Raktfram Racing.

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Det är bäst du laddar ordentligt för det kommer att gå fort där i år!

Vet du med dig att du inte har en chans mot åka-fort-hojarna, ta med dina kompisar och ha en inbördes tävling i tävlingen under kvalet. Alla får kvala och åka minst en elimineringsrunda. Billigare än Bike Weekend är det också.. [/B]

ja är ju inte toksnabb på hondan, kör kaske 10,2 på 402m.

kommer hojarna vara inklassade i olika klasser så som bilarna? eller är det bara en klass på hojarna, så lär man ju inte ligga i topp precis. men jag kommer att komma dit hur som helst.

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
hermes skrev:

kommer hojarna vara inklassade i olika klasser så som bilarna? eller är det bara en klass på hojarna, så lär man ju inte ligga i topp precis. men jag kommer att komma dit hur som helst.

Det tror jag inte att du gör med en orginal honda fireblade :confused:

mr seveneleven

undrar om gamle svarten är till salu? =)
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Generalrasad gixxer-spis på golvet i ladan...
Tierp...

kawa69 skrev:
Oki, det köper jag. :tummenupp

Vad sägs om tierp då, om inte bondjäveln som kolllar med kikare ringer till snuten som vanligt. :crash

Då menar jag tävlingar utan tidtagning, som i lunda.

Vi från gävle åker en hel del till Tierp har hunnit med tre vändor dit i år redan....Inte så mycke race än, mest lek!!! kolla www.fuelmedia.org lite då o då så ser ni om vi e på g till Tierp.

Värt att veta är: vi snackade me en fallskärmskille sist vi va där, de och folket runt omkring har inget emot att vi är där så länge vi inte kör på kvällstid och inte värmer däcken för hårt :notme skadar landningsbanan tydligen..!!!

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
andersbrink skrev:
...Dvs, utöver Bike Weekend 2003 kommer det att köras tre till race på Johannisberg för "lagliga" hojar....
Vet du med dig att du inte har en chans mot åka-fort-hojarna, ta med dina kompisar...

Jag hittar inte på lazzat NÄR dom två andra rejsen är, första är väl 8/5 men sen då, någon som vet ? (e jag blind?)
Sen så behöver man ju inte ha en chans för att ha roligt, jag har inte mycket att hämta i "toppstriden" men de e sketkul ändå :crash Jag blir nog rätt själv från GBG om jag kommer så vill nån annan Touring-rejsare ha motstånd så ere bara å hojta !

/XJR

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
hermes skrev:

Nä det kommer inte att vara några klasser på hojarna. Alla mot alla. Visst kan man kasta in handuken när Brinken kommer fram men tänk på att det bara är 201m så allt kan hända. Körde förra året på min ZX6R och jag hade skitskoj. Åkte mot polarna

sladdandebarnet

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
XJR skrev:
Jag hittar inte på lazzat NÄR dom två andra rejsen är, första är väl 8/5 men sen då, någon som vet ? (e jag blind?)
Sen så behöver man ju inte ha en chans för att ha roligt, jag har inte mycket att hämta i "toppstriden" men de e sketkul ändå :crash Jag blir nog rätt själv från GBG om jag kommer så vill nån annan Touring-rejsare ha motstånd så ere bara å hojta !

/XJR

Datumen är inte spikade än så därför ligger dom inte på kalendern. Dom dyker upp där så fort dom är spikade

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
RASET skrev:
Det tror jag inte att du gör med en orginal honda fireblade :confused:
jag har inte sagt att den är orginal :D . körde 10.5 orginal förra året och då var det tävlingen på åland, halt som faan. innad dess hade jag alldrig startat med gran.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
sladdandebarnet skrev:
Nä det kommer inte att vara några klasser på hojarna. Alla mot alla. Visst kan man kasta in handuken när Brinken kommer fram men tänk på att det bara är 201m så allt kan hända. Körde förra året på min ZX6R och jag hade skitskoj. Åkte mot polarna

Precis, det behövs bara en missad växling eller stegring och man är torsk på 201 meter och den andra vinner. Det är därför jag föredrar 201 över 402, det beror då mer på föraren än på hojen.

RASET

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XJR skrev:

/XJR

:tummenupp Hej XJR! Vi är 2st från Falkenberg som kommer att åka runt på tävlingar.Så det är bara att haka på om du vill. Mvh Janne :squid

RASET

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
andersbrink skrev:
Precis, det behövs bara en missad växling eller stegring och man är torsk på 201 meter och den andra vinner. Det är därför jag föredrar 201 över 402, det beror då mer på föraren än på hojen.

Andersbrink Vad har du för tid på 201meter.??

Jag har bara kört en tävling då körde jag på 6.945sek 170.078km
då var hojen orginal.Nu är det mer pulver i motorn så man få se vad man kan komma ner på i sommar. Mvh Janne

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Innan jag postar mina tider ska det tilläggas att jag har tävlat rakt fram fredag/lördag/söndag 40 veckor per säsong under 4 års tid när jag bodde i USA. Flyttade hem för ett år sen. Vältränad kopplingshand.

Trots mina 117 kilo i gumpen har jag åkt 5.65/231 km/h med min gsxr (inte reggad ännu) och 5.60/219 km/h med Banditen (precis som den är enligt registreringsbeviset), med gatdäck.

Har 195 på slangen i Banditen och skjuter sen 120 hästar extra med gas.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
oj... du var snabb du, nästan som man måste :bow lite...

har du några tider på 402 meter?

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Re: Tierp...

mr seveneleven skrev:
Vi från gävle åker en hel del till Tierp har hunnit med tre vändor dit i år redan....Inte så mycke race än, mest lek!!! kolla www.fuelmedia.org lite då o då så ser ni om vi e på g till Tierp.

Värt att veta är: vi snackade me en fallskärmskille sist vi va där, de och folket runt omkring har inget emot att vi är där så länge vi inte kör på kvällstid och inte värmer däcken för hårt :notme skadar landningsbanan tydligen..!!!

Det brukar iaf vara en bonde som ringer efter snuten. Vad jag har förstått så är det fortfarande fortifikationsverket som äger stället, så fallskärmsgrabbarna kan inte lova att man får vara där (rätta mig om jag har fel, vilket jag gärna har i detta fall).

Jag tycker att det är dags att ni gör någon ny film, lägg gärna ut en notis här oxå om/när det blir åka i Tierp :tummenupp

sladdandebarnet

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
RASET skrev:
Andersbrink Vad har du för tid på 201meter.??

Jag har bara kört en tävling då körde jag på 6.945sek 170.078km
då var hojen orginal.Nu är det mer pulver i motorn så man få se vad man kan komma ner på i sommar. Mvh Janne

Känns som att vi var rätt jämna. Jag åkte 6,984 171,2km/h på 201m =8)

mr seveneleven

undrar om gamle svarten är till salu? =)
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Generalrasad gixxer-spis på golvet i ladan...
Re: Re: Tierp...

kawa69 skrev:
Det brukar iaf vara en bonde som ringer efter snuten. Vad jag har förstått så är det fortfarande fortifikationsverket som äger stället, så fallskärmsgrabbarna kan inte lova att man får vara där (rätta mig om jag har fel, vilket jag gärna har i detta fall).

Jag tycker att det är dags att ni gör någon ny film, lägg gärna ut en notis här oxå om/när det blir åka i Tierp :tummenupp

Helt rätt...alltså de kan ju inte bestämma vem eller vad som får vara där, men han menade (tror ja) att det inte stör dom (flygisarna) om vi är där samtidigt som dom...Han menar väl oxå på att de som bor ikring accepterar en viss nivå oxå de är främst kvällstid som brukar irritera infödingarna!!! Men lagenslånga arm säger nog Nej skulle ja tro eller fortifikationsnissarna.....
Film e på G men det ska samlas lite mer material först, har hört ryktats om en motardfilm och kanske en Extremdays II, få se va grabbsen hittar på.... :rock

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RASET skrev:
:tummenupp Hej XJR! Vi är 2st från Falkenberg som kommer att åka runt på tävlingar.Så det är bara att haka på om du vill. Mvh Janne :squid

Tackar tackar, jag har ju ditt nummer så jag kanske ringer när det närmar sig, kan ni köra till rejsen, eller är det bil o släp som gäller med era hojar ?

Brink, har du lust att lägga upp en typisk repa i sin helhet så kunde det ju vara kul att se, och jämföra sig med, reaktion, 60 fot, sluthast och alltihop ? När trycker du på "knappen" exempelvis, inte från start väl ? Banditen med gatdäck vore väl mest intressant att se för en som mig

5,6 :skrämd

/XJR

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
XJR skrev:
Brink, har du lust att lägga upp en typisk repa i sin helhet så kunde det ju vara kul att se, och jämföra sig med, reaktion, 60 fot, sluthast och alltihop ?

Min ProTree reaktion suger, ligger mellan .470 och .550 där .400 är idealet. Fast så är det när man måste ut med kopplingen i all hast.

En normal repa har en 60' på 1.45-1.52, 330' på 3.80. Har inte hållit stumt med Banditen på 402 än med gas. 8.60-repan var utan gas de sista 201 metrarna.

Om du har en hastighet på 170 km/h på 201 bör du kunna pressa 201-tiden till 6.60 om du väger under 100 kg. På Bike Weekend 2000 körde jag en 135-hästars Bandit på 6.65 och 173 km/h trots att jag väger en bit över 110 kilo. Det hela beror på hur kopplingen används och _att_ man vågar använda den - fullt ut. Man får kallt räkna med lite brända lameller under en säsong.

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tackar, intressant tråd !

Brink, kopplar du i alla växlar, eller har du nån tändningsbrytare av nåt slag ?

EDIT: Kollade just, min BÄSTA tid på 60 fot är 1,94 ... :rolleyes: och du gör 25% bättre, med gatdäck, finns liiiiite utrymme för förbättring :rodnar /EDIT

/XJR

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
XJR skrev:
Brink, kopplar du i alla växlar, eller har du nån tändningsbrytare av nåt slag ?

Jag har en quickshiftermodul inbyggd i tändningen (Schnitz) som jag styr med tutknappen. Funkar som så att jag först sätter lite press på växelspaken och sen tutar. Funkar himla smutt.

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aha, då är det av dig jag har fått tips om det förr, före kraschen, håller precis på och bygger min likadan, fast jag kan inte bestämma mig för om jag skall ha en timer-styrd brytning på tutan, dvs kopplad via en Quickshifter, eller om jag skall koppla via motorstyrningens andra övervarvningsskydd, så att den bryter så länge som jag håller inne knappen, jag bara råkar ha den möjligheten också som det slumpar sig. Hur funkar din ? Vet du vad som är "vanligt" ?

/XJR

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...