Redo för säsongen 2004

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Gulsnabbtrajja skrev:
Hur kommer ursäkterna låta nu då? Gissning:
"Förra året gick hojen 1.10 -nånting men då var den ny, nu börjar delarna bli slitna och det märks ju direkt, I princip omöjligt att göra såna tider med begagnad hoj..."
:lol

Fett grattis till fet hoj :tummenupp

Han har ju redan klargjort det där med vikten. Hans vikt, asså.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Mattias skrev:
Han har ju redan klargjort det där med vikten. Hans vikt, asså.
Japp det med, jag kommer iaf köra med att jag gått upp, blivit äldre och kör beggat.
Varför ser du ut som Schyffert i avataren??

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Gulsnabbtrajja skrev:
Japp det med, jag kommer iaf köra med att jag gått upp, blivit äldre och kör beggat.

Ja, ska vi dra in ålder som argument, så har jag ju en del att komma med :)

Men allvarligt talat, borde vi inte få byta fjäder på bakstöten för att matcha ens vikt? Jag kommer ju inte ha en chans att hänga på Micke Nilsson och alla andra deffade 60-kilos-typer om jag ska åka runt med bottnad fjädring hela tiden :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Gulsnabbtrajja skrev:
Varför ser du ut som Schyffert i avataren??

Schyffert? Är han död?

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Derbi 125
Grattis !!

Grattis Fredrik, den ser kanon ut ! Gissa om du kommer ha ett fett leende under hela 2004 i 600 std!! :yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
aaah nice Fredrik, kanske får jag äran att åka mot dig, har ännu inte beslutat vilken klass det blir i år. Helst NSB men 600prod lockar med något lägre kostnader.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Grymdth feddth, mannen!

Är den helt standard nu, eller måste du bygga om något för att få den godkänd?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
McB skrev:
Grymdth feddth, mannen!

Är den helt standard nu, eller måste du bygga om något för att få den godkänd?

Den ska vara standard...enligt norska reglementet i alla fall. Sen kan det säkert skilja nåt men jag är knappast nån regelguru så än så länge får den gå som helt standard :)

Macho Woman skrev:
Är det bara jag som inte klarar av sådant, eller är det svårt att byta märke och kubik?

Ingen aning...jag har ju aldrig bytt förut. Men så jäkla stor skillnad är det ju inte, inte på den här nivån.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
ZoulFly skrev:
Ja, ska vi dra in ålder som argument, så har jag ju en del att komma med :)

Men allvarligt talat, borde vi inte få byta fjäder på bakstöten för att matcha ens vikt? Jag kommer ju inte ha en chans att hänga på Micke Nilsson och alla andra deffade 60-kilos-typer om jag ska åka runt med bottnad fjädring hela tiden :rolleyes:

Fredrik, man måste se åldern som ett plus! Experience rules, gammal är äldst å allt det där... :D Det är ju värre det där med vikten... men jag har lösningen: Vi anger hojarna som 01-or när vi skickar in papperna till maskinboken. Då får vi byta fjädrar både fram och bak!!!
Förresten har jag avstyrt skidsemestern med familjen v. 15 så nu kan vi åka till Val de Vienne med danskarna! Om det inte blir något Brno vill säga...

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
Fredrik, man måste se åldern som ett plus! Experience rules, gammal är äldst å allt det där... :D Det är ju värre det där med vikten... men jag har lösningen: Vi anger hojarna som 01-or när vi skickar in papperna till maskinboken. Då får vi byta fjädrar både fram och bak!!!
Förresten har jag avstyrt skidsemestern med familjen v. 15 så nu kan vi åka till Val de Vienne med danskarna! Om det inte blir något Brno vill säga...

KUUUL!!! F*n, vad vi ska pressa. Och egentligen spelar det ju ingen roll var det blir, bara det blir. Danskarnas läger känns i alla fall tryggt då det är mycket bra arrat.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
Het rätt. Det jag söker är någonting i stil med www.prospeed.de/html/start/images/ZP Ledenon.pdf
Gillar verkligen det där med "freies fahren"

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker är bäst. På vissa sätt vore det skönt med fri tid på banan så man just kan hålla på och skruva och testa lite. Risken är bara att man har svårt att satsa riktigt ordentligt. Fördelen med just fasta pass är att då kan man ladda maximalt inför dessa. För min del är det ändå så att jag behöver jobba upp en ganska tappar adrenalinnivå för att verkligen ligga på och ge det där sista. Mot detta står ju vissa teorier om att man ska hellre köra mycket, inte jaga tider så mycket utan mer köra för att få ett bra flyt...och jag blir glad bara jag får köra så det löser sig nog :)

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...