Reg plåt fram?!

Status
Ej öppen för fler svar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Blir mer och mer trött på att politiker och myndigheter lägger ner miljoner på att sikta på ett mål som dom inte kommer att nå. (nollvisionen)
Det vore bättre om dom lade pengarna på sjukvård eller skola etc.

Blir det skylt-tvång fram så blir det till att köra utan, både fram å bak.

Håller med 100%. Jag tycker det är en skev bild vi börjar få här i sverige. De miljarder man lägger på "nollvisionen" kunde gå raka spåret till sjukvården eller till något så enkelt som tandvården som är ruskigt eftersatt så folk inte går dit på flera år för att de inte har råd! Nollvisjonen är ett skämt! Klart man inte bara ska acceptera att folk dör men vi är naiva och korkade om vi tror att vi kan motarbeta detta naturliga i livets gång. Vi är nästan 10 miljoner, 600-700 dör i traffiken, vad är det? 50-60 på hoj, 1500 tar sina liv... Hjälp folk som har peprisioner i så fall.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Ägaransvar

Ägaransvar skulle inte beröra mig, jag kan stå för det som görs med min hoj, men regplåt fram vill jag hellst slippa.
Förstår egentligen inte varför dom kör så hårt på regplåt, när det skulle vara effektivare med ägaransvar.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjena T. Nu utan personpåhopp idag. Fallet som du beskriver, så inser du nog själv att personen som äger fordonet skulle ligga risigt till. Finns ingen annan än du som skulle kört fordonet. Låna ut, ditt ansvar, du skulle se till att ha ett låneavtal skrivet, precis som om du lånar ett vapen , lånelicens.

har du inget sådant, är det DU som åker dit om något händer.

Lägg ner! När har Jag haft med personpåhopp! Gilla läget i stället att andra har annorlunda livssyn. Nog om det.

Det är inget vapen som är tillverkat för att skada/döda, det är ett fordon. Ska man ha lånekontrakt om farsan lånar ens bil för att dra upp en båt? Om Jag får bilen stulen och någon hinner klippa en dagisklass och sen stuckit INNAN Jag hunnit polisanmäla... Var ska man dra gränsen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top