Hehe, nädu, gammelgixxern stannar!hermes skrev:jag hade en trimmad 86a en gång i tiden och fick reparera den två gånger om året, sen gav jag upp och köpte nyare, ett råd till dig. köp nyare! så får du åka istället för att meka.
lahi skrev:Hehe, nädu, gammelgixxern stannar!Jag har kört trimmat på den sedan -99 och har aldrig haft några haverier förrän nu i år. Inte det minsta bekymmer med den. Årets båda växellådshaveri kan ju bero på att jag nu har mer än dubblerat både effekt och vrid pga turbon. Från 115 hk/90 Nm (ungefär) på hjulet till 266 hk/227 Nm vid 1,1 bar. Nu på 1,3 bar så blir det väl runt 290 hk/250 Nm på hjulet. Så det är ju kanske inte så konstigt.. Men skulle jag handla nyare båge och trimma lika mycket där så går det sönder ännu mer.. dagens hojar är ju inte lika robust byggda. Ska man få dem att hålla så blir det mycket dyrare. Jag kör ju fortfarande med original kolvar och original stakar, vilken nyare hoj hade klarat det! Så, tackar för rådet, men jag byter inte!
![]()
Det blir ett långt tag nu!ranzid skrev:Ett tag va de ja! får se hur länge ett tag varar då.
Vore kanske ide o köpa en blade vet du.... håller i alla lägen..![]()
andersson turbo skrev:Han kanske menade den " nyare R motorn" den har kraftigare lagring på utgående axel
Man kan även montera dubbelt lager med tätning ytterst på den gammla axeln
men som jag sagt tidigare så de här med att plocka drev hit å dit håller inte i längden
I stort sett ALLA drev hänger ihop på ett eller annat sätt kuggflank eller ingrepp
Ronnie på NC racing tar ut 400 hk å säkert 350 nm i vrid på sin R växellåda
så du ligger nog långt under gränsen för vad din ska palla
Surt är de att köra sönder de kan ja intyga
men det är bara att kämpa på tillslut så har man dom där lilla extra kunskaperna att bygga nått som håller ( förutsatt att man inte kör som en idiot) haha men de e svårt å låta bli de e ju såååå kuul![]()
lahi skrev:Det blir ett långt tag nu!Nu är det nya drev och nya lager så nu ska det inte gå åt pipan igen hoppas jag.
Hehe, nix, ingen blade! Håller säkert inte om man börjer trimma...Kan ju inte köra original! Ska du inte ha turbo på din nu? Du har ju kört original länge nu.. Du har ju nära till mc-verkstaden iaf, och Bengt har säkert tid att hjälpa dig
![]()
lahi skrev:Jag funderade på att konvertera till det där dubbellagret, men det blev aldrig av. Vet inte riktigt varför...
andersbrink skrev:Jag konverterade min -90gsxr/98bandit motor till dubbellager. Fick slipa ett nytt spår i lagret (DET var INTE det enklaste) för att få det på rätt plats. Spåret ska sitta 4 mm lägre utåt drevet till. Enklast är nog att fräsa upp ett nytt spår i själva blocket då aluminium är "lite" enklare att bearbeta. Man lär även använda 91-92 distansen till framdrevet och packboxen på utgående sitter lite på sniskan men kommer att hålla tätt.
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X
Idag har vi fått bekanta os... |
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |