ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Kul att jag inte längre är ensam skeptiker/pessimist/bakåtsträvare/glädjedödare. (Välj det som bäst passar. Eller alla...)Pebl skrev:Ja, en ingenjör som jag fattar inte vad vinsten skulle vara rent egenskapsmässigt med radialmonterat. Varför skulle det flexa mindre, hallå eller?
Efter ett antal år i bilbranschen kan jag tänka mig att det är lättare = billigare att montera. Sedan är det ju upp till diverse marknadsförare att jobba: "-hey, om vi kan tuta i alla racerförarwannabies att radialmonterat är bättre så tjänar vi dubbelt på den redan gjorda besparingen!" (inte helt ovanligt tänk på större företag kan jag meddela)
Naturligtvis vill även tillbehörsfirmorna göra sig en hacka och säljer konverteringskit....
Fast visst tror jag att racingteam kan ha nytta av att kunna justera oken och/eller snabbt byta. för gatan är jag dock ytterligt skeptisk.
/u