Rasar motorn på mitt bygge.

Wincent

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
umeå
Hoj
bmw k 1200s -08
vet inte om jag är blind eller döv men vad hände?

o vad gör du i slutet försöker kicka igång den?


beklagar sorgen!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tror faktiskt han straffknullar den :tummenupp

Jo så illa e de nästan så man borde strafknulla den i avgasröret :D

om du undrar vad de konstiga klukande ljudet e efter jag sväng över vägen o jag stänger av tändningen, så försöker jag lägga i friläge men den vill inte, så när man drar den fram o tilbacks så blir de klick kluck av bensinen, för kameran sitter fast på tanken, men tillslut fick jag i friläge.

Om du hör ett litet vislande ljud innan den dör i uppförsbaken så funderar jag om de va 1-4 kolven som nöpp eller om de e veven/vevstakarna, men när veven/vevstakarna nypper så brukar de inte låta så ju, då blir de oftast något annat ljud ju, har inte vart med om de ljudet innan med vevlagrena, i stället funderar jag om de e kolven som har nöppit fast. för jag kan varken rubba motorn bakot o framot, eller kan vicka 5mm framot o 5mm tilbaxs men annars e de bomm stopp.

Nä man blir ju inte glad när sånt här händer, men tur jag fick med rundan på film i allfall :) o ny tankad o fixsat oljeläckaget i slangen som leder upp till kammarna innan filmningen, men som tacken så går den o pajar,´hann köra 4 mil när den va nytankad å då fungera den gött :D
 
Last edited:

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
Tycker det var grymt tråkigt att vi inte fick se hur själva bygget såg ut? Bara en kamera som åkte omkring, men med ett gött motorljud! =)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hur kom du hem?

Med bena mina, bara putta hem den ju :) va ju knapt 4 km ju eller om de va 6 :D behöver ju lite motio ju :)

Tycker det var grymt tråkigt att vi inte fick se hur själva bygget såg ut? Bara en kamera som åkte omkring, men med ett gött motorljud! =)

Bygget fortskrider här på SH ju :tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154627

Bara bygga ny ram o ficksa motorn så ska de no bli åka av ju :) monterat en monstervarvräknare tills nästa gången okså, vart lite motorsvag med 17/37 drevning ju, nästa gång de blir film så blir de 17/44 drevning så de blir lite weeli okså :tummenupp

Förmodligen kommer den vara starkare tills nästa gång okså, mätte upp alla kolvar o hitta felet på 1ans cylinder varför jag hade bara 8 i komp, kolvringarna va slut, detta e åtgärdat nu o nästa gång monterar jag åter 130munstycken, dom som jag har nu e för stora o gör så den ej varvar ut till varvstoppet kvikt :)

Men kommer dröja några veckor tills nästa gång de blir körning, så tills des så finns de o läsa om den här på SH så ser ni hur bygget ser ut, Fort jag gjort något hoppar de in bilder :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top