R6a

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
fan vad många blir moral kärringar här så fort det är någon annan som gör något lite olagligt, så alla ni som gnäller här ni håller alltid hastigheten wheelar aldrig eller kör och leker, och det e fan inte samma att köra ostrypt som att köra utan körkort, man lär sig köra på trafikskolan.
Har du en bas försäkring när din pappa står för den så gäller försäkringen även om du trillar hur ska dom kunna kolla om du använder den mest.
Själv körde jag en säsong strypt sen tog jag bort strypningarna och jag blev stoppad mer än en gång och dom kollade aldrig min hoj och jag trillade också men man försäkrar efter original effekten så dom kollar inget då heller om du skulle trilla.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
fan vad många blir moral kärringar här så fort det är någon annan som gör något lite olagligt,

Förstår bara inte meningen med att lägga tid och pengar på att ta ett körkort om man endå ska köra olagligt, tar du bort strypningen kör du ett fordon du inte har körkort för, så är precis samma som att köra utan.

Typ som att ta traktorkort och sen låna farsans porsche, och tro det är bättre och mindre olagligt för man har traktorkort
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
Förstår bara inte meningen med att lägga tid och pengar på att ta ett körkort om man endå ska köra olagligt, tar du bort strypningen kör du ett fordon du inte har körkort för, så är precis samma som att köra utan.

Typ som att ta traktorkort och sen låna farsans porsche, och tro det är bättre och mindre olagligt för man har traktorkort


men du lär dig hantera en hoj i alla fall du får ut på vägen och köra på en kör skola, du kan ju fan inte gemföra en traktor och en porsche.
men om du är 21 och 1 dag gammel när du tar kortet får du köra tung tror du att du är bättre då än om du e 19 och tar mc kort
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
du kan ju fan inte gemföra en traktor och en porsche.
men det är helt ok att jämföra en liten 25kw (34hk) cykel med en 140 hästars plastraket?

tycker traktor och porche är en bra jämförelse, och visst lär man sig köra hoj, men kan man göra endå mycket billigare själv :)
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
men om du är 21 och 1 dag gammel när du tar kortet får du köra tung tror du att du är bättre då än om du e 19 och tar mc kort

Ja. man är mer mogen och erfaren, därigenom är man en bättre förare...
 
Last edited:

torsten_89

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Kopparberg
Hoj
200, yamaha,r6
Förstår bara inte meningen med att lägga tid och pengar på att ta ett körkort om man endå ska köra olagligt, tar du bort strypningen kör du ett fordon du inte har körkort för, så är precis samma som att köra utan.

Typ som att ta traktorkort och sen låna farsans porsche, och tro det är bättre och mindre olagligt för man har traktorkort

Men kör du ostrypt med körkort å du blir stoppad så kanske de inte kollar om den är ostrypt men kör du utan körkort å du blir stoppad så åker du ju garanterat dit!!
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Men kör du ostrypt med körkort å du blir stoppad så kanske de inte kollar om den är ostrypt men kör du utan körkort å du blir stoppad så åker du ju garanterat dit!!

Ja, precis som du förtjänar.

Jag menar, försäkringsfiffel är ju inte så skoj om du skulle köra på någon. Framförallt lär dig köra ordentligt först innan du sätter dig på en ostrypt hoj. Jag vill inte ha massa nybörjare med för mycket effekt åka runt på vägarna heller.
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Förstår bara inte meningen med att lägga tid och pengar på att ta ett körkort om man endå ska köra olagligt, tar du bort strypningen kör du ett fordon du inte har körkort för, så är precis samma som att köra utan.

Isåfall förstå jag inte meningen till att någon kör har sporthoj på gatan ska ha körkort.
Man kör ju ändå förfort och där med olagligt, så varför lägga tid och pengar på körkort :va
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Sluta spy ut sådan jävla dubbelmoral, 90% här inne slänger ändå upp den på slangen och ger polisen fingret när de vill prata.
Gör som du vill, dock kan du få problem att få ut ersättning för din moppe om den är helförsäkrad på full effekt och du inte plockar bort den. Eller att din far som står som ägare, men du är huvudbrukaren.
Ska du ställa den på din far, se till att han betalar den från sitt konto ev han står på lånet. De kan även ringa grannar osv om de är riktigt tjuriga.
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Jag skulle inte köra ostrypt med reggad som strypt.

1 mc polisen provkör vid många stop
2 vurpar du får du ej ersättning dvs personskador på annan räkna med skuldsatt länge.
3 din farsa losar sin bonus.
4 körkort ska du väl vara glad om du behåller.
5försäkringsbolagen utgår från orginal effect oavsett strypning.
6 Bättre börja med ngt mer förlåtande än r6
7 lycka till ;)
 

RobRas

Guest
Jag skulle inte köra ostrypt med reggad som strypt.

1 mc polisen provkör vid många stop

Ja men vad hjälper det?

"Ahaja, nu har jag provkört din MC och jag har kommit fram till att det är 124.73HK! Ajjabajja! Olovlig körning."

Kanske att man får en reg- eller ombesiktning.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Ring Insplanet. Länsförsäkringar kör t.ex. bara på ursprungseffekten.

Be farsan ringa och kolla försäkring å låt han säga att du ska övningsköra eller något så försäkringen ska även kunna gälla dig då han vill låna ut den på söndagar.
Ring bara inte själv, då kommer de svartlista och hota att sätta på dig i prutten, ungefär så hände iaf när jag ringde till Folksam å berätta att morsan hade köpt båge men att jag ville göra rätt för mig och se om de hade någon försäkring där jag också kunde glida, eftersom Länsförsäkringar "som hon hade" (Som jag hade ringt och kollat med) inte hade.

Ivrig som jag var.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Förstår bara inte meningen med att lägga tid och pengar på att ta ett körkort om man endå ska köra olagligt, tar du bort strypningen kör du ett fordon du inte har körkort för, så är precis samma som att köra utan.

Typ som att ta traktorkort och sen låna farsans porsche, och tro det är bättre och mindre olagligt för man har traktorkort

Kör du alltid lagligt?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Kör du alltid lagligt?

Kör lagligt 80% av tiden, sen e det lite skillnad på att köra några km/h för fort och olovlig körning.

skulle jag kört olagligt 100% av tiden, typ åka runt på stulen hoj utan regplåtar på skulle jag inte heller brytt mig om att ta körkort nej
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Är ju skönt att kunna ta en sväng in till stan utan att behöva kika efter poliser kring varje hörn... Kör man bara ute på små landsvägar så borde det ju inte vara något problem att köra ostrypt. Men det är trevligt att kunna välja att vara laglig, därför är körkort och åtminstone ett registreringsbevis med laglig effekt att föredra.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Kör lagligt 80% av tiden, sen e det lite skillnad på att köra några km/h för fort och olovlig körning.

skulle jag kört olagligt 100% av tiden, typ åka runt på stulen hoj utan regplåtar på skulle jag inte heller brytt mig om att ta körkort nej

Ok, så du kör aldrig så du kan bli av med kortet?
Men i mina ögon så är skillnaden mellan att stjäla en hoj, plocka av skyltarna å brassa helvet med den mot att köra ostrypt (förhoppningsvis skapligt lagligt) så jävla stor så att du får in en Guldwinge emellan.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Man kan ju köra så att man riskerar att bli av med kortet.... men det gäller att välja sina tillfällen, inte skulle man svänga in på gågatan här i stan och ladda på allt vad man kan (hoppas jag). Men på en tom öde landsväg så varför inte, men kommer det tätare bebyggelse så bör man kanske ta det lite lugnare. Då skadar det ju inte att ha körkort och rätt hoj när polisen stoppar en för att blåsa.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Man kan ju köra så att man riskerar att bli av med kortet.... men det gäller att välja sina tillfällen, inte skulle man svänga in på gågatan här i stan och ladda på allt vad man kan (hoppas jag). Men på en tom öde landsväg så varför inte, men kommer det tätare bebyggelse så bör man kanske ta det lite lugnare. Då skadar det ju inte att ha körkort och rätt hoj när polisen stoppar en för att blåsa.

:fakta

Sen finns det inte en chans att dom kan säga om den är ostrypt eller inte, dom kan anta starkt, men inte bevisa utan att riva isär cykeln för han.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top