Reg plåts belysning

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Är det någon som har någon ide alls vart man kan skaffa sig denna Reg plåts belysning...kommer inte ihåg vart jag hittade bilden...den skulle tydligen lysa väldigt kraftigt...

:fyllisar
 

Bifogat

  • plsm2.JPG
    plsm2.JPG
    22.3 KB · Visningar: 439

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Lidbrandt skrev:
Är det någon som har någon ide alls vart man kan skaffa sig denna Reg plåts belysning...kommer inte ihåg vart jag hittade bilden...den skulle tydligen lysa väldigt kraftigt...

:fyllisar

en sån här?
 

Bifogat

  • number_plate_led_light.gif
    number_plate_led_light.gif
    7.5 KB · Visningar: 966

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Ooo snyggt, en sån skulle jag behöva. :banana
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
ziif skrev:
Okei ! Vet någon hur många volt den är på och om den lyser bra ?

jag drar till med en gissning där, men vita ledar brukar lysa helt sjukt mycket.

finns ju ficklampor som använder sig av vita leds och dom är grymt ljusstarka, så jag tror inte du behöver oroa dig där ivf. :tungan :tummenupp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Köp!

Lidbrandt skrev:
Är det någon som har någon ide alls vart man kan skaffa sig denna Reg plåts belysning...kommer inte ihåg vart jag hittade bilden...den skulle tydligen lysa väldigt kraftigt...

:fyllisar

Jag köpte en sån där efter jag fick en flygande besiktning med ombesiktning/körförbud som följd.

Dom som tilvlerkar den där heter Libertek http://www.libertek.com
Jag mailade dom och dom hänvisade mig vidare till en firma i Norge som säljer den. Jag ringde dom och fick en kontonummer, satte in pengar och lampan kom på posten.

Jag tycker att den e grymt salt, helt klart den stylingdelen på hojen jag e mest nöjd över. Och den lyser tillräckligt kraftigt. På besiktningen sa dom "ja det sitter ju en lampa där" Det e det enda kravet dom har.

Den sitter fint där den sitter efter en säsong av extremt hård körning, wheelningar, krasher på bana etc och fungerar finfint fortfarande. Jag ger den 5 bakhjulskungar av 5 möjliga. :tummenupp
Jag kan fortfarande starta tändningen ibland och bara titta på lampan för jag tycker den ser så ball ut.

Sen var den enkel att installera oxå. Jag bara ringde Campar så var det klart :D (tack Campar!)

KÖP!!!
 

gulingen

Börjar få upp den
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
en vit blå
Köp inte sådana lightbolts köpte mina från dan mobilty
Det du får är en vit diod i en bult.Mina kostade 214 kr
Kollade hos elfa där kostade bulten 20 kr och dioden10kr
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
gulingen skrev:
Köp inte sådana lightbolts köpte mina från dan mobilty
Det du får är en vit diod i en bult.Mina kostade 214 kr
Kollade hos elfa där kostade bulten 20 kr och dioden10kr

Från Dan Mobility kanske det e det. Inte från Libertek.

Det är inte "bara en diod i en mutter". Ett snyggt Aliminumhus skuret med rätt vinkel etc. Klart med rätta motstånde osv så det funkar att koppla in direkt.

Jag tycker att det va värt pengarna. ELFA grejer e inte alls lika snyggt stylade.

// Danne
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Köpte mina från SachseRodShop för dryga 200 bagis. Den där andra var ju lite snyggare måste jag erkänna. Nåja, det här är den med insexskalle, s.k. dome head. Den toppiga bulten "acorn" ser INTE bra ut.
 

Bifogat

  • yamaha_r1_2002_tail2_800x60.jpg
    yamaha_r1_2002_tail2_800x60.jpg
    115.7 KB · Visningar: 229

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
RoLLER skrev:
Jag köpte en sån där efter jag fick en flygande besiktning med ombesiktning/körförbud som följd.

Dom som tilvlerkar den där heter Libertek http://www.libertek.com
Jag mailade dom och dom hänvisade mig vidare till en firma i Norge som säljer den. Jag ringde dom och fick en kontonummer, satte in pengar och lampan kom på posten.

Jag tycker att den e grymt salt, helt klart den stylingdelen på hojen jag e mest nöjd över. Och den lyser tillräckligt kraftigt. På besiktningen sa dom "ja det sitter ju en lampa där" Det e det enda kravet dom har.

Den sitter fint där den sitter efter en säsong av extremt hård körning, wheelningar, krasher på bana etc och fungerar finfint fortfarande. Jag ger den 5 bakhjulskungar av 5 möjliga. :tummenupp
Jag kan fortfarande starta tändningen ibland och bara titta på lampan för jag tycker den ser så ball ut.

Sen var den enkel att installera oxå. Jag bara ringde Campar så var det klart :D (tack Campar!)

KÖP!!!

har dendär firman i norge nån hemsida?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top