Motorn är trevligare än i exempelvis T7.var tvungen att kika på trådstarten lite - lite huliganfaktor sökte du då det vette fan om du har i tracern
![]()
Vem bryr sig om motorn? Jag har ägt en KTM 1190, den var visserligen rolig upp till 240 men vilken nytta gör man över 120 annat än att ta sig snabbt från A till B? -Ingen om jag får säga vad jag tycker.Motorn är trevligare än i exempelvis T7.
Om jag inte ska bry mig om motorn kan jag ju åka DR650 året runt. Den är ungefär lika yster som en T7.
Jag behöver effekt för att kompensera min brist på talang på körningen. För några år sen hade jag en Transalp 700 och den sög glädjen ur åkturerna.
Helt riktigt, det är därför det är svårt att acceptera något med mindre charm?Fast, bu har väl ts redan en mt-09, så han lär ha koll på den motorn?
Håller med, motorn är inte oviktig.Om jag inte ska bry mig om motorn kan jag ju åka DR650 året runt. Den är ungefär lika yster som en T7.
Jag behöver effekt för att kompensera min brist på talang på körningen. För några år sen hade jag en Transalp 700 och den sög glädjen ur åkturerna.
Den är nog lite svår att hitta i vår del av världen.Alltså jag tycker fortfarande ni är inne på alldeles för tunga hojar åt Mäki. Allt över 500 cc är för tungt för små raska äventyr. Men nu tror jag att jag hittat en perfekt hoj för saken:
Kawasaki KL 250 Super Sherpa
128 kg blötvikt, och 30 hästar.
Kawasaki KL250 Super Sherpa
Motorcycle Specifications Overviews and Road Testswww.motorcyclespecs.co.za
.. eller blir det för mycket 'moped'? Jag är själv jättenyfiken på en sån. Intalar mig att den är som min KLX 230 fast starkare.
Åh herregud, jag skrattade så jag grät när han wheelar packväskorna i backen.Favorit i repris.
Ägde en DR650 förr, du ser den på min profilbild. Anyways, du är svår att tillfredsställa, BMW F 900 GS?Om jag inte ska bry mig om motorn kan jag ju åka DR650 året runt. Den är ungefär lika yster som en T7.
Mitt problem är att jag letar och letar, köper något och direkt efter börjar jag leta igen.Ägde en DR650 förr, du ser den på min profilbild. Anyways, du är svår att tillfredsställa, BMW F 900 GS?
Min favorit Adam:
...Kolla hans videos och du blir bättre på att köra grus!
Siddu, den har verkligen krupit under radarn.Efter att jag behövde vända Suzukin på en lerig "väg" igår funderade jag på det där med vikt. Idag besökte jag en handlare för att klämma på Fantic Caballero, men de skickade ut mig på en Beta Alp X.
Det var länge sen jag fnittrade av att köra en så klent motoriserad mc.
Var det därför du fnittrade?Det var länge sen jag fnittrade av att köra en så klent motoriserad mc.
Av körningen, inte av effekten. Det kändes så smidigt jämfört med min DR650 igår.Var det därför du fnittrade?
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |