WEST
Gudomlig sporthojare
hur tänker du egentligen? eller tänker du alls!
Vad menar du själv?
Det jag menar att varselkläder kom till för folk som JOBBAR på ställen där man behöver synas. Inte så svårt att förstå.
hur tänker du egentligen? eller tänker du alls!
Hur många motorcyklister har blivit nermejade bakifrån för att bilföraren inte sett motorcykeln?
Not sent from an iPhone...
Om jag ser honom på långt håll bakifrån så ser jag honom förmodligen även på långt håll både från sidan och framifrån.....
Jag sätter femtio spänn på att dom som tycker att reflexväst är helt ok är inblandade i mycket färre olyckor än som som tycker att reflexväst är ultramesigt. Med största sannolikhet är den förra gruppen också äldre, har färre hästkrafter per kilo hoj (eller kör mer på bana), och har dessutom mer trafikerfarenhet. Förmodligen har dom också fler polare som varit med om trafikolyckor - eftersom den kvoten ökar med åldern.
Det brukar nämligen vara så att gubbar som gillar trafiksäkerhetsprylar och kör touringhoj klarar sig bättre än 20-åringar som kör bombrepor och har värsta attityden.
Som tur är kommer omdömet med åldern. Precis som att man får mer betalt på jobbet med ökande erfarenhet. Så det finns hopp, era snorisar - när ni blir äldre, klokare och rikare så kommer det att kännas naturligt att sätta på reflexvästen
Så din sammanfattning är att reflexväst är gubbigt?
Nej.
Men detta kanske räknas
Jamen... då SER du dom ju uppenbarligen i alla fall...
Visst gör man det. Hade man blinkljus och saftblandare monterat skulle man synas ännu bättre.
För att ta tillbaks diskussionen:
- Vi är på sporthoj.com; inte gubbhoj.com; inte cråmsläde.nu; inte packväskor.se och heller inte jethjälm.net.
Om man tänker efter lite inser man snabbt att den här diskussionen aldrig skulle uppstå i något annat land än Sverige, tror ni seriöst att man skulle diskutera detta på ett sporthojsforum från staterna? Nope.
Jag tror att en jacka, med relativt skarpa kontraster och "färgbrytningar", fungerar lika bra som en reflexväst, faktiskt. Min jacka är svart, men med en ganska bred, vit rand från axel till axel, rakt över bröstet.
En sådan brytning, precis som Nikel´s jacka har, räcker i mina ögon.
Mvh Tompten
Nej.
Men detta kanske räknas
WTF!! Nästan exakt samma färgsättning?! Vilken "groda" av Lindstrands...
Nu ska jag försöka igen
När du ser att en hojåkare har väst så har du sett hojen för länge sen pga. att hojar har lyse och det syns mycket tidigare än vad du någonsin kan se västen.
Not sent from an iPhone...
För att ta tillbaks diskussionen:
- Vi är på sporthoj.com; inte gubbhoj.com; inte cråmsläde.nu; inte packväskor.se och heller inte jethjälm.net.
Om man tänker efter lite inser man snabbt att den här diskussionen aldrig skulle uppstå i något annat land än Sverige, tror ni seriöst att man skulle diskutera detta på ett sporthojsforum från staterna? Nope.
Jag sätter femtio spänn på att dom som tycker att reflexväst är helt ok är inblandade i mycket färre olyckor än som som tycker att reflexväst är ultramesigt. Med största sannolikhet är den förra gruppen också äldre, har färre hästkrafter per kilo hoj (eller kör mer på bana), och har dessutom mer trafikerfarenhet. Förmodligen har dom också fler polare som varit med om trafikolyckor - eftersom den kvoten ökar med åldern.
Det brukar nämligen vara så att gubbar som gillar trafiksäkerhetsprylar och kör touringhoj klarar sig bättre än 20-åringar som kör bombrepor och har värsta attityden.
Som tur är kommer omdömet med åldern. Precis som att man får mer betalt på jobbet med ökande erfarenhet. Så det finns hopp, era snorisar - när ni blir äldre, klokare och rikare så kommer det att kännas naturligt att sätta på reflexvästen
Dessutom har hojar inga lampor på sidorna, men det kanske din har?
Ponera att du står och skall svänga ut på en större väg. Ser bilisten dig bra då om du står där med svart hoj och svart ställ?
Ett par år senare har dom sålt hojen, köpt en bil med 5 stjärnor i Euroncap. Skaffat säkerhetslås till dörren, barnsäkra spisar och röstar på djurhålt som tryggar välfärden.
Outlaw attityden är som borta
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |