Tips och knep...
Uppmärksamhet! Visa och ge henne din uppmärksamhet. Om du nu är på krogen eller vart som helst så kan du börja med att söka ögonkontakt. Alla glor omkring sig var de än är så förr eller senare får ni kontakt. Om hon nu råkar titta på dig så titta inte bort det första du gör som om du sett satan själv (de flesta blir generade, jag vill inte se ut som om jag stirrar, hon tror jag är galen eller vad det nu beror på) lägg huvudet på sned (eller nått) och le ditt allra sötaste; Oj, kolla där sitter en snygging-leende.
Enkelt, bara att sitta och flirta lite lätt sådär på avstånd, du märker ganska snart om du får gensvar på ditt flirtande eller ej. Om hon nu inte har tittat bort med en tydlig min av avsmak varje gång era blå har mötts så är det dax att våga sig fram för en närmare presentation... och ta det lungt, hon har ju redan visat att hon är intresserad så du behöver inte köra med 'jag är så jäkla cool' attityden. Var dig själv som det heter...
Och glöm för allt i världen inte bort att det där med uppmärksamhet fortfarande gäller, även om hon pratar om sin älsklingshund laban och hans senaste avmaskningskur...