Det slog mig att jag inte riktigt noterat att jag hört YPVSen jobba när man slår igång tändningen på hojen, antingen funkar den inte eller så har jag bara inte noterat det... Gick iallafall ut i garaget för att testa och den var mycket riktigt död. Började med att kolla säkringarna, de såg hela ut men tyvärr så upptäckte jag att flera av säkringshållarna var knäckta
Då jag inte hade några ersättare hemma så gjorde jag en fullösning och crimpade på kabelskor på kablarna, satte en skyddande krympslang över dessa för agtt undvika kortis och satte sedan vanliga plattsäkringar i kabelskorna. Inte snyggt, men funkar förhoppningsvis. YPVSen fortfarande död dock. Efter att ha demonterat kontakterna ifrån CDIn och putsat upp dessa så fick jag liv i ventilerna, men jag vet inte om de funkar riktigt som de ska... Motorn verkar jobba trögt, de låter inte alls så rappa som jag hört på vissa filmklipp. Kan man smörja upp mekanismen på nåt sätt? Har även satt batteriet på laddning för att se om det gör någon skillnad. Är det förresten någon som vet hur många rörelser YPVSen ska göra när man slår på tändningen? Min gör två, vrider ventilen och ena hållet och sen det andra. Men så vitt jag kunnat se på diverse youtubeklipp så verkar en del göra tre? Vad är rätt?