Loy skrev:2690675Men klart som fan det sackar! Jag drar min crm så mycket det går på 4:an och 5:an. Då är man kanske uppe i 130. Lägger man sedan i 6:an så sackar det som fan ner till 90-100 typ.
Jaha, men det är ganska konstigt ändå..
Ligger å pressar på 5an.. Sen upp på 6an.. Och den verkligen inte orkar, allt försvinner?
Dom lär väll knappast bygga växellådan så att 6an ska bli en överflödig växel som endast kan användas på raksträcka och nedför..
Padde skrev:2690714Höm ja då vet jag faktiskt inte vad ni gjort.
Min NSR höll på så innan jag satte på effektsystemet och bestyckade (kollade även så porten öppnade osv), sen varvade jag lätt ut den på 6an. Den ska göra det om allt står rätt till!
Btw du har 2 markeringar, och varvade du innan du slog av tändningen kan den stå fel nu. Läs i NSR 125s manual hur du ställer in den optimalt.
Btw: Inge problem att dreva fel så inte en maskin går riktigt dåligt och inte orkar på toppen när det gäller 2-takt 125or. Dom flesta orkar ju precis över effekt pucklen på 6an.
Edit: När bytte du kolv senast? Minns du om den nångång orkar hålla kvar på 6an? Tex nyligen efter bytad kolv osv?
ja, läget är så att den nu är skuren, men det var endast klantighet av mig så inget att beskylla.. Men ja, efter renoveringen kanske den blir piggare, kan ju varit slitet.. När vi tog bort RC ventilen så var den exakt inställd, Båda markeringarna stog över varann..
Har ingen anning om service då den är direkt impoterad och typ inga papper följde med
Jo, har tänkt att testa dra ner nån kugg på framdrevet, fårse om det hjälper.. Men skulle knappast tro det..
Last edited: