Reflexväst

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Jag vet inte om det är sant men nån påstod att man är skyldig att ha med sig en reflexväst när man åker hoj i Tyskland, att ta på sig om man blir stillastående av någon anledning. Jag skiter i om det är sant eller inte, idén är bra i alla länder. Köpte en väst för 10 spänn på Clas Ohlsson och stoppade under sadeln.
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Klart man syns bättre i trafiken med en reflexväst, men verkar nästan som att bilisterna säger "att dom inte såg mcn", som en jävla bortförklaring eller dylikt :(
En körskolelärare här i halmstad hade tydligen blivit påkörd 4 eller 5 gånger iår, fasten han har en stor varsel jacka.
Är nog mer att bilisterna inte visar någon respekt för oss.
Jag har iallafall en reflexväst under sadeln, vet ju alldrig när den kan behövas :tummenupp
 

Linkan_85

Guest
Nej för fan!! På med västen.... Alla långsamtgående fordon SKALL ha väst:näsblod

Klart man syns bättre i trafiken med en reflexväst, men verkar nästan som att bilisterna säger "att dom inte såg mcn", som en jävla bortförklaring eller dylikt :(
En körskolelärare här i halmstad hade tydligen blivit påkörd 4 eller 5 gånger iår, fasten han har en stor varsel jacka.
Är nog mer att bilisterna inte visar någon respekt för oss.
Jag har iallafall en reflexväst under sadeln, vet ju alldrig när den kan behövas :tummenupp

Fattar fortfarande inte vad du menar? kolla min avatar!!! Väst:tummenupp

Linkan 85 försöker fortfarande att narras,,,, :hihi :hihi
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Fattar fortfarande inte vad du menar? kolla min avatar!!! Väst:tummenupp

Jaja, men du kör ju på bana och det är kanske SMC:körning och då har ju alla väst.

Sen tycker jag att den ser röd eller orange ut,,,,,,,, ev, väst för de som inte vågar åka på väg utan ska ju vara GUL,,,,, toppa den om du kan:)
 

Linkan_85

Guest
Hmm fan:huvet

Jaja, men du kör ju på bana och det är kanske SMC:körning och då har ju alla väst.

Sen tycker jag att den ser röd eller orange ut,,,,,,,, ev, väst för de som inte vågar åka på väg utan ska ju vara GUL,,,,, toppa den om du kan:)
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
En körskolelärare här i halmstad hade tydligen blivit påkörd 4 eller 5 gånger iår, fasten han har en stor varsel jacka.

En körskolelärare som blivit påkörd 4-5 gånger på ett år?
Det låter som om han är olämplig som körskolelärare tycker jag.
Förmodligen håller han på reglerna fullt ut, väst eller inte väst.
Mao insidan av skallen är viktigare än en löjlig väst.
Själv kör jag utan väst men anser att alla bilar är farliga och är beredd på att de är både blinda och döva.
 

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Jag var inne på samma sak men jag höll mig för jag vet ju inte detaljerna. Generellt sett tror jag det är bättre att betrakta alla bilar som älgar eller galna kossor än att tro att det hjälper med reflexväst. Det handlar inte om att få dem att låta bli att köra på oss. Det handlar om att inte ge dem en jävla chans att lyckas med det. Jag blir knappt upprörd längre när jag tex. blir prejad i rondeller, jag är alltid beredd på det och tänker bara "så lätt tar du inte mig, bilfucko".

Men för mig får den som vill gärna ha reflexväst också. Tro bara inte att det är den kompletta lösningen på problemet.
 
Last edited:

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
sthlm
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Aldrig väst när man kör, varför ha ett snyggt ställ ??

vid olycka, absolut!
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
glömde mitt anteckningsblock här någonstans?

kan någon anteckna åt mig? snällla!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top