Skulle säga att växellådsoljan inte är så noga så länge kopplingen inte slirar och man inte slår i vilken skit som helst. Personligen har jag haft problem med slirande kopplingar med Statoils olja för många år sedan samt Biltemas helsyntetiska, men det verkar variera från cykel till cykel..
Med detta sagt kör jag själv Bel Rays Gearsaver olja i mina växellådor, RD500 och RS250, vilken enligt många förstå-sig-påare är en bra olja just för tvåtaktslådor, och jag kan knappast klaga på den jag heller.
Gällande tvåtaktsolja, helsyntet alla dagar i veckan, även om en bra halvsyntet troligtvis funkar bra det med på en 350. Den är inte jättekräsen när det gäller oljekvalitet.
Tipset är att köpa en tjugolitersdunk av OK/Q8s helsyntetiska 2T-racingolja. Literpriset för en erkänt bra olja blir fortfarande lägre än om du skulle köpa Biltemas olja med okänd kvalitet och som dessutom luktar vidrigt.. Q8-oljan luktar gott.
Köpte min dunk hos Swedol i Malmö, men alla som för OK/Q8s sortiment bör kunna ta hem en dunk åt dig, utom deras egna bensinmackar verkar det som. De jag frågat hos har varit totalt oförstående, men de har å andra sidan varit mer snabbköp än bensinmack..