Reg plåt fram?!

Status
Ej öppen för fler svar.

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
på nyheterna just nu, regeringen ska försöka få till en lagändring tills nästa år för att vi motorcyklister ska få ha en fin nummerplåt framtill!
det är ju bara att gratulera..:confused:
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
på nyheterna just nu, regeringen ska försöka få till en lagändring tills nästa år för att vi motorcyklister ska få ha en fin nummerplåt framtill!
det är ju bara att gratulera..:confused:

bara täcka med en liten tejpbit som man snabbt kan rycka loss. Sluta grina, det svälter barn i afrika :D
 

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati ST4s -03
jaha, va ju bara en tidsfråga tills detta förslag skulle komma känndes det som.
Känns surt om det blir så, blir ju inte så snyggt direkt. :gnissla
 

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Årjäng
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
hmm villka påhitt ja då kör jag utan och tar böterna. Undrar var de tänkt att placera skylten i fram då?!
 

Navigator

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
CBR1000RR/250X/Monkey Kopia
exact, det är nog bara en tidsfråga... men kommer eventuela böter att hamna på registrerade ägaren till hojen?
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
exact, det är nog bara en tidsfråga... men kommer eventuela böter att hamna på registrerade ägaren till hojen?

bra fråga..

det här med regplåt fram har väl varit på tapeten tidigare, men vet i fan om dom inte lyckas driva igenom det denna gång..

bara täcka med en liten tejpbit som man snabbt kan rycka loss. Sluta grina, det svälter barn i afrika :D

hur liten tejpbit då?
hehe, jag har fadderbarn för att döva mitt samvete tillräckligt mycket för o klaga:D
 
Last edited:

njelger

Guest
bra fråga..

det här med regplåt fram har väl varit på tapeten tidigare, men vet i fan om dom inte lyckas driva igenom det denna gång..

Togs bort av säkerhetsskäl. Jag undrar mest hur de ska få ner hastigheten pga regskylt fram? Naturligtvis är det för de allsmäktiga kamerorna som kanske plötsligt blir flera tusen bara i Stockholm. Fast riksdagsmän haer naturligtvis amnesti som trängselskatten.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Ett mycket bra och väl genomtänkt förslag för att kunna registrera ev. fortkörande motorcyklister med automatisk hastighetskontroll medelst s.k. "plåtpolis".
Jag hoppas att det kommer ett kompletterande förslag att förbjuda mc-åkare att köra med hjälm så att de kan identifieras ännu lättare. Därmed skulle mc-döden minska drastiskt enligt våra eminenta statliga utredare... :rolleyes:
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Men det krävs fortfarande en lagändring för att kunna bötfälla fordonsägaren antar jag. Om en sådan förändring kommer till stånd så är det bara att vrida kamerorna och fota bakifrån (som i GB).
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06

hur liten tejpbit då?
hehe, jag har fadderbarn för att döva mitt samvete tillräckligt mycket för o klaga:D

Borde väl räcka så en bokstav eller siffra blir omöjlig att se :tummenupp

Antagligen tillräckligt stor så några bokstäver eller siffror inte syns ordentligt eller blir en annan siffra typ 3 blir 8 eller liknande.

Precis, busenkelt även för en mcåkare med 0 i motorik.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En liten retorisk fråga, undrar om politikernas önskan att sätta regplåt ifram och införa ägaransvar ökar eller minskar för varje hojåkare som drar förbi en fartkamera i 150++ på slangen? :va
 

Gabor

Guest
Tänk att det ska ta flera år att äntligen få ett reg nr fram på hojen. Ägaransvar skulle det ha varit för länge sedan. :tummenupp

Då kanske många muppar skulle sluta fara fram på vägarna så att de som sköter sig ska slippa lda för deras framfart. :yoparty

Höj böterna till det dubbla när hojägaren upprepat drar på sig böter. :D

3 ggr inom 6 månader, indraget kÖrkOrt direkt. :arsele

"Då jävlar skulle ni sköta er, ansvarslösa slynglar...."..:mad:



















Ungefär så här lät det i ett rum för ett tag sedan, jag blev stolt över att få bli kallad slyngel samt att jag äntligen fick veta veta hur en sosse såg ut. :D
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
En liten retorisk fråga, undrar om politikernas önskan att sätta regplåt ifram och införa ägaransvar ökar eller minskar för varje hojåkare som drar förbi en fartkamera i 150++ på slangen? :va
En utmärkt fråga!
Nu kommer också ägaransvaret som ett brev på posten..då förmodligen för alla fordon.
Mitt ödmjuka tack alla som gett fingret och trott sig vara supercoola....:gnissla

Sen går det ju att montera den ev framskylten på gångjärn - så fort man får upp farten så viker den sig.
Snyggt och prydligt vid stillastående - osynlig i fart...
 
Last edited:

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Jag förstår inte varför folk är rädda för regplåt fram och ägaransvar, det är ju bara att köra i laglig hastighet:tummenupp
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Hmm, vart fäster man en skylt fram på en hoj? Ska alla hojar som tas in till sverige byggas om så det går att fästa skylt? Låter ju bra...
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Hmm, vart fäster man en skylt fram på en hoj? Ska alla hojar som tas in till sverige byggas om så det går att fästa skylt? Låter ju bra...

Det är en värdslig sak, som Karlsson på taket skulle ha sagt. Allvarligt talat lagstiftarna skiter nog i hur våra hojar ser ut.
 
Last edited:

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Jo det förstår jag väl att dom gör, men om jag ställer mig framför min hoj så ser jag inte vart det ska vara ens möjligt att sätta skylten.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top