flygaren_93
Ny medlem
Jag tog mitt MC kort i höstas med A2 behörighet så där till måste jag köra motorcyklar med max 35 kw och max strypt med max 50 %...
För tillfället kör jag min Honda CM400T men tänkte ta över min fars Bmw K75:a. Problemet är att den har 55Kw vilket skulle ger problem med farbror blå om jag skulle köra den.
Min tanke var att jag skulle strypa den men problemet är att det inte finns någon som tillverkar färdiga 35kw strypningar till den och modellen är så gammal att ingen tillverkare producerar några strypsatser. Det enda färdig som går att få tag på är 25kw men de skapar problem att motorcykeln i så fall strypt med över 50% så den blir olaglig för mig av den anledningen (sjukt tycker jag!)
Istället vad jag vet är ända lösningen om jag skulle tillverka en egen strypning och köra den i bromsbänk och på så sätt registrera att den med lägre effekt.
Min fråga:
Hur svårt/dyrt är det att registrera om en motorcykel själv med bromsbänk och egentillverkad strypning (typ gasspärr)
Tack för svar på förhand
För tillfället kör jag min Honda CM400T men tänkte ta över min fars Bmw K75:a. Problemet är att den har 55Kw vilket skulle ger problem med farbror blå om jag skulle köra den.
Min tanke var att jag skulle strypa den men problemet är att det inte finns någon som tillverkar färdiga 35kw strypningar till den och modellen är så gammal att ingen tillverkare producerar några strypsatser. Det enda färdig som går att få tag på är 25kw men de skapar problem att motorcykeln i så fall strypt med över 50% så den blir olaglig för mig av den anledningen (sjukt tycker jag!)
Istället vad jag vet är ända lösningen om jag skulle tillverka en egen strypning och köra den i bromsbänk och på så sätt registrera att den med lägre effekt.
Min fråga:
Hur svårt/dyrt är det att registrera om en motorcykel själv med bromsbänk och egentillverkad strypning (typ gasspärr)
Tack för svar på förhand