt gixxer.
Gillar även designen på hojen.
Ska precis ringa på den
Så du letar hoj nu?! Hörde av tjejen att du var sugen, köpte tapet av henne nämligen... Ska du köpa R6 så titta då på -03 då dom fick insprutning! Polaren har en R6 -99 som toppen rasa på... Så det var bara att byta! Tror dom har starx under 100hk på hjulet om jag inte minns fel... Hoppas du hittar nått!
Mvh Fredrik
Det är skillnad på spec chart-hästar och såna man har i motorn. De där hojarna är jämnstarka.R6 från 01 med fuggar har 123Hp @ 13000rpm, torrvikt 162.
Så de är väll rätt precis 100Hp på baksulan.
GSX-R 600cc från 01 har 115Hp @13000rpm, torrvikt 163
Det är skillnad på spec chart-hästar och såna man har i motorn. De där hojarna är jämnstarka.
Det var du som skrev att "...mer HP med insprut..." Jag har ingen åsikt om den saken. Det jag skrev var att hojarna är jämnstarka och, underförstått, att man skall ta 123 hk i yamman med en rejäl nypa salt. I de jämförande tester jag läst om de hojarna var de i stort sett lika starka. Jag hade själv en gixxer 01:a och den hade inga problem att hänga med R6rna. Det var definitivt inga åtta hk som skiljde dem åt.så med andra ord så spelar de ingen störr roll om de är fugge eller insprut på dessa 2 cyklar från samma år?
Varför detta evinnerliga tjat om max effekt i hojar? Det spelar ju egentligen ingen roll, det intressanta är ju hur effektkurvan ser ut!
Sen är dessutom kg/hk rätt intressant, både tom hoj, och inkl förare. Ofjädrad vikt, varvvillighet, gasrespons mm spelar också in i allra högsta grad! Men eftersom det är svårare att mäta i siffror har alla blivit hk-fixerade. Det har även gjort att alla anger hk på veven, och därmed bidrar till att trissa försäkringspriserna. Aprilia är väl en av få som anger på hjulet?
Jag skulle ju åka och titta på den här istället http://www.blocket.se/vi/15526662.htm?ca=5_s
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari