Säg en anledning varför man INTE ska synas i trafiken.
Sen kan du ställa dej på en åker o se om du får medhåll!
Om du nu är så orolig för att inte bli sedd i trafiken så ska du ju använda dig av något ovanligt typ rotorljus på hjälmen som någon sa i någon ovanlig eller polisblå färg.
Vem ser dig när du har en väghyvelgul mc med en vägarbetarreflexväst om du har ett pågående vägarbete bakom dig eller en dagisklass med 50 reflekterande ungar?
Precis, det är därför jag tagit bort min blinkers och stängt av halvljuset
Måste erkänna att jag känner mig rätt löjlig i min reflexväst... men jag ville ju inte fästa övningskörskylten direkt på skinstället, så jag får stå ut med väst ett tag.
Risken finns väl att du blir invaggad i något slags falsk känsla av trygghet med en reflexväst.
Jag litar på dom slutsatser som SMC dragit i frågan och säger. Skippa västen och kör med insidan av huvudet så har du så bra förutsättningar du kan få för att överleva ditt motorcykelåkande.
Risken finns väl att du blir invaggad i något slags falsk känsla av trygghet med en reflexväst.
Om jag inte missminner mig så har exempelvis SMC medvetet valt att inte gå ut med någon rekommendation om att reflexväst är bra att ha när man kör eftersom dom har gjort undersökningar och kommit fram till att en reflexväst inte är någon fördel. Bilisterna som inte ser dig utan ser dig inte med västen heller helt enkelt.
Det finns ingen genväg till att ha så bra chanser till att bli upptäckt. Den enda vägen är att hålla igen lite vid korsningar och hålla en sansad fart så att bilisterna har en chans att hinna se dig och ta hänsyn till att du kommer. Dessutom skapar du marginaler till dig själv att agera om dom hittar på något dumt.
Kör du med så små marginaler att du anser att du måste ha reflexväst för att klara dig så har du helt enkelt lagt ribban för högt och valt ett tempo som medför att du är över din förmåga för vilka hastigheter och situationer du kan hantera.
Kör som om alla andra trafikanter vill döda dig så klarar du dig.
Bilister ser inte motorcyklister för att dom inte letar efter oss. Likaså ser dom inte reflexvästar eftersom dom oftast sitter på vägarbetare och dom rör sig inte så fort för det mesta. Ur det perspektivet så försämrar du dina chanser när du tar på dig reflexvästen.
Den enda klädsel som förbättrar din synlighet är att ta på dig ett ställ som ser ut som polisens ställ. För polisen letar alla bilister efter när dom är ute och kör.
Jag litar på dom slutsatser som SMC dragit i frågan och säger. Skippa västen och kör med insidan av huvudet så har du så bra förutsättningar du kan få för att överleva ditt motorcykelåkande.
Ja och BMW-klubben och Blysläde-klubben och
MaruderViragoDragstar-klubbarna IIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Kan vi inte demonstrera utanför Riksdagshuset mot reflexväst,,,,,,
Kolla här, om du hittar ett ända kort där du inte ser vad som är på bild trots att väst saknas då ska du få medalj.
Borde va lag på reflexväst!!!!!!
Hur kan man köra utan?????
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand