Dumt att vara dumsnål... Absolut. Men det är ju upp till var och en eftersom det är en subjektiv bedömning. Bra att du kom med ett konstruktivt alternativ dock. Det är ju fortfarande dyrare än andra alternativ men det är vart fall något som ger lite bang for the buck.
Jag har ingen erfarenhet av Vortex personligen men det verkar inte vara något jättepopulärt val och det finns folk som letat efter Svenska ÅF och inte ens fått något svar på några forum och det är inte heller något val som förespråkats flitigt heller inom RR och dess forum.
PP ÄR ett säkert kort men TS frågade efter billigare alternativ.
Kanske inte TS inte har samma förutsättningar, tänk eller ideer kring RR mot vad du själv har. Så varför inte ge alternativ istället för att banka med telefonkatalogen i huvudet på TS om att han har fel.
Jag tycker du ofta har väldigt bra kunskaper kring väldigt mycket men du har lika ofta en väldigt låst bild om vad som är ett bra svar och om hur man skall göra saker och ting. Jag har gång på gång sätt hur du fullständigt dödar folks frågor och/eller ideer. Kanske inte just detta exemplet i denna tråden är det bästa men i all välmening, öppna upp sinnet för andras tänk och var lite öppen för alternativa förslag och lösningar.
Självklart är det uppskattat med dina erfaranheter och kunskaper men du kan väl göra det på ett annat sätt?
För det andra finns det annat än kinesiska barnarbetare att köpa ifrån. Jag är inte säker på varför eller om du vill blanda in moraliska aspekter?!
Jag ber väldigt mkt om ursäkt för att det vart mkt OT. Jag föreslår att vi fortsätter via PM.
Där är en viss skillnad på att vara ekonomisk och dumsnål.
Man behöver inte köpa PP tuning hos greven för 3500kr för att få bra kvalisort och tillgång till reservdelar i depån. Vortex är ett utmärkt val, är man lite händig på EBAY kostar de under 300USD och då är det ett riktigt märke som används av halva AMA och många andra storfräsare. Reservdelar finns i depån och det är gjort av raceåkare i USA istället för av en kinesisk barnarbetare.