# Att Lorenzos uppkörning inte var fy skam trots att den glömts bort totalt i media.
... Min åsikt är att framdäckets skick är en dålig ursäkt till flera sekunders försämring av varvtiden. De flesta hade precis samma problem. Det är 2014 nu - live with it om du ska slåss om titeln.
Njae, någon räknade nog sekunder - ett citat från
motomatters: "Even without the jump start, Lorenzo would have found it hard to take the fight to Marquez. Taking away the 23 seconds extra his ride through cost, plus the 6 or so seconds lost to backmarkers as he fought his way forward, that still left Lorenzo with deficit of some 20 seconds to Marc Marquez. It is indicative of the mountain he still has to climb."
Hårklyverier enligt min uppfattning, JLo skulle ju knappast kosta på sig att gå omkull, inte för att rädda en eller annan ytterligare pinne. Jag tror att VR la rejsets snabbaste varv på Yamahan, och det fick han ju däremot betala rätt dyrt. Men visst var VR:s framtoffla rätt maläten, att döma av bilderna? Däremot var ju både Bradls och HRC:s tekniker mycket intresserade av skicket fram efter rejset och bland annat Iannone och Redding tillhörde de som led. Har VRs återhämtning skett till priset att han nu överbelastar fronten så pass att problemen återkommer i fler rejs? Det lär väl visa sig...
I övrigt bra slutsatser. Bra att RCV rör sig framåt men visst lär det tarva lite nya fräna uppgraderingar motormässigt från den japanska fabriken innan den på allvar kan närma sig fabrikarna och Yamahan i händerna på AEsp? Däremot verkar Du få rätt just när det gäller honom, det kan nog lika väl bli PEsp som blir första broder på podiet.