Red Bull Grand Prix of The Americas

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
The most boring race in history...ever.
Det enda spännande var Jlo starten.

Ja... jag tänkte fan samma sak. FI Fan så jävla tråkigt. Först tror man att det lixom är nåt på gång. Rossi som klättrar i gammal anda upp genom fältet.

Å vad händer...!!?? :va Man blir fan förbannad.

MM. Ja. Räkmackan glider vidare. Med ironi såklart. En jävla gosse att kunna köra hoj. Men hur kul är det utan motstånd lixom.

Peddot. Filar runt och är nöjd med sin andra plats. Eller var det någon som noterade nåt försök att lixom komma ikapp MM.

Lornzo. Vaffan... har han helt tappat fattningen. Som varit så jävla korrekt förut. Nu verkar det inte vara någon ordning alls.

Dovi får en liten applåd. Bra kört.

Nä. Vaffan. Nu får dom kamma sig med sina jävla däck å regler. :gnissla

//M

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Håller med, det är ju för tusan prototypracing.
SJÄLVKLART ska vilken tillverkare som helst kunna göra en destroy-erase-improve när de vill om det gynnar varvtiderna.
Återinför även de mobila däckfabrikerna, på den tiden var det minsann fart på utvecklingen.

Och begränsa anti-spinn, anti-wheelie och anti-sladd, anti-burn, kort sagt allt med "anti" i. Jag är fan anti-anti!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag är inte alls övertygad om att detta var världshistoriens tråkigaste race. Jag tar med mig flera intressanta saker:

# Att Iannone kunde hålla pallplats så pass länge. Han visar enorm mognad jämfört med förra året.
# Att Dovizioso till slut tog en pallplats efter en hyfsat intressant fight med Bradl och Smith. Oavsett antal liter soppa så går det framåt för hela Ducati-projektet.
# Att Bradl såväl som Smith verkar ha tagit både ett och två steg framåt jämfört med förra året.
# Att den på detta forum utskällde Smith nu definitivt är engelsman nummer ett.
# Att Lorenzos uppkörning inte var fy skam trots att den glömts bort totalt i media.
# Att Bautista har förtvivlat svårt att nå mållinjen.
# Att produktions-Hondorna tar små, små steg framåt.

Rätta mig om jag har fel, men de som avfärdar racet som tråkigt verkar mest vara besvikna Rossi-anhängare...? Min åsikt är att framdäckets skick är en dålig ursäkt till flera sekunders försämring av varvtiden. De flesta hade precis samma problem. Det är 2014 nu - live with it om du ska slåss om titeln.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MotoGP är som sex: även när det är dåligt är det bra. :mattias

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag är inte alls övertygad om att detta var världshistoriens tråkigaste race. Jag tar med mig flera intressanta saker:

# Att Iannone kunde hålla pallplats så pass länge. Han visar enorm mognad jämfört med förra året.
# Att Dovizioso till slut tog en pallplats efter en hyfsat intressant fight med Bradl och Smith. Oavsett antal liter soppa så går det framåt för hela Ducati-projektet.
# Att Bradl såväl som Smith verkar ha tagit både ett och två steg framåt jämfört med förra året.
# Att Lorenzos uppkörning inte var fy skam trots att den glömts bort totalt i media.

Rätta mig om jag har fel, men de som avfärdar racet som tråkigt verkar mest vara besvikna Rossi-anhängare...? Min åsikt är att framdäckets skick är en dålig ursäkt till flera sekunders försämring av varvtiden. De flesta hade precis samma problem. Det är 2014 nu - live with it om du ska slåss om titeln.

Vad anser Du om Dani Pedrosa. Jag förundras som alla andra över MM:s körning och överlägsenhet. Dock förväntade jag mig att Dani skulle "ta chansen" nu när hot #1 Jlo körde på sig redan första metern. Vad är anledningen att Dani inte var förmögen att ta chansen. Vart Dani bekväm med en solklar 2:a plats eller är MM så pass överlägsen att det inte vart någon ide för Dani att ens försöka?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Jag hade inte det minsta tråkigt, MM hade inte så mycket TV-tid men att se hur Lorenzo och Rossi sakta närmade sig varandra var nervbitande.
Lorenzos beslutsamma drive-through var föredömlig.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
MM valde väl andra däck än DP? Vart hittar jag denna infon förresten? Tyckte jag hörde kommentatorerna säga att MM är den enda som kör på hårt/hårt. Tror nog inte DP kunde klått MM i vilket fall.
Var absolut inte ett tråkigt race! Utom att CC krashade då förstås..

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Rätta mig om jag har fel, men de som avfärdar racet som tråkigt verkar mest vara besvikna Rossi-anhängare...?
Du har fel!
Jag är inte bara besviken. Jag är bitter också, riktigt bitter. :gråta

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM valde väl andra däck än DP? Vart hittar jag denna infon förresten? Tyckte jag hörde kommentatorerna säga att MM är den enda som kör på hårt/hårt. Tror nog inte DP kunde klått MM i vilket fall.

Tror MM körde medium fram och hårt bak.
Den enda "factory" som körde så.

EDIT: _ändrade mig...

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13

Pedrosa körde Medium bak :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nej, du har fel Alatalo. Det var ett sjuhelvetes skitrace. Och banan är verkligen svintrist. :fakta :mattias

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det tråkigaste racet ever var det ju inte. Tex var 2013 års race på COTA tråkigare. Men jag hade gärna sett att lorenzo inte sett till att ta sig själv ur titelstriden, att Rossis framdäck hållit lite längre och att DP hade visat lite tåga och gasat helvet för att hänga på MM.
På COTA så har ju MM lika mycket erfarenhet som alla andra, och med tanke på att han kör som någon blandning av VR och CS så lär väl få hinna med om de inte kan ta honom på erfarenhet. Det lär bli värre ju mer erfarenhet han får.
Hoppas några fler galenpannor kommer upp från Moto2 och kör byxorna av det gamla gardet.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Ok race förutom att jag hoppades Rossi hittat lite fart och inte var den överuppskattade mästaren som vann utan riktigt motstånd på sin tid. hoppas fortfarande att jag ska ha fel i detta ämne:D..... nej nu känns det som det äntligen blivit ett seriöst generationsskifte. Bara Lorre slutar slarva så kan detta bli ett kul år... Bradle vs Smith... lite ljuspunkter fanns det allt :fakta

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fy fasen, de där ser inte bra ut nånstans, surt när de såg så lovande ut. Jaja nu är de bara att se fram emot nästa race istället. Irriterade blev man i vilket fall på Lorenzo's sket start och att Rossi inte kunde köra på mer efter framdäcket givit upp.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nästa är ju Argentina, ny bana, MM lär väl äga igen. . . Får väl tippa 2:a och nedåt.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Om resten bara startar lika snabbt som Lorenzo borde väl nån kunna gå över mållinjen före Marquez nästa race?

snabbstart.jpg

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
... Min åsikt är att framdäckets skick är en dålig ursäkt till flera sekunders försämring av varvtiden. De flesta hade precis samma problem. Det är 2014 nu - live with it om du ska slåss om titeln.
Njae, någon räknade nog sekunder - ett citat från motomatters: "Even without the jump start, Lorenzo would have found it hard to take the fight to Marquez. Taking away the 23 seconds extra his ride through cost, plus the 6 or so seconds lost to backmarkers as he fought his way forward, that still left Lorenzo with deficit of some 20 seconds to Marc Marquez. It is indicative of the mountain he still has to climb."

Hårklyverier enligt min uppfattning, JLo skulle ju knappast kosta på sig att gå omkull, inte för att rädda en eller annan ytterligare pinne. Jag tror att VR la rejsets snabbaste varv på Yamahan, och det fick han ju däremot betala rätt dyrt. Men visst var VR:s framtoffla rätt maläten, att döma av bilderna? Däremot var ju både Bradls och HRC:s tekniker mycket intresserade av skicket fram efter rejset och bland annat Iannone och Redding tillhörde de som led. Har VRs återhämtning skett till priset att han nu överbelastar fronten så pass att problemen återkommer i fler rejs? Det lär väl visa sig...

I övrigt bra slutsatser. Bra att RCV rör sig framåt men visst lär det tarva lite nya fräna uppgraderingar motormässigt från den japanska fabriken innan den på allvar kan närma sig fabrikarna och Yamahan i händerna på AEsp? Däremot verkar Du få rätt just när det gäller honom, det kan nog lika väl bli PEsp som blir första broder på podiet.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Nej, du har fel Alatalo. Det var ett sjuhelvetes skitrace. Och banan är verkligen svintrist. :fakta :mattias

Du har uppenbarligen ett svagt öga för vad som gör en bra bana. Vad kan du möjligen ha emot Americas? En både snabb och teknisk bana samtidigt med många omkörningsmöjligheter.
Vad vill du ha, en go-kartbana?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...