Raka rör .....

Ringrostig

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
VÄRMLAND
Hoj
KTM 640 LC4 SM -03
Avgassystem

Wheeliegirl har helt rätt!
Ett helsystem är nog svårare att bygga själv, men att göra en egen slipon är inte så svårt. Gjorde en i rostfritt till min föregående hoj (Yamaha YZF 750).
Ljudet i den var trevligare än Yoshimuras motsvarighet (den hemmagjorda var betydligt grövre i målet vilket även gjorde att den upplevdes som tystare)
Effektökningen var så markant att jag faktiskt höll på att slå runt vid först provturen. :yoparty Ska göra en till min nuvarande hoj inom en snar framtid, återkommer i en egen tråd om detta när det är klart.
Nedanstående hop-plock skulle kosta mig 800 bagis.
Färdiga krökar finns att köpa på nedanstående länk och ev. även ljuddämare:
Ljuddämparen som nog skulle passa min hoj är: 4400-51 (väger 3,2 Kg)
Ev. 5400-51
Tyvärr finns endast den längre varianten på 2" krökarna (18 cm från ytterkant muff till centrum på böjen)
Länk till självbyggarsidan: http://www.rakaror.o.se/ljuddampare.htm
(Krökarna finns längst ned på sidan).
Lycka till!
MVH. \\Micke :)
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Personligen så byter jag nog inte ut pipan förns jag blir sponsrad till en :hihi

Effekten räcker till gott å väl tillåme på låga varv! Annars har man valt fel ställe att framföra den ;)

Ghostsystemet var förresten rätt snyggt, gav det nånting då, utöver det psykiska då? :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
OlleR skrev:
Personligen så byter jag nog inte ut pipan förns jag blir sponsrad till en :hihi

Effekten räcker till gott å väl tillåme på låga varv! Annars har man valt fel ställe att framföra den ;)

Ghostsystemet var förresten rätt snyggt, gav det nånting då, utöver det psykiska då? :)
Gissar att GHOST-frågan var till mig...
Jotack, det blev en rejäl skillnad. Jag har bara stopat i munstycken som känts bra, inte bänkat eller så men jag tror inte man skulle kunna känna det sista lilla som en bänkning skulle kunna ge. Mkt starkare på botten framförallt men varvar ur lättare oxå. Rekomenderas!! Fast tyvärr lite dyrare än t.ex ett FP men det känns bra att köra svenskt :tummenupp
Tyvärr tvingas jag kanske släppa iväg systemet som en del av hojförsäljningen men det blir isf inte billigt!
 

Bifogat

  • Husa säljes 10__.jpg
    Husa säljes 10__.jpg
    138.6 KB · Visningar: 44
  • Husa säljes 7___.jpg
    Husa säljes 7___.jpg
    112.3 KB · Visningar: 64
Last edited:

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
CR500AF skrev:
testar at posta dyno kurve her. fan fattar inget det står ju 118nm der jo :va

Det måste blivit nåt fel med vridmoments-grafen. Inte ens min optimerade 954 har mer än 110Nm på slangen.

På andra bilden ser air-fuelkurvan märklig ut; Väldigt ojämn men framför allt så går hojen alldeles för fett! Optimal prestanda ligger mellan 13.2:1 och 12,6:1 !!
spana in länken! Här körs cykeln helt orginal utan nån förgasarjustering ändå har den ett bättre register. 55,5 SAE bakhulshästar.
http://www.akrapovic-ai.si/main/catalog/products-catalog.htm
Klicka på Ktm , 660, helssystem..
 
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
köp mitt helsystem och förgasare så får ni bättre krut,5000 spänn för fuggen och helsystemet, kolla längen under texten :tummenupp
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Någon som har erfarenhet av Sebring Twin Titan-systemet innan man slår till på ett sådant... Enligt texter så använder vissa stora team i EM-cirkusen inom motard detta... (låter ju i alla fall bra..)

/Göran
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Göran_Gullbro skrev:
Någon som har erfarenhet av Sebring Twin Titan-systemet innan man slår till på ett sådant... Enligt texter så använder vissa stora team i EM-cirkusen inom motard detta... (låter ju i alla fall bra..)

/Göran

Kolla med TomK, han kör med ett sånt.
 

Ringrostig

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
VÄRMLAND
Hoj
KTM 640 LC4 SM -03
Ringrostig skrev:
Wheeliegirl har helt rätt!
Ett helsystem är nog svårare att bygga själv, men att göra en egen slipon är inte så svårt.... Gjorde en i rostfritt till min föregående hoj (Yamaha YZF 750)...
Ska göra en till min nuvarande hoj inom en snar framtid, återkommer i en egen tråd om detta när det är klart.
Nu är det på gång... :yoparty Följ nedanstående länk för att komma till tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=866817#post866817




MVH. \\Micke :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top