Ragga

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Varför det fungerar?? Därför att tjejer är knepiga varelser.

Jag som läst några högskolepoäng zoologi känner väl till det där. Organismvärlden kan delas in i tre huvudgrupper: logiska, ologiska och zoologiska (dvs. män, kvinnor och djur) ;)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Man kan ragga överallt. Det spelar ingen roll var man är någonstans.. :tuttar
Jag har nästan glömt hur man gör då det var ett tag sedan, men mitt tips är att alltid vara sig själv!

Öh, och skit i alla töser som tycker att killen skall bjuda på allt och som alltid skall ta första steget.. :kocko

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
landen skrev:
Har med en polare som gör så, är allmänt otrevlig, tittar snett och är dryg mot dom. Hur fan det kan gå hem undrar man ju.

Men det funkar, jag har bara lite svårt att göra så ;). Ser väl för snäll ut eller nåt.

Vi tjejer har såna där moderskänslor, vi vill ta hand om elaka små pojkar och ge de smisk eller nåt.. :hihi
Skämt åsido. Det är väl enbart moderkänslorna som styr, de kanske vill ta hand om killar som är elaka, hur nu man vågar sånt..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Bikerbitch skrev:
Öh, och skit i alla töser som tycker att killen skall bjuda på allt och som alltid skall ta första steget.. :kocko
Men sen finns det tjejer som är överdrivna åt andra hållet och som nästan tar illa upp om man försöker bjuda på nåt. Sen kommenterar de allt man gör och säger som "mansyttringar". Har aldrig förstått riktigt varför de drar genusdiskussionen till sin spets på det sättet. Vissa verkar vägra acceptera någon sorts olikhet mellan män och kvinnor. Ok, de är inte *så* vanliga, men de finns.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Överallt. Trevliga människor finns överallt. Sist jag raggade gick jag tre montrar bort på mc-mässan. Funkade. Jag har dejt nästa helg.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
berggren_martin skrev:
Men sen finns det tjejer som är överdrivna åt andra hållet och som nästan tar illa upp om man försöker bjuda på nåt. Sen kommenterar de allt man gör och säger som "mansyttringar". Har aldrig förstått riktigt varför de drar genusdiskussionen till sin spets på det sättet. Vissa verkar vägra acceptera någon sorts olikhet mellan män och kvinnor. Ok, de är inte *så* vanliga, men de finns.

Jag har aldrig träffat på någon sådan tjej, men o andra sidan raggar jag ju inte på tjejer heller. Tycker bara det är halvlamt när det alltid skall vara killarna som skall göra allt för att inleda något..

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Henken skrev:
Pojkar har snopp på utsidan & flickor på insidan, ibland.

Tror du att det är det berggren_martin syftar på att de inte vill acceptera? Jag tror kanske att det var några andra skillnader han menade.

c9h13no3

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
letar...
Svaret på varför kvinnor gör så är enkelt...

Dom vill ha det dom inte kan få. :fakta Dom tänder på sånt av någon anledning. Funkar i stort sett alltid.

Moderskänslor är också något man absolut ska utnyttja :D

Annars, klockrena ställen att ragga på:
Konserter! Fungerar förvånande ofta. Hjälp dom att komma fram om ni har ståplats och mycket är redan klart... :tummenupp

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Har också lite smått av samma problem som vad "landen" har, men då måste jag fråga hur gammal du är Landen?? under 20 väll? 18 19 ??

Och om du då är det = runt min ålder så är det ju många tjejer som ska vara grymt oartiga och är helt enkelt hur stela som helst att ragga på så jag tror det är lättare för en vuxen person att ragga än en ungdom faktiskt, eftersom det är lättare att bjuda ut en vuxen på en middag än vad det är att bjuda ut en ung tjej på middag. Tycker JAG.

Men det som brukar gå hem är om man får lov att bjuda på BIO nästa helg...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
c9h13no3 skrev:
Dom vill ha det dom inte kan få. :fakta Dom tänder på sånt av någon anledning. Funkar i stort sett alltid.

Ja det har du fan rätt i. Jag är heltänd på en ny motorcykel. Men jag kan inte få en ny motorcykel.
Apropå moderkänslor, klart ni utnyttjar den så ofta som ni gillar att "ligga intill tutten" :hihi

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Man behöver inte ragga, bara vara trevlig mot alla och köra på sin naturliga charm (om man är begåvad med sånt :) ). Jag har träffat på många mysiga tjejer via nätet (Sporthoj t.ex.!! :D ) och min nyfunna dam via ett annat nätforum. Man pratar och känner varandra på pulsen redan innan man träffas och slipper konstiga överraskningar som krograggen oftast bjuder på. En del tjejer är svåra att nå och måste behandlas varsamt för att de inte ska skrämmas iväg eller misstolka allt man säger - en svår och jobbig balansgång krävs. Jag har insett att man lika gärna kan strunta i dessa - jag vill inte behöva smyga med känslor eller annat. Vill jag träffas eller ringa och snacka en stund, så gör jag det istället för att hålla inne med det "tills rätt tillfälle kommer". Bäst att hitta en tjej som tål att höra sanningen direkt och som gillar en för den man verkligen är (det lönar sig i längden). Jag skulle nog rekommendera att "ragga" överallt utom på krogen...

Det har inte heller så mycket med ålder att göra, även om åren gör att man blir mer erfaren och lär sig vad man vill ha och inte. Självförtroendet växer också med tiden och man gör vad som faller en in. Men det finns 18-åringar som är väldigt mogna och 40-åringar som knappt vet på vilken ben de ska stå. Strunta i fåniga regler om "inte ringa före det gått två dagar" och "inget sex innan tredje dejten" och sådant - ta saker som de kommer och känn efter vad som känns rätt.

Friskt vågat, hälften vunnet!! :tummenupp (det du Swedie :7peta )

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är resan som räknas inte målet, sluta fokusera på att hitta drömkvinnan, ha kul och bjud på dig själv, bjud upp och om du blir nobbad so what, ett tips om man har bråttomt är att gå ut UTAN polarna, en ensam kille vågar dom flesta brudar sig fram till, bara sitta i baren och se svårfångad ut.

Personligen så går jag dock hellre ut med polarna och har kul istället för att tokragga, att vara singel är frihet, snart är våren här och då vill man ju hellre ut å gasa.

/S.Ingel

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
kör den vanliga !!!

riv en lapp, skriv får jag chans på dig?
ge henne tre alternativ, ja, nej eller kanske.

det funkade ju på lågstadiet så varför skulle det inte funka nu?!

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Quaya skrev:
Har också lite smått av samma problem som vad "landen" har, men då måste jag fråga hur gammal du är Landen?? under 20 väll? 18 19 ??

Och om du då är det = runt min ålder så är det ju många tjejer som ska vara grymt oartiga och är helt enkelt hur stela som helst att ragga på så jag tror det är lättare för en vuxen person att ragga än en ungdom faktiskt, eftersom det är lättare att bjuda ut en vuxen på en middag än vad det är att bjuda ut en ung tjej på middag. Tycker JAG.

Men det som brukar gå hem är om man får lov att bjuda på BIO nästa helg...

Jag är 19, men det någon sa om att dom vill ha det dom inte kan få stämmer nog väldigt bra. I alla fall med dom där tjejerna alla tittar på. Men man kanske ska göra som Jan Banan och Slobo. Ragga på skadat gods :D (är ju insidan som räknas eller?)...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln