Red Bull U.S Grand Prix

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Lorenzo seglar upp duktigt på favorit-listan. Slängt klubban åt skogen samt kör som ett j-vla helvete halvt förstörd. Coolt.

Fan att inte Rossi kom om i sista böj, det hade varit riktig humor. :D

Lorenzo steg på min lista också under racet när han körde riktigt bra trots sina skador. Men sen sjönk han som en gråsten igen efteråt när han verkligen gjorde allt i sin makt för att visa för alla hur ont han hade, och hur synd det var om honom.......

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fan vilket tråkigt Race!! :mad:
MotoGP liknar allt mer det gamla F1, med racen i stort sett avgjorda efter första varven. Sen ligger förarna med typ 3 sekunders mellanrum och kör hela racet.... Nu är ju till och med F1 mer spännande än MotoGP. Tur att det finns WSBK!!!
Du kan inte ha sett många av de senaste racen i MotoGP, WSBK eller F1.

MotoGP i Barcelona = tråkigt :va

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Lorenzo steg på min lista också under racet när han körde riktigt bra trots sina skador. Men sen sjönk han som en gråsten igen efteråt när han verkligen gjorde allt i sin makt för att visa för alla hur ont han hade, och hur synd det var om honom.......

Om du hade kört ett race med brutet eller dislokerat nyckelben så hade du också haft ont efter racet. Den skadade foten/benet gör det inte speciellt mycket bättre.
Så länge adrenalinet och det smärtstillande verkar så kan man köra, men det gör fortfarande ont eftersom man måste ha viss känsel kvar för att inte tappa känslan för körningen.
Jag har cyklat på MTB 9 km genom skogen med brutet nyckelben och det funkar, men det gör jävligt ont när man kommer fram och slappnar av.

Förra söndagen bröt jag det andra nyckelbenet och det opererades i onsdags så jag vet exakt hur j-a ont det gör trots att man går på nån sorts morfintabletter.
Det ska bli intressant att se dig nån gång inte låtsa om ett dagsfärskt benbrott efter ett race ....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Du kan inte ha sett många av de senaste racen i MotoGP, WSBK eller F1.

MotoGP i Barcelona = tråkigt :va

Har faktiskt sett alla MotoGP utom just Barcelona som du nämner. Sen har jag iofs bara sett 4st F1 lopp, och sen kanske drygt hälften av dom (Vad är det? 18st?) race som gått i WSBK.
Och min högst subjektiva uppfattning är att MotoGP just nu bara blir tråkigare och tråkigare rent underhållningsmässigt. Det är sällan några riktiga fighter längre tycker jag.

Och den uppfattningen är jag väl knappast ensam om va?

Trodde att det skulle bli mycket jämnare med enhetsdäck osv. Och det är klart att det blivit mycket bättre än den tråkiga Bridgestone/Michelin kampen som var tidigare.

Men nu orkar jag inte sitta och debattera hur bra eller dåligt MotoGP är/har blivit, och vad det kan bero på. Utan uttryckte bara en liten svag besvikelse över det som i mina ögon var ett rätt tråkigt race...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Toseland admitted that the had not seen the penalty notification or the black flag, and reckoned the jump start decision was marginal in any case.

"I feel like the jump start was pretty harsh," he said. "I knew it was close but I didn't think I'd jumped the start and that early in a 32-lap race I'm not looking at my pitboard.

"I was just concentrating on catching the guy in front and the first thing I realised that I'd been penalised was when I saw the black flag and my number.

"Obviously if I'd known I'd jumped the start then I would have come in but I've watched the TV replay and you can't see anything. I didn't gain any places either so in my opinion it's pretty harsh."

His team boss Herve Poncharal agreed that the jump start judgement was a tough call, but admitted that Toseland should have realised he was being given a penalty.

"It was a marginal jump start but that's the rule, it is the same for everybody," said Poncharal. "Unfortunately he didn't see the signal to ride through the pits, so he learned a lesson today."

Men nu orkar jag inte sitta och debattera hur bra eller dåligt MotoGP är/har blivit, och vad det kan bero på. Utan uttryckte bara en liten svag besvikelse över det som i mina ögon var ett rätt tråkigt race...
Håller med om att det inte var det bästa racet i år men sista varvet var rejält spännande och MotoGP är alltid MotoGP.

Själv tycker jag att F1 blivit bättre men WSBK sämre än tidigare år.

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Om du hade kört ett race med brutet eller dislokerat nyckelben så hade du också haft ont efter racet. Den skadade foten/benet gör det inte speciellt mycket bättre.
Så länge adrenalinet och det smärtstillande verkar så kan man köra, men det gör fortfarande ont eftersom man måste ha viss känsel kvar för att inte tappa känslan för körningen.
Jag har cyklat på MTB 9 km genom skogen med brutet nyckelben och det funkar, men det gör jävligt ont när man kommer fram och slappnar av.

Förra söndagen bröt jag det andra nyckelbenet och det opererades i onsdags så jag vet exakt hur j-a ont det gör trots att man går på nån sorts morfintabletter.
Det ska bli intressant att se dig nån gång inte låtsa om ett dagsfärskt benbrott efter ett race ....

Som sagt, jag betvivlar verkligen inte att Lorenzo hade helt sjukt jävla ont både efter och under racet. Och det var verkligen en heroisk insats att ens ta sig i mål, än mindre på en pallplats!

Och ja, jag vet också hur ont det gör att skada sig, och hur ont det gör att köra skadad. Och jag har inte ens varit i närheten av så allvarligt skadad som lorenzo var när jag kört.

Men jag kände ändå efter racet att Lorenzo bredde på lite väl mycket med haltandet och allt. Det kändes som han verkligen ville visa alla hur skadad han var, och hur synd det var om honom. Det var det som jag hakade upp mig lite på.

Kanske är det så att man sett andra hjältar köra med liknande skador som varit ännu mera omänskliga och inte klagat alls utan bara kört på.
Och man därför fått lite skruvade referensramar...

Vem som helst som bänder runt en MotoGP hoj med nån form av skada är ju en hjälte egentligen....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Eftersom han inte vet själv, hans doktor vet inte och inte teamet heller så har du helt rätt; fråga på SH. Det finns bergis nån som "vet" här :D[/I]

Läste tror d var på clinica mobils hemsida att det rör sig om en magåkomma som man misstänker kommit att bli kronisk.. Stoner kräks i tid o otid och mår illa så något e riktigt sjukt ..

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Läste tror d var på clinica mobils hemsida att det rör sig om en magåkomma som man misstänker kommit att bli kronisk.. Stoner kräks i tid o otid och mår illa så något e riktigt sjukt ..
Teoretiskt skulle det även kunna vara något psykiskt vilket isf kan förklara att de inte hittar några fysiska problem. Vi får väl se.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
visst har Lorenzo växt upp i samma stund han lade klubban åt sidan och slutade pika sitt finger in i kameran i tid o otid.. Att det gör ont kan ju va en sak men inte slår han sethe show jerez 2005 "åhh jag förlorade loppet aj aj aj min arm"
http://www.youtube.com/watch?v=SrZNyMUkml0

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Enligt Pedrosa var det hans fel att Rossi kom i kapp så mycket på sista varvet. När han började Sista varje så låg han 2 sek före Rossi så han slog av lite på takten med slog av lite för mycket, som du var var det sista varvet så han kunde vinna ändå.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Verkar inte som det gjort något att man inte såg rejset.
Men kul att Pedrosa verkar vara tillbaka med i matchen igen, 4st som är med och slåss om titeln är ju roligare än 3 :)
Förhoppningsvis får man hoppas att det blir lite fight i racen och inte bara i tabellen.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
visst har Lorenzo växt upp i samma stund han lade klubban åt sidan och slutade pika sitt finger in i kameran i tid o otid.. Att det gör ont kan ju va en sak men inte slår han sethe show jerez 2005 "åhh jag förlorade loppet aj aj aj min arm"
http://www.youtube.com/watch?v=SrZNyMUkml0

Ha ha ha... Ja det där är riktigt roligt!
Särskilt efterspelet sen i Parc Ferme, i trappan upp, och på podiet, där man nästan kan tro att Setes arm är bruten på 10 ställen ibland....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ha ha ha... Ja det där är riktigt roligt!
Särskilt efterspelet sen i Parc Ferme, i trappan upp, och på podiet, där man nästan kan tro att Setes arm är bruten på 10 ställen ibland....

Sant.. Trappan upp är oslagbar likaså Rossis minspel när han ser Sete är obetalbar .. :D

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
En annan pipfröken..

Med tanke på att som har varit brutet i kroppen hos våra favoriter som Lorenzo Pedrosa Rossi Douhan med flera...
och trots det varit och krigat i toppen....

VAD I HELVET GÖR DEN DÄR PIPFIAN Kalio hemma i Finland??

Ojojo ajajajaj ohhh pip kvid.. För ett jävla larvigt ringfinger...
Vilken jäkla fröken..:arsele

Det där duger inte om han drömmer om att bli världsmästare..:död

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Med tanke på att som har varit brutet i kroppen hos våra favoriter som Lorenzo Pedrosa Rossi Douhan med flera...
och trots det varit och krigat i toppen....

VAD I HELVET GÖR DEN DÄR PIPFIAN Kalio hemma i Finland??

Ojojo ajajajaj ohhh pip kvid.. För ett jävla larvigt ringfinger...
Vilken jäkla fröken..:arsele

Det där duger inte om han drömmer om att bli världsmästare..:död
Jag har inte sett nån bild på fingret här än, så nu kommer det:
sohjosormiLSS_410_ur.jpg

Lite småfräscht sådär... :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
På den goda 500cc tiden satt väl alla med sådana fingrar till start! Förlåt stod.. Då man ju sprang igång cyklarna, ja Du förstår vad hårda de var förr .. :rolleyes:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Ge det till katten

ÄÄHHHHHHHH Ge det till katten som Lars Ekborg hade sagt...

Lite painkiller och plåster hade fixat till den söndan på Laguna......:gnissla

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600

Stoner ojade sig rätt kraftigt också efter racet på väg in i depåboxen. "det går inte så bra för mig nu så då låtsas jag vara sjuk istället så att alla kan tycka synd om mig istället." :eek:mogenslyngelsmilie

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Stoner ojade sig rätt kraftigt också efter racet på väg in i depåboxen. "det går inte så bra för mig nu så då låtsas jag vara sjuk istället så att alla kan tycka synd om mig istället." :eek:mogenslyngelsmilie

Hehehe...ja det ligger något i det.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...