Red Bull Indianapolis Grand Prix

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Konstigt beslut? Du såg inte hur mycket det blåste? Airfenset var en meter ovanför betong muren, tält blåste omkull m.m.
Ang. avrinning hörde jag att jänkarna brukar blåsa av sina rejs vid regn därav avsaknaden av bra avrinning men det var bara nåt jag hörde...

Det blåste inte mycket när 250-starten skulle gå. Att bryta MotoGP tycker jag var vettigt om de första förarna var nöjda med det. Den blåsten var en säkerhetsrisk men vatten på banan? Alla andra banor (även Quatar) klarar ju av att det regnar.
Nä, min åsikt är att den här helgen var en skit-helg som åskådare. Såg ni inte hur många gånger kameramannen inte ens kunde hålla banan i focus?

Kassa kameramän? Om du menar för att bilden fladdrade ibland så kan du ju försöka hålla still en så pass stor kamera i den kraftiga blåsten.
Det är väl inte mitt jobb och visa hur man ska hantera kameran? Det är dom som får lön för att göra det. Det VAR kasst.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Melandris form verkar stabil.13 sekunder upp till näst sista plats nu...

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Var finns massvis med förarkritik mot arrangemanget?
Var det uselt att lyckas fixa två race av tre med en orkan i faggorna :va

Håller med, det är nog inte det lättaste.

Däremot blöder mina öron idag efter allt tjatter från Eurosport-kommentatorerna.

Dom är så jävla bedrövliga.

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Rundningsmärke skrev:
Fan vad jag stör mig på Lorenzo, kan han inte fimpa sin klubba? Ser ju ut som en jättebebis.

Tja, jag tyckte också att det var barnsligt att gå runt och suga på karameller och klubbor. Men... det var innan jag tog en ordetlig titt på Lorenzos hjälm. Hela toppen på hjälmen är lackad i, håll i dig,... "Chupa Chups" och dom säljer.... godis-klubbor!!! Så det står väl i hans kontrakt att han ska ta fram en godisklubba vid varje målgång. Money, money, money. Tror dom säljer Cupa Chups som fan i Spanien.

Nu nar man förbjudit cigarettreklam i många länder, undrar hur länge det går innan man förbjuder godisreklm till ungar. Men barn är kanske inte lika viktiga som vuxna.

/Kris

Last edited:

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Hoj
SV1000N -03
Tja, jag tyckte också att det var barnsligt att gå runt och suga på karameller och klubbor. Men... det var innan jag tog en ordetlig titt på Lorenzos hjälm. Hela toppen på hjälmen är lackad i, håll i dig,... "Cupa Chups" och dom säljer.... godis-klubbor!!! Så det står väl i hans kontrakt att han ska ta fram en godisklubba vid varje målgång. Money, money, money. Tror dom säljer Cupa Chups som fan i Spanien.

Nu nar man förbjudit cigarettreklam i många länder, undrar hur länge det går innan man förbjuder godisreklm till ungar. Men barn är kanske inte lika viktiga som vuxna.

/Kris

Stackarn, han kommer ju inte ha några tänder kvar efter säsongens slut...:näsblod

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Var finns massvis med förarkritik mot arrangemanget?
Var det uselt att lyckas fixa två race av tre med en orkan i faggorna :va

Det är ju lätt att framstå som duktig med 2 av 3 när man valt att lägga rejsen under orkansäsong. Ungefär som att man på de Asiatiska rejsen skulle välja monsunperioden.

Får 250-teamen kompensation för att de släpade sig över Atlanten och inte fick köra? När Indy/Michelin klantade till det i F1 härom året så fick de betala tillbaka alla biljettpengar till publiken i alla fall.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att bygga en helt platt bana utan fungerande avrinning är ju i det närmaste tjänstefel. Den nya sektionenn var ju stundtals mer stående vatten än i barnens bassäng på sommaren...
Fast jag måste säga att banan var roligare än vad jag trodde innan, förutom det larviga partiet som jag tror är kurva 2-3. Såg ju trångt ut för 125...

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Det blåste inte mycket när 250-starten skulle gå. Att bryta MotoGP tycker jag var vettigt om de första förarna var nöjda med det. Den blåsten var en säkerhetsrisk men vatten på banan? Alla andra banor (även Quatar) klarar ju av att det regnar.
Nä, min åsikt är att den här helgen var en skit-helg som åskådare. Såg ni inte hur många gånger kameramannen inte ens kunde hålla banan i focus?

Det är väl inte mitt jobb och visa hur man ska hantera kameran? Det är dom som får lön för att göra det. Det VAR kasst.

Att det var helt rätt att bryta racet står väl utom allt tvivel, hitintills tycker
jag vi sett alldeles för "fega" arrangörer när det gäller att bryta vid regn.
Det ska inte behöva se ut som en bowlingtävling på banan innan rödflaggen kommer.

När starten för MotoGp gick så varken regnade det eller blåste speciellt mycket,
Paraplyflickornas paraplyer stod ju pall, men med en orkan i fagorna så ändras
vädret blixtsnabbt, tycker det var helt rätt att ställa in.

Vad jag vet så är det Dorna som producerar sändningarna, och har även
utrustningen, tror även kameramännen är samma på alla race.

KentW

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Det är ju lätt att framstå som duktig med 2 av 3 när man valt att lägga rejsen under orkansäsong. Ungefär som att man på de Asiatiska rejsen skulle välja monsunperioden.

Får 250-teamen kompensation för att de släpade sig över Atlanten och inte fick köra? När Indy/Michelin klantade till det i F1 härom året så fick de betala tillbaka alla biljettpengar till publiken i alla fall.

Är du på allvar irriterad på jänkarna för att "de" planerade så dåligt att 250-racet inte blev av? Vem är "man" som valt att lägga racet under orkansäsong? Väljer de enskilda arrangörerna när deras lopp skall köras? Jag var nästan säker på att det var organisationen som styr GP-cirkusen som beslutade vem som skulle få arrangera vad när. (Dorna?)

Varför skall 250-teamen ha kompensation för att vädrets makter gjorde att deras lopp ställdes in?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är du på allvar irriterad på jänkarna för att "de" planerade så dåligt att 250-racet inte blev av? Vem är "man" som valt att lägga racet under orkansäsong? Väljer de enskilda arrangörerna när deras lopp skall köras? Jag var nästan säker på att det var organisationen som styr GP-cirkusen som beslutade vem som skulle få arrangera vad när. (Dorna?)

Varför skall 250-teamen ha kompensation för att vädrets makter gjorde att deras lopp ställdes in?

Datumet sätts ju knappast ensidigt av Dorna utan av arrangören och Dorna gemensamt, då borde man tänkt till och på samma sätt som man har lagt racen i Malaysia och dyl utanför monsunperioden så borde man lagt detta race under en annan del av året.

Att sen göra en bana utan avrinning är verkligen korkat, bara för att jänkarna ställer in när där blir en regndroppe på visiret så gör inte resten av världen det. Så länge jag har tittat på racing har man inte ställt in ett race förutom detta pga dåligt väder...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att sen göra en bana utan avrinning är verkligen korkat, bara för att jänkarna ställer in när där blir en regndroppe på visiret så gör inte resten av världen det. Så länge jag har tittat på racing har man inte ställt in ett race förutom detta pga dåligt väder...

Ja, avrinningsproblematiken ÄR korkat! Fast det problemet fixade ju Onkel Sam med supersuperduperborstbilarna.

Det som var värre att fixa var ju vinden som härstammade från orkanen Ike och det jag hört av förarna efteråt så talar dom ju om just vinden som värsta element.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Datumet sätts ju knappast ensidigt av Dorna utan av arrangören och Dorna gemensamt, då borde man tänkt till och på samma sätt som man har lagt racen i Malaysia och dyl utanför monsunperioden så borde man lagt detta race under en annan del av året.

Om det är som du säger, vilket låter högst rimligt, är det alltså någon form av sambeslut som lett fram till att loppet i Indianapolis kördes vid denna tidpunkt. Att då, som jag uppfatar en del, spy galla över jänkarna och deras dåliga planeringsförmåga eller sätt att bygga bana på tycker jag är lite fel. Dorna har väl åtminstone lika stor del i saken som arrangörsklubben. Och det kan inte ha kommit som en överraskning att regn kan komma, att banan kan bli blöt eftersom den saknar avrinningsanordningar.

I realiteten handlar det väl om att Dorna och tillverkarna vill öka intresset för sporten - och försäljningen av cyklar - på den amerikanska marknaden. Därför klämdes ett lopp till in over there, och vid den aktuella tidpupnkten. Pekuniära skäl sätts före "det sportsliga". I sig inget som förvånar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De har ju byggt den nya sektionen endast med tankepå MotoGP och att då inte se tilll att vatten rinner av den är ju inget annat än klantigt/ogenomtänkt, speciellt om de vet vilken period de ska ha sitt race..
Annars var banan sjysst och verkade kunna bjuda på en del bra omkörningar om det varit torrt.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Visst, jag tycker inte heller det var optimalt. Efterlyser bara lite balans i eftermälet din sour-stuff!:pannkyss

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Nu har dom lagt upp bilder på Paddock Girls från Idianapolis..... jisses sicka granna töser :tuttar

på Motogp.com

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är du på allvar irriterad på jänkarna för att "de" planerade så dåligt att 250-racet inte blev av?

Nej, jag är inte irriterad på jänkarna, i alla fall inte enbart på dem men flera faktorer bidrog till en skitrace för mig som åskådare. Eller är du (på allvar) nöjd med att en klass inte fick köra race alls (än mindre synas en sekund i Eurosport) och att de två andra får bryta sina race?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0