Det sliter mer med slak kedja.
ÄR det den automatiska med spårskruv i mitten är det bara att ta de 2 insex till tanken. håll uppe den kanske med pinnen som ligger i kutsen till och med.
Ta lös gummipluppen som sitter långt ner till höger på sträckaren.
Starta motorn och skruva försiktigt IN med en lång smal plattskruvmejsel.
Ändras inte ljudet med en gång är det dags att byta.
Var försiktig då ovanstående metod är den jag själv kört på min srad några gånger. dét farliga är om du är våldsam och hjälper den automatiska spännarfjädern och skruvar in spännaren för långt. Överspänner dvs.
ELLER skruvar ut den och kejdan blir FÖR lös.
Ett halvt varv, inte ett helt varv skall räcka om allt står rätt till.
Ok!
Är det nån fara att köra några mil till innan man byter den eller ska det utföras pronto? Ska man byta till en ny automatisk eller manuell?