wonderwizard
Tjuvjägare
its ALIVE !!!!!
Efter en tur till fultema & inkp av 2 st nya stift, så drog jag hem till garaget,av med tändhattarna & in med de nya stiften.. ingen gnista
av med tanken, kolla anslutningar till cdi + tändspole.. ryckte i kablarna.. voila.. gnista
i med de nya stiften, (spruta i startgas, jajag vet.. inget bra på 2 takt)
kicka... o den starta på första kicken, trots stått i MÅNGA år
stängde av den omedelbart, då ingen smörjning (2 takts olja) fanns
(ingen kylarvätska för den delen heller)
ville mest kolla om den starta eller om jag var tvungen att felsöka vidare.
nu kan jag iaf börja strippa ner, för att skicka allt till blästring & lackering.
men den stora frågan e.. ska jag byta kolvringar, kolvar+ringar eller helrenovera motorn innan jag sätter ihop den ?
eller bara köra tills det rasar ? & sedan renovera?
o tamefan... jag glömde ta foto igen..
kommer nästa gång
Efter en tur till fultema & inkp av 2 st nya stift, så drog jag hem till garaget,av med tändhattarna & in med de nya stiften.. ingen gnista
av med tanken, kolla anslutningar till cdi + tändspole.. ryckte i kablarna.. voila.. gnista
i med de nya stiften, (spruta i startgas, jajag vet.. inget bra på 2 takt)
kicka... o den starta på första kicken, trots stått i MÅNGA år
stängde av den omedelbart, då ingen smörjning (2 takts olja) fanns
(ingen kylarvätska för den delen heller)
ville mest kolla om den starta eller om jag var tvungen att felsöka vidare.
nu kan jag iaf börja strippa ner, för att skicka allt till blästring & lackering.
men den stora frågan e.. ska jag byta kolvringar, kolvar+ringar eller helrenovera motorn innan jag sätter ihop den ?
eller bara köra tills det rasar ? & sedan renovera?
o tamefan... jag glömde ta foto igen..
kommer nästa gång