Hej.
Tack för frågan.
Provade med nya insatser till ljuddämparna (original, och har alltid varit original, men en var trasig och skramlade.).
Tog komptest, men kompmätaren jag lånade var av tveksam kvalitet, kunde inte få konsekventa värden, och felet varierade lite för mycket tycker jag, kändes inte som att det var rättvisande.
Mätte som sagt var tändspolar och, har även plockat isär förgasarna en gång till, och varit extremt noga med alla små kryphål, men dom ser som nya ut nu, och bränslekranen fungerar.
Kollade upp choken, men den verka vara i sin ordning.
Även YPVS-spjällen verkar öppna som dom ska, jag kollade det när jag plockade bort avgasrören.
Tyvärr så åberopar jag bristande karaktär, jag renoverade en moped i vinter, och la ner betydligt mycket mer tid på det

Och i och med att jag flyttade nu i våras, så hamnade den "i hörnet" under ett kapell, så jag måste nog även åberopa bristande intresse för tillfället, lika bra att erkänna det, istället för att säga att "jag ska fixa med den där snart".
Läste någon som skrev en träffande sak angående renoveringar och byggnationer, och det är relationen till prylen.
Jag känner att den här är lite före min tid, jag hade ingen hoj då, och det var inte aktuellt på grund av mina föräldrar.
Så relationen stannade vid moped, och sedan blev det snöskoter.
Motorcykel kom in långt senare, så den här hade man bara sett i en katalog, så det kanske är det som gör att min brinnande iver saknas, och en moped kändes på något sätt mer energigivande?
Nåja, bara en utvikning från min egna reflektion, eftersom jag själv kan irriteras över saker som påbörjas, men inte fullföljs.
Men är nöjd över min minimala mopedsamling
View attachment 454428