Red ut mitt bekymmer ang kick/elstart KTM 625/660?!

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
625 fick inte den elstart 03 ? har för mig att det är så iaf alla 625 from 03 har elstart.
Köp en 625 eller 660 om du vill ha elsart 625an annars är det ju i princip same
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Går en stridsvagn bättre om du kastar ut en man?

Nu föstår ja nog inte vad du menar. Klart en viktbesparing är positivt. Är det körglädje och hanterbarhet man är ute efter så är ALLTID lägre vikt att föredra, oavsett fordon. Sen så kompromissar man ibland för att det andra behov som spelar in, tex bekvämlighet.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nu föstår ja nog inte vad du menar. Klart en viktbesparing är positivt. Är det körglädje och hanterbarhet man är ute efter så är ALLTID lägre vikt att föredra, oavsett fordon. Sen så kompromissar man ibland för att det andra behov som spelar in, tex bekvämlighet.
Självklart är lägre vikt positivt för hanterbarheten,men LC4 är så jävla klumpig i vilket fall att något kilo hit eller dit ändå knappt märks och då väger bekvämlighetsfaktorn över tycker jag.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Självklart är lägre vikt positivt för hanterbarheten,men LC4 är så jävla klumpig i vilket fall att något kilo hit eller dit ändå knappt märks och då väger bekvämlighetsfaktorn över tycker jag.

Det var det jag försökte få fram :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kick regerar.
Vikten och enkelheten i konstruktionen är oslagbar.
Med elstart krävs startmotor, batteri och laddsystem.
Plus kablaget mellan komponenterna.
Resonemanget att "något kilo hit eller dit spelar ingen roll" är bara orutinerat.
 

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
625 fick inte den elstart 03 ? har för mig att det är så iaf alla 625 from 03 har elstart.
Köp en 625 eller 660 om du vill ha elsart 625an annars är det ju i princip same

Någon som har svaret på frågan?. skall köpa motard snart. undrar av ren nyfikenhet. :banana
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Har haft både 660 och 625, det är gött med el-start på motard men de kilona många säger inte spelar så stor roll gör faktiskt endel ändå. En 660 kör ifrån en 625.

Det är inte så jobbigt att kicka och LC4 är väldigt lätta att få igång. Det är helt upp till en själv om man behöver de 10km/h mer i topphastighet som 660in har, eller man vill slippa kicka och ha el-start som 625an har.

Edit: Stavfel
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Vill gärna ha elstart så jag tror det blir 625an men hur är det att skjutsa på den? de andra har bakre fotpinnar. visst finns det att köpa? får man skjutsa på den? tjejen måste ju få åka ibland.. Hur stor skillnad på sxc och sm ??


Du får skjuta på 625an efter årsmodell 05. 640 får du även skjutsa på dom tidigare modellerna.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
lata människor som vill ha elstart.. Bara massa onödig vikt. Ni kommer väl inte direkt fastna i ett lerhål på GGN när mjölsyran t.o.m flödar i pillesnåppen, och bli tvungna att använda elstarten för ni knappt orkar hålla ögonen öppna? Nej fy för dagens påhitt.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Om man kan stå ut med anknäbben kanske 690 sm / smr kan vara ett altenativ. skall vibrera bra mycket mindre än dom gammla 625,640,660 om jag förstått det rätt. (bara provat 640) och 690 sm ligger ju rätt fint till i pris :)
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Om man kan stå ut med anknäbben kanske 690 sm / smr kan vara ett altenativ. skall vibrera bra mycket mindre än dom gammla 625,640,660 om jag förstått det rätt. (bara provat 640) och 690 sm ligger ju rätt fint till i pris :)

690 är klart dyrare än 625/640/660... men sen är det är nyare och mer uppdaterad hoj så. Man får väl lägga sig där man har råd

Jag har själv aldrig ägt en 640/625/660 men tänker köpa en 640 som första hoj. Har kollat runt en hel del och sökt efter skillnader likheter mellan dessa tre.

Kom fram till lite kortfattat att 625/640 är väldigt lika förutom att 625 kommer med en bättre förgasare. Däremot har 640 lite mer touring-inriktade detaljer som komfort-sadel, större tank och längre service-intervaller på dem äldre årsmodellerna.

660 är den av dem 3 som verkar mest sport-inriktad.

Tänker själv köpa en 640 innan nästa vår just pga att jag inte behöver en så väldigt "sport-inriktad"-hoj men ändå vill ha något åt det hållet. Att 640 ska vara slöare än dem andra två ser jag inte som något stort problem heller då det faktiskt är mina första hoj som sagt :p Får väl byta ut förgasaren eller så när jag tröttnat.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
690 är klart dyrare än 625/640/660... men sen är det är nyare och mer uppdaterad hoj så. Man får väl lägga sig där man har råd

Jag har själv aldrig ägt en 640/625/660 men tänker köpa en 640 som första hoj. Har kollat runt en hel del och sökt efter skillnader likheter mellan dessa tre.

Kom fram till lite kortfattat att 625/640 är väldigt lika förutom att 625 kommer med en bättre förgasare. Däremot har 640 lite mer touring-inriktade detaljer som komfort-sadel, större tank och längre service-intervaller på dem äldre årsmodellerna.

660 är den av dem 3 som verkar mest sport-inriktad.

Tänker själv köpa en 640 innan nästa vår just pga att jag inte behöver en så väldigt "sport-inriktad"-hoj men ändå vill ha något åt det hållet. Att 640 ska vara slöare än dem andra två ser jag inte som något stort problem heller då det faktiskt är mina första hoj som sagt :p Får väl byta ut förgasaren eller så när jag tröttnat.

640 vibrerar nåt djuriskt kan jag lova dig... Själv kört en. fy..
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
640 vibrerar nåt djuriskt kan jag lova dig... Själv kört en. fy..

Är väl likadant för alla Lc4:eek:r? :tummenupp

Väl medveten om att dem vibrerar en del men skulle det vara så outhärdligt att det inte går att köra så är det väl inte mer än att man får sälja och köpa nått annat. Man kommer ju inte dö på kuppen.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top