Ja, jag gör en ny tråd om detta..
Som sagt, min NSR varvar in fullt ut på 6ans växel.. Ingenting knappt.. Om man bottar den på 5an, ca 140 km/h vid 10-11k varv och sen petar upp till 6an sackar den som fan typ ner till typ 90 km/h vid 6k rpm..
Det måste alltså vara avgasporten som stryper på 6ans växel.. Finns det nått sätt att koppla ur utan att behöva byta CDI lr likannde?
Jag testade förut att koppla ur RC ventilen i högsta läget, men då blev den satans till högvarvig.. Effekten kom runt 12k rpm, och härket gav avgassmällar, kan menas med för snål bestyckning? Kör på 132 munstycke, funkar fint med ventilen inkopplad..
Därför är RC- ventilen "strypningen"till denna modell.. Tkr det låter litekonstigt men så kanske fallet kan vara? Delvis aatt den aldrig öppnar fullt och stänger yttligare på 6ans växel?
/ Nicklas
Som sagt, min NSR varvar in fullt ut på 6ans växel.. Ingenting knappt.. Om man bottar den på 5an, ca 140 km/h vid 10-11k varv och sen petar upp till 6an sackar den som fan typ ner till typ 90 km/h vid 6k rpm..
Det måste alltså vara avgasporten som stryper på 6ans växel.. Finns det nått sätt att koppla ur utan att behöva byta CDI lr likannde?
Jag testade förut att koppla ur RC ventilen i högsta läget, men då blev den satans till högvarvig.. Effekten kom runt 12k rpm, och härket gav avgassmällar, kan menas med för snål bestyckning? Kör på 132 munstycke, funkar fint med ventilen inkopplad..
Därför är RC- ventilen "strypningen"till denna modell.. Tkr det låter litekonstigt men så kanske fallet kan vara? Delvis aatt den aldrig öppnar fullt och stänger yttligare på 6ans växel?
/ Nicklas