Raktfram Racing.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
XJR skrev:
Hur funkar din ? Vet du vad som är "vanligt" ?

Det vanligaste är att ha den timerstyrd, dvs att den bryter tändningen en viss tid. De som kör Synsam/Veidec 600 kör med en dödartid på ca 32 ms men det är alldeles för kort tid för en normal opreppad låda. Du bör ha minst 50 ms. Jag själv kör med 60 ms för att inte runda av ingreppsklackarna i förtid.

mr seveneleven

undrar om gamle svarten är till salu? =)
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Generalrasad gixxer-spis på golvet i ladan...
Brink!!!Hur pass!!!!

andersbrink skrev:
Jag har en quickshiftermodul inbyggd i tändningen (Schnitz) som jag styr med tutknappen. Funkar som så att jag först sätter lite press på växelspaken och sen tutar. Funkar himla smutt.

Ja Brinken du vet ju hur min hoj är o ser ut. Har alltså ingen quicki, hur mycket slitage blir det på v-lådan om man kör som jag gör "knycker av på gasen o växlar"??? En del säger att de håller bra för de andra sägera tt de inte alls e bra... Har du nå bra svar???

//Gordon

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Re: Brink!!!Hur pass!!!!

mr seveneleven skrev:
Ja Brinken du vet ju hur min hoj är o ser ut. Har alltså ingen quicki, hur mycket slitage blir det på v-lådan om man kör som jag gör "knycker av på gasen o växlar"??? En del säger att de håller bra för de andra sägera tt de inte alls e bra... Har du nå bra svar???

Lådan håller tills den går sönder. :D

Det beror helt och håller på hur du växlar Det sliter mer på klackarna i dreven samt växeltrumman än vid användande av koppling, det kan vi nog vara överens om. Resten kan det bara bli spekulation om. Om du nu inte ställer upp som försökskanin och utgår ifrån en ny och fräsch låda och se hur länge den håller.

mr seveneleven

Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Brink!!!Hur pass!!!!

andersbrink skrev:
Lådan håller tills den går sönder. :D

Det beror helt och håller på hur du växlar Det sliter mer på klackarna i dreven samt växeltrumman än vid användande av koppling, det kan vi nog vara överens om. Resten kan det bara bli spekulation om. Om du nu inte ställer upp som försökskanin och utgår ifrån en ny och fräsch låda och se hur länge den håller.

:rock Ja ställer upp Brink!!! Få se om lådan håller sommaren ut!!! :fakta Vet inte hur många tävlingar de blir, men ja har anmält mej till 8:e Maj o så bike weekend!!! Vet inte me Åland?? :confused: Ska du dit....vet du om Wibbe o Blank ska dit?? Vilken väg brukar ni ta, Eckerölinjen eller..???

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Re: Re: Re: Brink!!!Hur pass!!!!

mr seveneleven skrev:
Vet inte me Åland?? :confused: Ska du dit....vet du om Wibbe o Blank ska dit?? Vilken väg brukar ni ta, Eckerölinjen eller..???

Wibbe å Blanck brukar åka. Jag vet inte än om jag åker. Får se. Har aldrig åkt till Åland men Wibbe är ju aktiv här så skicka ett PM. Kansliet på BW2003 har inte svarat än om jag får åka med min gatreggade Bandit.

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Re: Re: Re: Brink!!!Hur pass!!!!

mr seveneleven skrev:
:rock Ja ställer upp Brink!!! Få se om lådan håller sommaren ut!!! :fakta Vet inte hur många tävlingar de blir, men ja har anmält mej till 8:e Maj o så bike weekend!!! Vet inte me Åland?? :confused: Ska du dit....vet du om Wibbe o Blank ska dit?? Vilken väg brukar ni ta, Eckerölinjen eller..???

Tjenna!

Vet inte om ekonomin räcker till just nu för en Ålands-tripp!
Måste spara mina surt förvärvade slantar så man har råd med lite kringutgifter oxo...KANSKE...KANSKE blir till o prova lite i Hudik, i mitten av maj är det va?

Japp, Eckerölinjen är det som gäller om man vill åka billigt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Re: Re: Re: Re: Brink!!!Hur pass!!!!

Wibbe skrev:
...KANSKE...KANSKE blir till o prova lite i Hudik, i mitten av maj är det va?

Västerås då, 8 Maj? En torsdag kväll. Årets första race i Sverige. Opretantiöst å kul.

mr seveneleven

Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Brink!!!Hur pass!!!!

Wibbe skrev:
Tjenna!

Vet inte om ekonomin räcker till just nu för en Ålands-tripp!
Måste spara mina surt förvärvade slantar så man har råd med lite kringutgifter oxo...KANSKE...KANSKE blir till o prova lite i Hudik, i mitten av maj är det va?

Japp, Eckerölinjen är det som gäller om man vill åka billigt.

Tjohopp!!!

Jaaa men hojta om du ska iväg till Ålandi Wibbe....ja vill ische åka allena.
Men vi syns ju, skulle behöva din momentnyckel snart igen, måste plocka ihop hojen innan freda...!!! Tycker du ska dra ut din NOS:are till Tierp på freda wibbe!!! :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...