Har för mig att jag sett Nr18 kommentera den och att det blir halt av den, vilket det inte blir av Water Wetter. Ta inte detta för en sanning dock för jag har inte hunnit leta.
Ny fråga:
O-ringarna mellan topp och cylinder, är de superspeciella ting i nåt supermaterial eller kan man köpa på Sifverts?
Har för mig att jag sett Nr18 kommentera den och att det blir halt av den, vilket det inte blir av Water Wetter. Ta inte detta för en sanning dock för jag har inte hunnit leta.
Ny fråga:
O-ringarna mellan topp och cylinder, är de superspeciella ting i nåt supermaterial eller kan man köpa på Sifverts?
Jag kommer också ihåg det och Håkan Stensby har konstaterat samma sak, minst lika hal som glykol. Waterwetter sköter inte bara smörjningen utan sänker också temperaturen några grader. Vätskan ser likadan ut efter flera månader vilket bådar gott för innanmätet av kylsystemet. De som tappat ut kranvatten efter en tid vet att det inte ser så trevligt ut.
Det är inget supermaterial men jag vill minnas att o-ringar med så stor diameter men liten tjocklek var inte direkt lagervara och specialorder var knappast billigare än originaldelen.
Den inre är lite speciell, inte vanlig sunkoring utan VITON vanligtvis. Dvs olje- och temperaturtåligare än vanlig o-ring.
Den yttre går säkert bra med vanligt sunk.
Okej. Hur VET man att man inte klämmer o-ringarna vid monteringen? Finns det nåt bra knep, eller är det sällan problem?
Okej. Hur VET man att man inte klämmer o-ringarna vid monteringen? Finns det nåt bra knep, eller är det sällan problem?
Temperatursänkningen är väl deras egen reklam. Har väl inte blivit verifierat av något oberoende test vad jag hört om.
Om jag skruvade ihop min hoj häromdagen utan att göra rent från sot och dylikt, bör jag skruva isär den och göra rent innan tisdag? En fågel-Slev viskade i mitt öra att det kunde spika i sotet annars.
Hej
Fråga:Botten färg på nr skylten i 125 klassen?
Är den svart eller röd?
Jag hittade den här listan på internetet:
Recommended Parts Replacement Intervals for post 1995 Honda RS125
150 miles Piston Ring.
300 miles Piston, Piston Ring, Small End Bearing, Piston Pin,
Piston Circlips, Reed Petals.
600 miles Crankshaft Big End Bearing, Main Bearings, Crankshaft Oil Seals,
Balance Shaft Ball Bearing, Spark Plug Cap, Clutch Plates and Springs,
Drive Chain, Rear Wheel Cush Drive Rubbers, Rear Sprocket Carrier Bearing.
1,200 miles Cylinder, Clutch Inner and Outer, C1 Gear Needle Roller Bearing.
Every Meeting- Gearbox Oil.
Every 3 Meetings- Fork Oil and Front Brake Fluid.
As necessary- All “O” Rings, Gaskets, Seals and Bearings.
1000 km på tändhatten? Och kopplingslamellerna? Är det någon som byter tändhatt? Och kan man inte byta lameller när det börjar slira? Ryckutjämnargummin tänker man ju inte ens på som gatsoffa-förare.
Fråga till Teddy (eller den som har egen erfarenhet): Vad skiljer mellan Aspen R och OKQ8 Alkylat rent användarpraktiskt? Måste man bestycka om, ger det betydligt sämre effekt? Är det rentav skadligt att inte använda racingsoppa? Vad tar skada i så fall, och vad om något kan man göra för att förhindra det?
Anledningen till att jag frågar är att jag har lättare att få fatt i Q8-soppan till ett vettigt pris. Min hoj (som inte är här än) är försedd med Jha-kit. Är det lösa förbränningsrum i en sån topp? Om inte, ska jag köra med större klämspalt för att kompensera? Är det ens möjligt att kompensera på det viset eller har det andra uppenbara nackdelar?1. Inget
2. Ja optimal bestyckning ligger lite annorlunda, men med tanke på hur off din bestyckning verkar längre upp så kan du lika gärna byta soppa och hitta rätt med den
3. Lite lägre ger den men usel amatör märker ingen skillnad.
4. Allt tar skada av detonationer
5. Åk inte med de minsta topparna och bestycka så att det inte detonerar.
Anledningen till att jag frågar är att jag har lättare att få fatt i Q8-soppan till ett vettigt pris. Min hoj (som inte är här än) är försedd med Jha-kit. Är det lösa förbränningsrum i en sån topp? Om inte, ska jag köra med större klämspalt för att kompensera? Är det ens möjligt att kompensera på det viset eller har det andra uppenbara nackdelar?
Likt hundratals räsernybörjare före mig är jag intresserad av mil i sadeln framför max effekt, åtminstone första säsongen. Jag har ingen lust att ligga på gränsen bestyckningsmässigt och byta saker i förtid på grund av ren okunskap/klantighet. Jag begriper att en precis korrekt inställd räser blir något mer användavänlig motorkaraktärmässigt, men kan jag inbillar mig att om jag lär mig köra den när den är "svår" och tar babysteps med inställningarna är jag mogen för GP redan vid 45 års ålder.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |