Sandfållan
#6 R-600 2014
Jag menar samma sak som du så klart. En tankevurpa i skrivande stund.
Vet jag väl
Jag menar samma sak som du så klart. En tankevurpa i skrivande stund.
Nja jag håller nog hellre tungan rätt i mun vid uppväxlingarna Inge kul o smacka i 2an när man tänkt lägga i 4an.
Enklast och bäst, om du vill behålla orginalpinnarna, är att bara byta växelspaken.
Billigast är att få undan slangarna (för att få plats att vända länkaget) genom att klämma ihop dem med stripes, gummiband och tejp vilket ser för jävligt ut, lär hindra flödet av kylvätska och kan i värsta fall om det släpper låsa fast växelspaken.
Själv köpte jag PP-tunings spak via Grevens för en tusenlapp.
Finns antagligen hos Bactor också...
http://www.pptuning.eu/en/products/sets-for-revers-shifting/item-819737
Hittade en till min årsmodell som ser ännu enklare ut. Borde vara en baggis för Rickard att lösa det.
http://www.pptuning.eu/en/products/sets-for-revers-shifting/item-819736
Det är dock krångligare i stadstrafik med mycket nerväxlingar som är långsammare där man också sitter mera stilla på hojen. Fast givet vänjer man sig. Med QS tycker jag det spelar mindre roll än tidigare, men att bara trycka i nästa växel är ju fortfarande enklare. Speciellt som man slipper försöka få in foten under pedalen i vänsterkurvor på rejs...Vet inte vem som kommit på att 1an skall vara neråt, race växlat är mycket enklare och naturligare och i princip omöjligt att missa en högreväxel
Det är dock krångligare i stadstrafik med mycket nerväxlingar
Finns det något sätt att köra raceväxlat och fortfarande behålla växelindikatorfunktionen?
Det skall väl inte spela någon roll? Jag har en eftermonterad PZ Racing som jag har för mig går på varvtal. Då skall det nog inte spela någon roll vilket håll växlarna ligger?
Jag har faktiskt ingen aning! Någon som kan bekräfta detta? Jag tycker det är en jäkla bra funktion, hände någon gång med 954 att ja fick i 1an när ja skulle ha i 2an vilket ja redan hade..
Vet inte om jag missuppfattar frågan men växelindikatorn och ecu'n bryr sig inte om hur växelspaken är ledad på 'utsidan'. Växellägena i lådan är precis som vanligt även om man vänder växelmönstret.
Det måste väl även gälla för en eftermonterad?
Jag kanske också missuppfattar frågan men du menar eftermonterad växelindikator? Vad får den sin input ifrån? Det är ju bara länkaget på utsidan du ändrar när du byter till raceväxlat. Inne i lådan funkar ju allt som det gjorde innan.
Exakt, och därför menar jag att den eftermonterade som är kopplad till serviceuttaget under sadeln inte "fattar" åt vilket håll växelföraren rör sig. När man kalibrerar den växlar man upp och då känner den tydligen av relationen mellan varvtal och hastighet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |