R6 vs GSXR600

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Suzuki ifall jag skulle välja...
Finns ju några här på köp&sälj...
Körde Yamaha förut nu blir det GSXR iaf för mej...
:tummenupp

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Som lång så sitter man småkasst på båda hojarna men något bättre på suzukin tycker jag, r6:an känns väldigt kompakt. R6:an har nog sålt bättre så tillgång på begade delar borde vara bättre där och det känns som den är av lite bättre kvalité. Suzukin låter argare än r6:an ljudmässigt och utseendet går även den ronden till Suzukin då är r6:an är en ganska ful hoj...

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Ah, den var ju snygg som fan. Har en längre tid funderat på en er-6 men det får bli en sporthoj till :yoparty

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Skulle komma en kille till helgen och kika.

sitter och funderar på om jag ska åka till banken å hämta postväxel, problemet blir bara att få hem den, den va avställd och i Uppsala är det snö och kallt.Lär vara mer snö åt gävle-hållet misstänker jag.
Får ta en funderare.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Så du letar hoj nu?! Hörde av tjejen att du var sugen, köpte tapet av henne nämligen... Ska du köpa R6 så titta då på -03 då dom fick insprutning! Polaren har en R6 -99 som toppen rasa på... Så det var bara att byta! Tror dom har starx under 100hk på hjulet om jag inte minns fel... Hoppas du hittar nått!

Mvh Fredrik

hur långt har den R6an gått? min har snart rullat 2000 utan några som hällst problem, de ända som är att de drar olja när man ligger hårt på rullen längre sträckor...
------------------------------------------------------------

Källa: www.motorcyclespecs.co.za

R6 från 01 med fuggar har 123Hp @ 13000rpm, torrvikt 162.
Så de är väll rätt precis 100Hp på baksulan.

GSX-R 600cc från 01 har 115Hp @13000rpm, torrvikt 163

varför allt snack om insprut?

de flesta i andra fall säger man mer HP med insprut, i detta fall är de inte så. R6an med fuggar har mer Hp än GSX-R 600 med insprut.

personligen tycker jag mer om motorkaraktären med fuggar än med insprut. men jag är ju som jag är också :crash

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
R6 från 01 med fuggar har 123Hp @ 13000rpm, torrvikt 162.
Så de är väll rätt precis 100Hp på baksulan.

GSX-R 600cc från 01 har 115Hp @13000rpm, torrvikt 163
Det är skillnad på spec chart-hästar och såna man har i motorn. De där hojarna är jämnstarka.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Det är skillnad på spec chart-hästar och såna man har i motorn. De där hojarna är jämnstarka.

så med andra ord så spelar de ingen störr roll om de är fugge eller insprut på dessa 2 cyklar från samma år?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
så med andra ord så spelar de ingen störr roll om de är fugge eller insprut på dessa 2 cyklar från samma år?
Det var du som skrev att "...mer HP med insprut..." Jag har ingen åsikt om den saken. Det jag skrev var att hojarna är jämnstarka och, underförstått, att man skall ta 123 hk i yamman med en rejäl nypa salt. I de jämförande tester jag läst om de hojarna var de i stort sett lika starka. Jag hade själv en gixxer 01:a och den hade inga problem att hänga med R6:eek:rna. Det var definitivt inga åtta hk som skiljde dem åt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Varför detta evinnerliga tjat om max effekt i hojar? Det spelar ju egentligen ingen roll, det intressanta är ju hur effektkurvan ser ut!
Sen är dessutom kg/hk rätt intressant, både tom hoj, och inkl förare. Ofjädrad vikt, varvvillighet, gasrespons mm spelar också in i allra högsta grad! Men eftersom det är svårare att mäta i siffror har alla blivit hk-fixerade. Det har även gjort att alla anger hk på veven, och därmed bidrar till att trissa försäkringspriserna. Aprilia är väl en av få som anger på hjulet? :va

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Har själv en R6 -01. I somras va jag o polaren ute o körde, jag på R6an o han på sin GSXR 600 -01.

Vi bytte hojar lite då och då.

Vi tyckte båda att R6an kändes mindre och smidigare samt va enklare att lägga i kurvor. R6an har också en lite mer varvvillig motor, dvs man måste ligga på höga varv för att det ska hända nåt, rödmarkeringen kommer senare (15500 rpm), detta ttycker jag dock bara är kul och lite av själva grejen med att köra 600.

Så ett tips är defenitivt att provköra båda modeller och se vilken du trivs bäst på samt även vilken du tycker är snyggast.

Mig personligen tilltalar designen mer på R6an och även köregenskaperna (titta bara på gixxerns stooooora tank)

Men smaken är som baken, ha inte för bråttom när du köper utan testa istället båda.

/paco

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Är ganska liten och inte speciellt van hojåkare, var 2 år sen jag hade zx7r kom jag på.
Någon som vet vad zx7r väger?

Åker för övrigt och kikar på denna gsxr ikväll, ska vara i väldigt fint skick och miltal och pris är ju helt ok?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Varför detta evinnerliga tjat om max effekt i hojar? Det spelar ju egentligen ingen roll, det intressanta är ju hur effektkurvan ser ut!
Sen är dessutom kg/hk rätt intressant, både tom hoj, och inkl förare. Ofjädrad vikt, varvvillighet, gasrespons mm spelar också in i allra högsta grad! Men eftersom det är svårare att mäta i siffror har alla blivit hk-fixerade. Det har även gjort att alla anger hk på veven, och därmed bidrar till att trissa försäkringspriserna. Aprilia är väl en av få som anger på hjulet? :va

varför jag tar upp det är för att "alla" säger att insprut Alltid ger mer Hk än fugge, men så verkar det inte vara i de här fallet.. bara de jag spekulerar i.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping