Rabaconda Street "Däckmaskin", är det bra?

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Lite sugen på att unna mig en Rabaconda Street. Filmer jag sett på nätet verkar grejerna fungera väldigt bra. Någon som har andra erfarenheter än "Reklamfilm"

1720687878553.png
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Har bara erfarenhet av crossmodellen. Funkar bra. Gjort några mittstolpar för andra diametrar på hjulaxlar till den. Deras däcksjärn är dom bästa jag använt. Verkar som dom är duktiga på att göra bra grejer. Så jag tror streetmodellen är bra också.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har bara erfarenhet av crossmodellen. Funkar bra. Gjort några mittstolpar för andra diametrar på hjulaxlar till den. Deras däcksjärn är dom bästa jag använt. Verkar som dom är duktiga på att göra bra grejer. Så jag tror streetmodellen är bra också.
Samma här. Dock är crossmodellen sämre lämpad för 170 breda bakdäck… vilket gör att vi överväger en Street istället (får sälja den gamla till någon som kör 21/18-hojar)…
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Måste rapportera. Fick hem och testade idag. Jag är fan imponerad. Den är verkligen skitbra. Så många välgjorda detaljer.
Priset kommer jag att glömma fort. Den är värd sina pengar.
 

Bifogat

  • IMG_0820.jpeg
    IMG_0820.jpeg
    303.2 KB · Visningar: 55
  • IMG_0821.jpeg
    IMG_0821.jpeg
    547 KB · Visningar: 55
  • IMG_0819.jpeg
    IMG_0819.jpeg
    276.7 KB · Visningar: 54

Jockokim

Ligger i sandfållan
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Mt09 2020, yzf-r1 2007
Har en, relativt nyligt införskaffad. Väldigt smidig, robust och otroligt populär i depån om inte en riktig däckkrängarmaskin finns. Att allt får plats i en väska är en riktigt stor bonus.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Samma här. Dock är crossmodellen sämre lämpad för 170 breda bakdäck… vilket gör att vi överväger en Street istället (får sälja den gamla till någon som kör 21/18-hojar)…

Hur breda däck klarar er maskin av?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hur breda däck klarar er maskin av?
Den klarar av 170-däck men problemet är ffa att BMW har enkelsving och bakfälg med stort centrumhål och offset. Nu har jag bytt tiotalet däck ändå men Street passar förstås våra syften ännu bättre.

Men den vanliga Rabacondan är otroligt bra ändå och har verkligen betalat sig de fyra år vi haft den.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top