CR500AF
slanga sjef
- Gick med
- 17 Dec 2003
- Ort
- Norge Oslo
- Hoj
- Ktm prestige snart solgt Yamaha R6 solgt Cr500AF Aprillia SR 50 Ditech solgt
Har testad akra på wr450 ga 50 hk på bakslingan på 640`n fikk vi 52 hk og 118 i nm i dreiemont
Tamtech skrev:Japp.PutteLiten skrev:Lite klipp och klistrat från Arrows reklamsida (eh, hemsida...)
(.: Enduro Alumilite :.)
"This line offers remarkably improved performance at the middle and low rpm ratings while also making it possible to minimize weight considerably as compared to the original models. The noise levels are especially low. "
Ett sådant ska jag ha!
Vet någon vad Arrow ligger i pris jämfört med $$Akrapovic$$ ?[/QUOTE
Jag har kört med arrow på bla min gamla 426 motard, ett jävligt nice rör med mycket bra passform. obs!!! arrow och gianelli är samma fabrik!!
piporna är i princip identiska, italienska hojar såsom VOR, Husky, Vertemati, TM, har dessa rör ofta standard!! bara att ljuddämparen är av gatmodell.
Arrow importeras av Sunbike, kolla med dom om pris,
Men rörval beror till stor del vilken hoj man har, husa ett givet akra.
Husky även där akra. japanskt arrow eller akra.
räkna med ett helrör rostfritt Arrow ligger runt 7-8000:- ca 10000:- för akra.
då e nog valet ganska lätt..
]
Det blir ju ett Akra då
Har läst lite om just Akra.CR500AF skrev:Har testad akra på wr450 ga 50 hk på bakslingan på 640`n fikk vi 52 hk og 118 i nm i dreiemont
CR500AF skrev:Har testad akra på wr450 ga 50 hk på bakslingan på 640`n fikk vi 52 hk og 118 i nm i dreiemont
kiko skrev:118 Nm ? Hur fasen lyckades ni med de ?
Tamtech skrev:118 nm???
yeah right.. på en stånka...?? knappast. upp till bevis!!!
wheelielover skrev:Har läst lite om just Akra.
Stämmer det att det ger så jävla mycket mer effekt?=)
thundrace skrev:Till Husaberg och KTM finns bara 2 alternativ,Akra som jag haft både på ett antal Ktm och Husa eller FP som jag också haft på ett par st.FP går minst lika bra som Akra men kostar typ hälften. Arrow duger bara till att röra om i groggen med,en passform som fan inte är sann,inkl omsvetsning av fästen och dyl...sanslöst kasst.Sen gäller det ju att se till att få rätt rör till rätt hoj/årsmodell.Men det är klart att folk som klagar på FP's passform efter att ha bankat på rör till fel årsmodell hade väl blivit lika tjuriga efter att ha försökt få på ett ktm rör på en Husa...Sorry,men one size fits all gäller inte här..
du som har testat några, vad tyckte du om biggun,kvallitet prestanta osvthundrace skrev:Som svar till wheeliegirl...Finns egentligen bara ett alternativ och det är fp,men bara för att jag tycker det efter många år/cyklar innebär inte det att jag tänker klanka ner på akra som faktiskt är ett bra rör...Dock blir effektkurvorna bättre för mig med fp.Körde i ett par år med div heltitan Akra men är mer nöjd med fp't.Har även haft fmf,biggun,doma,mfl mfl...Till Dragracebiken byggde jag mitt system själv.
Coolt.Supermoto skrev:Här är ett inlägg i pågående debatt.
Är lite besviken på utförandet på krökarna som är gjorda av 90gradersböjar och inte runda fina rör men i övrigt ser det fint ut som fanken. Hämtade det på posten för 20 minuter sedan och kommer med mer rapporter så småningom. Även bättre bilder oxå, kameran i luren är inte den bästa...
GHOST racing
wheelielover skrev:Coolt.
Vad kostade det?
Som d1ce säger, 8500:- men jag beställde mitt så långt innan prishöjnignen så det blev billigare. Nöjd än så länge trots att jag bara kört lite fram och tillbaka på en parkering. Lyckades nämligen häva av kickaxeln igår på isen så det blev inget körtwheelielover skrev:Coolt.
Vad kostade det?
CR500AF skrev:testar at posta dyno kurve her. fan fattar inget det står ju 118nm der jo
Chris Husky skrev:Rätta mig om jag har fel, men enl. din graf har du en maxeffekt vid 3400 rpm & den varvar inte mer än ca. 4300 rpm. Inte speciellt troligt va? Att du skulle ha 118nm är ännu mindre troligt
Edit: Dubbla vartalet & halvera vridmomentet så borde du komma närmre sanningen
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |