Ringrostig
Ny medlem
Avgassystem
Wheeliegirl har helt rätt!
Ett helsystem är nog svårare att bygga själv, men att göra en egen slipon är inte så svårt. Gjorde en i rostfritt till min föregående hoj (Yamaha YZF 750).
Ljudet i den var trevligare än Yoshimuras motsvarighet (den hemmagjorda var betydligt grövre i målet vilket även gjorde att den upplevdes som tystare)
Effektökningen var så markant att jag faktiskt höll på att slå runt vid först provturen. Ska göra en till min nuvarande hoj inom en snar framtid, återkommer i en egen tråd om detta när det är klart.
Nedanstående hop-plock skulle kosta mig 800 bagis.
Färdiga krökar finns att köpa på nedanstående länk och ev. även ljuddämare:
Ljuddämparen som nog skulle passa min hoj är: 4400-51 (väger 3,2 Kg)
Ev. 5400-51
Tyvärr finns endast den längre varianten på 2" krökarna (18 cm från ytterkant muff till centrum på böjen)
Länk till självbyggarsidan: http://www.rakaror.o.se/ljuddampare.htm
(Krökarna finns längst ned på sidan).
Lycka till!
MVH. \\Micke
Wheeliegirl har helt rätt!
Ett helsystem är nog svårare att bygga själv, men att göra en egen slipon är inte så svårt. Gjorde en i rostfritt till min föregående hoj (Yamaha YZF 750).
Ljudet i den var trevligare än Yoshimuras motsvarighet (den hemmagjorda var betydligt grövre i målet vilket även gjorde att den upplevdes som tystare)
Effektökningen var så markant att jag faktiskt höll på att slå runt vid först provturen. Ska göra en till min nuvarande hoj inom en snar framtid, återkommer i en egen tråd om detta när det är klart.
Nedanstående hop-plock skulle kosta mig 800 bagis.
Färdiga krökar finns att köpa på nedanstående länk och ev. även ljuddämare:
Ljuddämparen som nog skulle passa min hoj är: 4400-51 (väger 3,2 Kg)
Ev. 5400-51
Tyvärr finns endast den längre varianten på 2" krökarna (18 cm från ytterkant muff till centrum på böjen)
Länk till självbyggarsidan: http://www.rakaror.o.se/ljuddampare.htm
(Krökarna finns längst ned på sidan).
Lycka till!
MVH. \\Micke
Last edited: