så ska en "sosse-sten" dras!
så ska en "sosse-sten" dras!
Man får kopiera till familj o vänner o det är det avgiften gällerLogiken är ju märklig minst sagt. Du får inte kopiera, men du ska betala till dom ändå? Vilken annan bransch har en sådan lyxtillvaro?
Nä, släpp all musik och film fri och slå ut allt på royalties från hårddiskar och andra lagringsmedium. Verkar enklare och mer logiskt.
Det är även på förslag att tvinga innehavare av mobiltelefoner (!) att betala licens, eftersom de också kan tillgodogöra sig SVTs material.
Vem har föreslagit det?
Sossarna som nu sitter vid makten kanske?
Vem har föreslagit det?
svt är (med viss förståelse) rädda om sin (sedan länge) krympande pengapåse. Och EGENTLIGEN, om man ska välja kanaler, inte f-n är tv4 eller tv3 konglomeratens gratis-TV-shop-tv särskilt lockande. Kommer ihåg när kabeltv kom tidigt 80-tal och redan då myntades begreppet:
Större kommersiell kanalbredd = sämre utbud!
Tyvärr måste jag nog instämma när man ser utbudet på billigt, utländskt skit varvat med Sväng-arselet hit-och-dit eller Har du finnar, annars frisk - du ska skämmas för DU är oönskad och misslyckad. FY FAN, va gött att man inte ska ta en egen telning genom sånt..
Ur led är TV-världen
Kanske, men jag har inte hört talas om det så vore intressant att veta.
Lite därför som jag kastade min tv åt helvete. Jag tycker det är mestadels skit på alla kanaler, inklusive svt.
Med råge är du diskvalificerad från kvalitetssnack om du inte ser skillnade mellan de PRODUCERANDE kanalerna och de som som bara köper in "billigt skit" som varvar med TV-shop. Seriöst. Nog är Svt och delar av tv3-4-5 liiiiite mer än "skuggkanalerna". Ser man inte DEN skillnaden är man som sagt inte kunnig nog i svensk kanal-TV.
Avståndstaganden eller inte: VAD VILL VI HA?
OM man inte lyckas få det man gnällt om anno dazumal NU när supermoderaterna blommar för fullt i riksdag och regering - när i helvete ska ni bli nöjda???
Det bästa vore ju att koda SVT1&2&24&kunskap, så dom som betalar får njuta och vi andra slipper snigeln i ögat
Det är kultur som skiljer oss från djuren och utan kultur glömmer människan att den är människa och då kan samhället inte längre fungera. Kaos skulle härska, himlen skulle rämna, sigillen som håller Helvetets demoner fjättrade skulle brista och Satan skulle vandra på jorden. Världen som vi känner den skulle bli till intet.
Sossarna som nu sitter vid makten kanske?
http://sv.wikipedia.org/wiki/SVTWikipedia skrev:År 2004 hade public service-företagen en sammanlagd budget på närmare 6,7 miljarder kronor, varav SVT fick cirka 3,8 miljarder. I sammanhanget kan det nämnas att konkurrenten TV4-gruppen inklusive alla sina nischkanaler samtidigt hade en årlig budget på knappt halva den summan, cirka två miljarder kronor. Public service-bolagen har således en större budget än vad samtliga svenska privata TV- och radiokanaler har tillsammans.
http://sv.wikipedia.org/wiki/TV-licensWikipedia skrev:Danmark: 2190 DKK (294 €)/år för innehav av färg-TV, dator med internet, PDA, 3G-telefon, TV-spel och liknande och 320 DKK (41 €)/år för innehav av enbart radio. Negativ anmälan kan komma att införas.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|