FZR1000_2LA
Tekniknörd
Skall kolla ordentligt, men det är självklart över 100K
Skall kolla ordentligt, men det är självklart över 100K
Saknade min RD350 jag sålde för länge sedan, så jag blev tvungen att stilla begäret med en annan.Saknar min RD500……
Såldes för 125k för 2 år sen.
En 125 LC kanske? Eller är det större doningar i tankarna?Nån till salu? Renoveringsobjekt sökes
350 har jag i tankarna.En 125 LC kanske? Eller är det större doningar i tankarna?
LC eller YPVS? Årsmodell? Färg?350 har jag i tankarna.
Jepp, borta nuView attachment 480257
Lägger in en bild, då den förmodligen inte blir kvar så länge
Fick iväg ett meddelande, men den hade kommit upp till 25 papp med förtur så tyvärr ingen affär för mig.
Fick iväg ett meddelande, men den hade kommit upp till 25 papp med förtur så tyvärr ingen affär för mig.
När jag var 15 fick jag erbjudande om att köpa ett RD500-objekt från en bekant. Den hade stått ett tag och var lite allmänt skabbig, spruckna kåpor och så vidare, men i princip komplett. Kommer inte ihåg om det var 10 eller 15 tusen han ville ha för den, men billigt var det. Lite för dyrt för en tonåring på barnbidrag dock, och föräldrarna förstod inte vilket bra tillfälle det var och vägrade låna ut. Den grämer jag mig över än idag...Polaren sålde sin och använde pengarna för att köpa en soffa och ett bord från IKEA när det begav sig. Han grämer sig än idag .
Alltid lätt att vara efterklok... Mycket man kan tillbaka på och fundera på vad som var och vad det hade kunnat bli av det... Hade jag exempelvis köpt aktier i Tesla när jag först fick upp ögonen för företaget och tyckte att de verkade spännande så hade jag varit rik idag. Men ja, tyvärr fanns inte riktigt ekonomisk möjlighet att chansa och investera på den tiden, så även det gick man miste om...Man kan gräma sig men att husa en hoj i 30 år för att sedan sälja den är inte heller gratis och långt ifrån alla har möjlighet/plats till det. Är dock inte bättre själv för jag brukar dagdrömma om att resa tebax i tiden o casha upp drygt 40k för en ny (vilket var vad de kostade då) och sen ta med den till den här tiden.
Nu påminde du mig om att jag som ung gick miste om ytterligare en bra affär då jag hade tankar på att importera en fin jänkare från usa. Kanske inte ren valutaspekulation, men effekten hade ju blivit densamma med tanke på att man på den tiden kunde få fruktansvärt fina bilar för ungefär en fjärdedel av vad motsvarande modell i liknande skick kostade i Sverige inklusive frakt och avgifter eftersom dollarn var så billig...Förutom alla hojar jag skulle ha köpt då, så är mitt dummaste beslut att inte köpa dollars när de stod i 5,50-5,80. "Nej, att spekulera i valuta är det dummaste man kan göra", sa min dåvarande bankkontakt. Dåvarande.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|