Rapport Sviestad

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Torkel skrev:
Björn Pettersson
70
0:56.822
0:56.971 +0.149
0:56.738 -0.233
0:56.814 +0.076
0:57.040 +0.226
0:56.635 -0.405
0:56.619 -0.016
0:56.871 +0.252
0:56.503 -0.368
0:56.787 +0.284
0:58.154 +1.367
0:57.748 -0.406
0:57.235 -0.513
0:56.888 -0.347
0:57.172 +0.284

Nöjd nu?

Iiiiii :bow :tummenupp :p jippiii

Tänkte jag skulle ta en tupplur nu inför nattskiftet, blir inget för jag blev så glad. Ska starta espressomaskinen istället..

http://www.alrp.se/Espressoshop/lucy.htm

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
"Iiiiiii ......??? "

Va i hela fridens dar. Har du slagit gållera i tanken en gång för mycket???!
"Iiiiiii ......??? "

Kan väl inte ropa öööööööh över ett sånt formbesked heller?

Kaffedags, nu är den varm..

/B

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kul att läsa alla rapporter.

För egen del så var målet med helgen att få mer tid på hojen samt att ha känt på ett race innan säsongen är slut. Så här långt så har körningen på racehojen känts... kantig och utan flyt så målet var att hitta lite mer flyt i åkningen helt enkelt.

När jag gav mig ut på första tidsträningen så var det fjärde gången jag satte mig på hojen öht. Dom första varven tog jag det lugnt för att få de sprilllans nya bromsbeläggen inslitna. Sedan när jag tog i började det att kännas "kantigt" igen och det var svårt att hitta någon känsla i körningen och jag var jättefeg vid inbromsningarna. Efteråt kunde jag konstatera att jag har perfekt fysik... för att lyfta ölburkar, men att jag blir helt slut efter ett 30 minuters pass på hojen.

På andra passet kändes det lite bättre, mycket tack var att jag fick hjälp av Tom att trycka ner gaffelbenen en bit, så hojen uppträdde mer stadigt i böjarna. Dock så fick jag inte till inbromsningarna nu heller. Bromsarna tar bra, dock lite okänsliga så felet finns bakom styret, men det kommer väl med tiden hoppas jag. Efter andra passet så var jag helt slut igen.

Äntligen dags för race! Det kändes faktiskt så. Det hade varit så jäkla mycket att göra innan så det kändes skönt att äntligen vara framme vid målet för allt slit. Starten gick väl sä där halvbra. Tror inte jag förlorade något men jag attackerade inget i luckorna jag såg heller. Tror att jag kanske tog någon gubbe in i esset. Hela första varvet gick långsamt och jag kände mig uppehållen av dom framför, sedan så ökade tempot och det kändes riktigt kul. Efter en 4-5 varv eller så blev jag ombromsad i både in i bergskruvan och sen in i esset och jag tappade tempo av någon anledning efter det. Strax efteråt började jag bli trött igen och kände att nu handlar det bara om att ta sig i mål. Sedan började varvningarna, något jag varit lite nervös för innan racet, men det gick helt OK, hoppas att dom som körde om tyckte det också.

Äntligen målflagg, loppet är över, jag slår av och tänker skönt att det är klart. Då dyker esset upp och jag har inte bromsat alls, så jag åker i stort sett rakt fram i gräset, och lägger hojen i 30-40 knyck kanske. Inga stora skador förutom på egot. "Jävla klant" tänker jag för mig själv. Bara att räta upp hojen och rulla runt banan och in i depån.

Som sammanfattning kan jag säga att jag är jäkligt nöjd med helgen. Jag blev visst inte ens sist som jag kallt hade räknat med p.g.a. den begränsade bantid jag haft innan.

Riktigt stort tack till Hannes och alla andra som organiserat detta B-race. Fantastiskt bra jobbat!!! :tummenupp

Bara för att det var så kul med race så har jag beslutat att efterskänka dom inkassokrav jag har på Chrille och GSXR1100R för att har lurat in mig i den här hiskeligt dyra hobbyn. :D Är ni sugna på att ta licens och börja köra så har jag bara en sak att säga: Gör det! Det är sketaroligt.

Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
Relapse skrev:
Kul att läsa alla rapporter.

För egen del så var målet med helgen att få mer tid på hojen samt att ha känt på ett race innan säsongen är slut. Så här långt så har körningen på racehojen känts... kantig och utan flyt så målet var att hitta lite mer flyt i åkningen helt enkelt.

När jag gav mig ut på första tidsträningen så var det fjärde gången jag satte mig på hojen öht. Dom första varven tog jag det lugnt för att få de sprilllans nya bromsbeläggen inslitna. Sedan när jag tog i började det att kännas "kantigt" igen och det var svårt att hitta någon känsla i körningen och jag var jättefeg vid inbromsningarna. Efteråt kunde jag konstatera att jag har perfekt fysik... för att lyfta ölburkar, men att jag blir helt slut efter ett 30 minuters pass på hojen.

På andra passet kändes det lite bättre, mycket tack var att jag fick hjälp av Tom att trycka ner gaffelbenen en bit, så hojen uppträdde mer stadigt i böjarna. Dock så fick jag inte till inbromsningarna nu heller. Bromsarna tar bra, dock lite okänsliga så felet finns bakom styret, men det kommer väl med tiden hoppas jag. Efter andra passet så var jag helt slut igen.

Äntligen dags för race! Det kändes faktiskt så. Det hade varit så jäkla mycket att göra innan så det kändes skönt att äntligen vara framme vid målet för allt slit. Starten gick väl sä där halvbra. Tror inte jag förlorade något men jag attackerade inget i luckorna jag såg heller. Tror att jag kanske tog någon gubbe in i esset. Hela första varvet gick långsamt och jag kände mig uppehållen av dom framför, sedan så ökade tempot och det kändes riktigt kul. Efter en 4-5 varv eller så blev jag ombromsad i både in i bergskruvan och sen in i esset och jag tappade tempo av någon anledning efter det. Strax efteråt började jag bli trött igen och kände att nu handlar det bara om att ta sig i mål. Sedan började varvningarna, något jag varit lite nervös för innan racet, men det gick helt OK, hoppas att dom som körde om tyckte det också.

Äntligen målflagg, loppet är över, jag slår av och tänker skönt att det är klart. Då dyker esset upp och jag har inte bromsat alls, så jag åker i stort sett rakt fram i gräset, och lägger hojen i 30-40 knyck kanske. Inga stora skador förutom på egot. "Jävla klant" tänker jag för mig själv. Bara att räta upp hojen och rulla runt banan och in i depån.

Som sammanfattning kan jag säga att jag är jäkligt nöjd med helgen. Jag blev visst inte ens sist som jag kallt hade räknat med p.g.a. den begränsade bantid jag haft innan.

Riktigt stort tack till Hannes och alla andra som organiserat detta B-race. Fantastiskt bra jobbat!!! :tummenupp

Bara för att det var så kul med race så har jag beslutat att efterskänka dom inkassokrav jag har på Chrille och GSXR1100R för att har lurat in mig i den här hiskeligt dyra hobbyn. :D Är ni sugna på att ta licens och börja köra så har jag bara en sak att säga: Gör det! Det är sketaroligt.

Jaaaaa vad roligt att allt funkade! :banana

Kul att läsa och nästa år kör vi på samma banor vid samma tider eller hur!
Oj vad FLR ska heja på dig! :hej :hej :hej :hej :hej

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Relapse skrev:

Hallå jag skyll inte på mig, detta är endast Chrilles fel, han lurade dig precis som mig och nu sitter vi här och suger på tavelramarna.

p.s snygg rapport Micke

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag vet inte hur många som skyller på mig vid det här laget. Känns inte helt tryggt.... :)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ola Cornell
11
0:31.014
0:56.012 +24.998
0:55.921 -0.091
0:56.336 +0.415
0:55.216 -1.120
0:55.578 +0.362
0:55.699 +0.121
0:55.257 -0.442
0:55.670 +0.413
0:55.556 -0.114
0:55.492 -0.064
0:56.133 +0.641
0:55.997 -0.136
0:56.246 +0.249
0:55.558 -0.688

Jisses! 31,014 på första flygande... Har Aldén's dator fått virus? eller genade Ola?

/B

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
56, 8 är inte heller helt rimlig på första väl? Med stillastående start?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
56, 8 är inte heller helt rimlig på första väl? Med stillastående start?

Det måste vara första flygande varvet, den andra passeringen alltså.. antalet varv stämmer illa annars..

/B

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Av någon okänd anledning registrerades inte första passeringen, ingen vet varför men så ÄR det. Därför är siffran lite underlig. Tidtagningen fick startas manuellt när det upptäcktes. Totaltiden och övriga varvtider är dock korrekta.

Mvh.

HW

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...