Tackar. Är du seriöst intresserad av att köpa en motor så kanske vi kan lösa det, men RD500-motorer är hårdvaluta idag och jag håller hårt i de jag har. För att sälja en motor måste jag övertygas om att den kommer hamna i ett riktigt kul projekt som jag kan följa på nära håll.
Låg en motor på Blocket för några dagar sedan, den såldes direkt och då är hysterin ändå inte i närheten av lika stor här som i resten av världen. Spinnin Wheel har en utan cylindrar till salu.
Är bara en av mina motorer som är 100% komplett, den steg ett trimmade saken som just nu sitter i ratbiken.
Min orginalmotor lär behöva en totalrenovering då den ju gått över 10.000mil och rasslar rätt fint i lagren. Den är fortfarande på originalborrningen! Rätt säker på att det är världsrekord.
Min steg 2 trimmade sak rasade jag duktigt -97 då jag skulle rasta en Triumph på motorvägen.. Original bensinkran är för mesig för den motorn när den går på högvarv. Inga problem vid körning på landsväg/bana där man inte ligger med konstant fullgas, men jag missade varningssignalen en gång för mycket på motorvägen. Har inte vågat öppna motorn mer än att plocka av cylindrarna. Härdsmälta är det första jag tänker när jag ser dem..
Att inte skaffa en riktig besninkran är det dummaste jag gjort, skulle ju köpa, men det kom alltid annat ivägen..
Sista motorn är den som satt i vraket jag köpte i somras. Skicket på den är totalt okänt. Saknas kolvar i den.
Som du ser kräver alla motorerna en del kärlek innan de är användbara och jag skulle rekommendera dig att köpa en komplett rishög till cykel istället. Då får du ju med all elektronik också.
Nix, tror aldrig att jag körde Magnus XVZ då jag inte har något busskort.
Det fick du på köpet när du körde, räknas som uppkörning
Har läst att det det är många i UK och Australien som förstärker sina RD ramar. Finns garanterat mkt att göra där innan du byter ram.
För någon gång SKA jag ha en RD500 (eller åtminstone en hoj med motorn från en), det har varit min drömhoj så länge jag kan minnas! Är duktigt avis på dig och ditt projekt, bara så du vet!
Härligt ! Kör hårt. Detta fixar du.
Har själv ett RD350/mito bygge på g men är fan aldrig hemma så det blir
lååååångdraget.
Har läst att det det är många i UK och Australien som förstärker sina RD ramar. Finns garanterat mkt att göra där innan du byter ram.
Lycka till och uppdatera ofta och mkt.
Sälj en motor billigt till Bushido så kan jag få nöjet att skratta åt den lille pågens sjuka byggen. Tror dock att hans fjälla inte hade tyckt det var lika trevligt om han fastnade ännu mer i garaget
Ja tack, gör gärna det
Men vad menar du med skratta va? Vems hoj är det som rullar och vems rullar inte alls särskilt mycket över huvud taget egentligen?
Om det är något du kommer göra så är det att sätta garvet i halsen, för mina RD-byggen kommer bli awesome
Sen kan man ju leva med att ha en possörhoj om den blir såhär fet. Ingen som kommer våga sig på att rasta den ändå
Hur många hk har en sån här motor då? Vid vilka varv rör den på sig bäst? Någon som har bänkpapper?
Pfff tror jag lagt fler mil på hoj detta året ändå
Sen vet både du och jag att du mer eller mindre saknar fritid såväl som alkoholtolerans så dina byggen kommer ju bli ståendes tills du är färdigutbildad
Nog med en faslig massa OT!
Om jag verkligen körde bussen så har jag förträngt det, och det står inget om bussbehörighet på mitt körkort. Dubbelkollade nyss.
Det mest bussliknande jag kört i mina dagar är en första generations FZR1000. Den gick fort rakt fram, men det var ett projekt varenda gång en kurva dök upp...
Jo då det tog tid innan vi övertalat dig men visst faan körde du, om jag inte missminner mig så finns det till och med ett foto på dig även om du försöker att gömma ansiktet.
Centralstödet klonkade och blixtrade rätt ordentligt på vägen ner till strippen och det var ett djävla gnäll på dig efteråt
Jag kan troligtvis låna tidigare nämnda FZR precis när som helst, så länge jag får en dags förvarning eller så. Måste hämta den utanför Kävlinge.
Det står ju en FZR i mitt garage också
Va, har du en Mitomotor i ett RD350 chassie...
Närdå
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |