Red Bull U.S Grand Prix

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fast något verkar ju vara fel. Han är snabb och fightas men efter halvt race tappar han orken verkar det och bara de sista 3 racen.

Stoner:

“Today I didn’t feel as bad at the end of the race as I have done in the last two, but I’m still not right,” he added, referring to his physical condition that has suffered over the past month. The fatigue also brought with it the return of a previous problem in his scaphoid.

“I found it really difficult to keep my concentration over the last few laps and I was in a bit of a daze by the end. My left arm was feeling really tired by the end because of the fact there are so many left-handers here and my left wrist still doesn’t have the full range of movement after my operation in the winter,” he explained. “Now we’ll focus on trying to find out the root of the problem because racing in this condition is not much fun.”

Stoner will now stay on in the United States for extensive tests at the Fremont Surgery Center with Dr. Arthur Ting and Dr. Tuan, to try and understand the source of the problem.

Source: http://www.motogp.com/en/news/2009/forget+laguna+seca+for+stoner

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Har faktiskt sett alla MotoGP utom just Barcelona som du nämner. Sen har jag iofs bara sett 4st F1 lopp, och sen kanske drygt hälften av dom (Vad är det? 18st?) race som gått i WSBK.
Och min högst subjektiva uppfattning är att MotoGP just nu bara blir tråkigare och tråkigare rent underhållningsmässigt. Det är sällan några riktiga fighter längre tycker jag.

Och den uppfattningen är jag väl knappast ensam om va?

Trodde att det skulle bli mycket jämnare med enhetsdäck osv. Och det är klart att det blivit mycket bättre än den tråkiga Bridgestone/Michelin kampen som var tidigare.

Men nu orkar jag inte sitta och debattera hur bra eller dåligt MotoGP är/har blivit, och vad det kan bero på. Utan uttryckte bara en liten svag besvikelse över det som i mina ögon var ett rätt tråkigt race...

Har sett alla motogp, wsbk, wss, bsb, F1 samt alla större real roadracing lopp (iom,north west 200 etc etc) i år och jag håller med dig. och ja, jag vet det låter som jag spenderar mitt liv i tv-soffan men det gör jag inte.

Visst, poäng tavlan i mgp ser jämn ut men kolla griden, Går du i mål tar du poäng typ. Tycker Ezpaleta å co har sunkat ner motogp fullständigt.
Ingen slump att rossi själv går ut och kritiserar mgp och hyllar wsbk.

Hoppas dock att moto2 kan lyfta sändningarna en aning.

Mvh

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Rossi var näst snabbaste förare i söndags med en bästa varvtid på 1'21.944 (varv 29).
Lorenzo var tredje snabbast med 1'21.951 (varv 25) som bästa tid, detta med en spricka i foten och ett nyckelben som hoppat ur led dagen innan.

Lorenzo kör sin andra säsong i MotoGP medan Rossi har kört på Laguna Seca sedan 2005, då han slutade trea efter Hayden och Edwards. Jorge har tagit pole 4 gånger i år (Jerez, Mugello, Catalunya, Laguna Seca). Detta var det åttonde loppet men på Motegi kördes inget kval. Sämsta startplats denna säsong är 3.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja, det blev inte ett lika spännande race i år som i fjol, det kan man väl lätt konstatera. :rolleyes:

Ganska så förutsägbart om vi säger så, att inte Stoner orkade hela distansen var väntat, däremot gjorde ju Lorenzo en förbannat stark insats. Jävlar vad han vill trycka dit Rossi!! För det är nog det som gör att kör för kung och fosterland o lite till.

Till Peddot säger jag bara GRATTIS GRABBEN...:tummenupp Väl unt en vinst till honom så stökigt som han har haft det.

Men tänk om Rossi lyckats med sin Catalunyamanöver... :) det hade varit sååå fräckt.

Hur som helst....efter kvalet trodde man att racet skulle se annorlunda ut, än det blev. Dom båda olyckskorparna visade framfötterna trots att dom blivit dängda i backen ganska så hårt. Starkt jobbat.

Trist för Dovi, och trist att inte Hayden kan prestera bättre någon annanstans än på "hemmaplan".

Until next time....:krama

///Madelene

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag tyckte det var ett bra race faktiskt. Med skadorna på Stoner och Lorenzo kunde man ju aldrig tro att de skulle köra så pass bra, tok-Lorenzo försökte t o m med ett galet omkörningsförsök. Pedrosa kan man inte riktigt lita på om han kommer hela vägen med hans gamla skador och den plötsliga vurpan senast i Assen. Varje gång de filmade från hans bakkuts tyckte jag ständigt att "nu vurpar han". Som vanligt hade Rossi lite extra att komma med på slutet och Hayden gjorde sitt klart bästa race i år, nu är han där han brukade vara.

Jag var ner på Assen och där var det sömnpiller fram till sjätteplatsen, tur att andra klasser bidrog med mer underhållning.

Tycker det var ett helt ok race, speciellt när man håller på Pedrosa. ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Synd att Rossi fegade i sista kurvan. Han borde ha gjort samma sak som han gjorde på Sete på Jerez. Verkar som att han redan börjat tänka på VM-titeln.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tråkigt race? Jag kom in när det var 5 varv kvar och satt som på nålar hela tiden, hur nära var det inte att Rossi hade fått in framhjulet i allra sista kurvan!!! :Bugar

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Tråkigt race? Jag kom in när det var 5 varv kvar och satt som på nålar hela tiden, hur nära var det inte att Rossi hade fått in framhjulet i allra sista kurvan!!! :Bugar

Det var ungefär där som det började bli spännande.

När Lorenzo tog sig förbi Stoner blev jag nervös och började vanka omkring som en osalig ande. Och när Lorenzo n ä s t a n körde om Rossi, blev det svettigt. Sen fick jag helt enkelt andas djupt för att stå ut resten av rejset.

Dom första 27 varven var rätt sömniga.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
46.679st raporterade Laguna Seca som publik på racedagen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!