redo för sommaren, KTM 125 EXC SM

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Japp, känner igen det där. Problemet är att stödet skavt av metallen där det skall ta "stopp" så jag får sätta en större skruv där eller något. så stödet stoppar..

ah på det viset :gnissla lite jobbigare. men låna en svets av någon så är det löst på nolltid :)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
ah på det viset :gnissla lite jobbigare. men låna en svets av någon så är det löst på nolltid :)

japp, svets har jag. men det är ju aluminum:gnissla . men farsan får lösa det på något sätt. han är bra på sånt :D

Sjukt snygg! Bra jobbat! :)

thx:pannkyss

hörde att du blev omkörd i backen över okq8 strömstadvägen, av en svart grej häromdagen :tungan

Last edited:

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jag har mött min överman!
Till sommaren då jävlar!

Ta det med lite ironi. :tummenupp

Jävlar vilken brutal tank du har kiel, hur många liter rymmer den? :p

Last edited:

Micke_RS

KingeN
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Till salu!
Riktigt snygg! Riktigt snyyygg! Men ska jag va ärlig tycker jag att Gasgasen e snyggare. Men som sagt riktigt snygg var den! :tummenupp

Zlater

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
ingen än :E
sjukligt fin jag blir så avundsjuk :tummenupp

ska försöka kirra lätt mc till sommarn, men som alla (dom flesta iaf) har problem med så måste man ju övertala far och mor...

_RaLLaN_

Guest
Alltid tjöt om gasgas hit å gasgas dit. Har haft en gg, har en nu ktm. Kan ju säga att jag tycker gasgas:en är mycke snyggare original än ktm:en.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Alltid tjöt om gasgas hit å gasgas dit. Har haft en gg, har en nu ktm. Kan ju säga att jag tycker gasgas:en är mycke snyggare original än ktm:en.

GG:en är ju mkt snyggare orginal, om vi pratar från affären. då ktmen är enduro från början

Men jag tycker ktmen är fräckare som sm mkt pga att alla som motardkittar får ju iprincip lite egen style över hojen, ser man ju på dom som har ktm 125 sm här på forumet. Medans dom flesta GG ägare är nöjda med hojen som den är, vilket inte är fel heller men.

det jag inte gillar på GG är tanken,framlampan och frambromsen. annars är den :yoparty

Du som haft båda, kan ju dra lite mer vad som är bra med respektive modell :tummenupp

Last edited:

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
ja, ktm:erna är riktigt snygga och jag gillar dem skarpt, men till er som aldrig har sett en gasgas i verkligheten så är de fan så mycket snyggare irl.... men ktmerna är riktigt najs!

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
GG:en är ju mkt snyggare orginal, om vi pratar från affären. då ktmen är enduro från början

Men jag tycker ktmen är fräckare som sm mkt pga att alla som motardkittar får ju iprincip lite egen style över hojen, ser man ju på dom som har ktm 125 sm här på forumet. Medans dom flesta GG ägare är nöjda med hojen som den är, vilket inte är fel heller men.

det jag inte gillar på GG är tanken,framlampan och frambromsen. annars är den :yoparty

Där håller jag med dig, jag tycker att KTM SM är mycket snyggare än GG, Din är bland dom hetaste jag sett med ;)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Där håller jag med dig, jag tycker att KTM SM är mycket snyggare än GG, Din är bland dom hetaste jag sett med ;)

haha nejnej :D om min inte hade rasat så hade jag haft ktm black graphics dekalkitt oså. då hade den nog varit mkt finare ;)

hade även tänkt köpa vhm topp och vforce3 reeds och sxsljuddämp. men det skall tydligen inte göra SÅ stor skillnad att det är värt o slänga pengarna på det..

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
haha nejnej :D om min inte hade rasat så hade jag haft ktm black graphics dekalkitt oså. då hade den nog varit mkt finare ;)

hade även tänkt köpa vhm topp och vforce3 reeds och sxsljuddämp. men det skall tydligen inte göra SÅ stor skillnad att det är värt o slänga pengarna på det..

Jaså, men jag tror nog att den är snyggare sådär. ;)
Det är ju alltid kul att slänga pengar på trim :)
okejdå, inte om en cylinder kostar 10 000, men det gör dom ju inte.
;)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2892853 ja, ktm:erna är riktigt snygga och jag gillar dem skarpt, men till er som aldrig har sett en gasgas i verkligheten så är de fan så mycket snyggare irl.... men ktmerna är riktigt najs!
Båda hojarna är najs som fan. :tummenupp

(För fan, vi måste ut och köra nån gång. :) )

2892202 GG:en är ju mkt snyggare orginal, om vi pratar från affären. då ktmen är enduro från början

Du som haft båda, kan ju dra lite mer vad som är bra med respektive modell :tummenupp
Förresten är det inget fel på frambromsen. :7peta

(Samma som på Mito. :hihi)

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Båda hojarna är najs som fan. :tummenupp

(För fan, vi måste ut och köra nån gång. :) )

Förresten är det inget fel på frambromsen. :7peta

(Samma som på Mito. :hihi)

joe, mito fram bromsen biter som fan, höll på att bromsa mig över styret i 115 med en lånad mito, på 50 väg (ooops:rodnar)då tycker jag inte ens att jag klämde särskilt hårt:confused:.

Kan bero på att TZR bromsen jag är van med är i princip värdelös dock.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
joe, mito fram bromsen biter som fan, höll på att bromsa mig över styret i 115 med en lånad mito, på 50 väg (ooops:rodnar)då tycker jag inte ens att jag klämde särskilt hårt:confused:.

Kan bero på att TZR bromsen jag är van med är i princip värdelös dock.

Den är säkert jävligt bra. Men det jag inte gillar med den är designen, inget annat. Men för att inte verka anti GG så kan jag ju säga att den iaf är ljusår snyggare än Ktm:s 6serie orginalbroms.

Och det fula med tanken är att den är vitaktig och går ner över motorn, vilket jag tänker på varje gång jag ser en GG. annars :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin