valmers skrev:Ynglingen ja, men vart var farbror då?
Jag är en yngling ända till siste augusti. Då tar livet slut...
valmers skrev:Ynglingen ja, men vart var farbror då?
Dina siffror sitter uppochner på avataren.Nyteknik skrev:Jag har aldrig sett maken till hängivenhet. Goodstuff och hans bror var helt osannolika i sitt tålamod med en motorcykel som bara jävlades. Allt verkade gå snett, sönder, vägra passa och inte mycket gick att fixa utan att först bjuda hårt motstånd. Därtill kraschade han och fick motorhaveri under racet. oFFkeFF får hård konkurrens om titeln mest olycksdrabbad.
Nyteknik skrev:Jag har aldrig sett maken till hängivenhet. Goodstuff och hans bror var helt osannolika i sitt tålamod med en motorcykel som bara jävlades. Allt verkade gå snett, sönder, vägra passa och inte mycket gick att fixa utan att först bjuda hårt motstånd. Därtill kraschade han och fick motorhaveri under racet. oFFkeFF får hård konkurrens om titeln mest olycksdrabbad.
oFFkeFF skrev:Bara ta det lugnt, din helg kommer den med
Tror iaf du fick en föraning i helgen om vad som kan hända, och vilka små skitsaker som kan ställa till med problem.
Nyteknik skrev:Egentligen inte.
Jag har kört tre träningar och en tävling utan ett enda problem. Jag lyfte inte ens på topparna under racehelgen. Bara på tändstiftet två gånger och det såg bra ut.
Det jobb jag utförde under helgen var med ett bakdäck som inte ville "ta luft" och byte av växellådsdrev för en lägre tvåa.
De problem som andra har haft har varit smått obegripliga för mig och jag har anat att de har berott på stress eller delar som inte lirar ihop. Både din och Goodstuffs hoj är ju nerlusade med delar som inte är original och det har demonterats och monterats till höger och vänster. Jag raljerar inte utan ser bara ett mönster i att jag inte har problem och de med mer "avancerade" hojar har det.
oFFkeFF skrev:Med tanke på att du inte lyft och tittat, vet du inte heller om du haft några problem. Spikningar känns inte. Visst det är en del filat på både min och gubbstuffs cykel, men problemen är ungefär de samma som på en "standard" racer, dvs, det är högt komp även i en okittad cykel, den kan spika om tändningen är fel, eller går för snålt. Nu i helgen var det ju inga direkt drastiska väderförändringar. Hade inga bestyckningsproblem heller.
Problem på fredagen på första passet, lossnad växelspak(hjärnsläpp och inte skruvat fast den, eftersom det var mycket stressmeck under veckan), och ytterligare pinnbult, och visst, nu vet jag varför, pinnbultar som nådde längre med lägre toppar, med följd att kupolmuttrarna gick i botten.. Räknar inte med det problemet något mer.
edit: Problemet på rejset kan ju iofs hänvisas till kit-delar, eftersom jag fått låta tillverka egna anslutningar som inte verkar lira riktigt till 100%, ska fixa en kopparbricka så hoppas jag att de inte ska vibrera loss, de lossnade trots de var loctitade, men det blir iofs rätt varmt just där..
ako skrev:Jag tror jag meka minst av alla 250r i helgen, bytte däck en gång smorde kedjan tankade och kolla igenom kopplingen innan racet.
Är man väl förbrädd och vet sina inställningar på hoj och motor så går det och göra så utan att vara nervös o få dåligt samvete.
En förutsättning är ju dock ändå att man måste ha en viss "motorkänsla" när man kör där man kan få lite input hur grejorna fungerar...
På träning kan man exprimentera massor o testa nya ideer o grejor. På race måste allt funka, dvs. använd väl beprövade inställningar o delar.
Det är mitt tips till er
Är motorn felskruvad / inställd är det 100% risk att den pajar
Är motorn rätt inställd håller den kanske till 90%...
Nyteknik skrev:Hur gick det i racet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |