Regler 5/7 knudan

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Snabbe_jag skrev:
Är det lönt att argumentera om blåsen.

Vi mätte Lilltösen på Bike Events och fick 97 db bara att kasta på org.
Så slipper Jane och company en massa diskutioner.
Jag tycker att de har nog med körningen att ta hand om.

Och de 2 - 4 hästarna de kanske tappar har ni ingen nytta av på Knutstorp....

Kloka ord från en klok mek... :tummenupp

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Snabbe_jag skrev:
Är det lönt att argumentera om blåsen.

Vi mätte Lilltösen på Bike Events och fick 97 db bara att kasta på org.
Så slipper Jane och company en massa diskutioner.
Jag tycker att de har nog med körningen att ta hand om.

Och de 2 - 4 hästarna de kanske tappar har ni ingen nytta av på Knutstorp....

Hk:na skiter jag i - men problemet är att orginalburken skrapar i vid hårnålen orginalburk 10.000:- ny :skrämd . Det går fort att byta till orginal - p.g.a av min anledning kommer jag först prova och se hur mycket det mäter.

Mvh//ZF

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Zilversurfer skrev:
Hk:na skiter jag i - men problemet är att orginalburken skrapar i vid hårnålen orginalburk 10.000:- ny :skrämd . Det går fort att byta till orginal - p.g.a av min anledning kommer jag först prova och se hur mycket det mäter.

Mvh//ZF

Svetsa på en bit där det tar i bara.
Eller du ska sälja burken sen kanske???

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Ursäkta mig men ingen EL ( Kanske ) jaha hur ska jag (vi) kunna byta däck tex. Jag betalar gärna extra för el - som vi vet är det ganska användbart. Nu har det kanske ändrats men för ett antal år sedan då vi hyrde banan för företaget då ingick el i banhyran. Men detta kanske har ändrats som sagt.

Mvh//ZF

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zilversurfer skrev:
Ursäkta mig men ingen EL ( Kanske ) jaha hur ska jag (vi) kunna byta däck tex. Jag betalar gärna extra för el - som vi vet är det ganska användbart. Nu har det kanske ändrats men för ett antal år sedan då vi hyrde banan för företaget då ingick el i banhyran. Men detta kanske har ändrats som sagt.

Mvh//ZF

El är ett måste, jag har ingen generator på Missilen, däckvärmare ger dessutom färre olyckor, safety first.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Snabbe_jag skrev:
Svetsa på en bit där det tar i bara.
Eller du ska sälja burken sen kanske???

Svetsa på min orginal :skrämd , nähä du så roligt ska vi ha. Vi ska säkert kunna lösa ngt så att det går under eller på 95db.

Ses på Lördag

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Zilversurfer skrev:

Mvh//ZF

Vi jobbar på den frågan just nu.
De har frilagt el-anslutningarna så de ingår numera inte i banhyran.

Deras priser idag är 200:- i anslutningsavgift per anslutning och därefter får man betala för elförbrukningen.

Detta kommer förmodligen även att införas på kvällsträningarna vilket jag tycker är helt fel.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Kurvmakaren skrev:

Deras priser idag är 200:- i anslutningsavgift per anslutning och därefter får man betala för elförbrukningen.

Detta kommer förmodligen även att införas på kvällsträningarna vilket jag tycker är helt fel.

Vi får ingen el på kvälls träningar :( - men den är juh gratis :crash

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:

Mvh//ZF

Värmarna blir nog svåra att få igång utan el, men däcksbyten ordnar sig genom macken i Kågeröd! :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
El är ett måste, jag har ingen generator på Missilen, däckvärmare ger dessutom färre olyckor, safety first.

El är inget måste,däckvärmare är overkill på träning då du kan ta ett par extra uppvärmningsrundor. Dessutom så räcker ditt batteri hela dagen, Eller du tror det blir mer än 2h effektiv körtid?

Byta däck kan man väl göra i god tid innan? Eller ja just det, det var visst någon som inte köpte extra fälgar, eller hur var det nu? :rolleyes:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oscar skrev:
Värmarna blir nog svåra att få igång utan el, men däcksbyten ordnar sig genom macken i Kågeröd! :tummenupp

Va bra Oscar, då vet vi att du ställer upp :tummenupp ( om du sen hinner mellan varven kan du gnugga lite på däcken :hej ).

Mvh//ZF

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kurvmakaren skrev:

200 kr i anslutningsavgift är inget annat än rent ocker!

Bara för att de har STCC på Knutstorp tror de att den är nån jävla GP-bana.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
Va bra Oscar, då vet vi att du ställer upp :tummenupp ( om du sen hinner mellan varven kan du gnugga lite på däcken :hej ).

Mvh//ZF

:D

Jag har inget kk så du får masa dig till macken själv! :whip

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chris Ash skrev:
El är inget måste,däckvärmare är overkill på träning då du kan ta ett par extra uppvärmningsrundor. Dessutom så räcker ditt batteri hela dagen, Eller du tror det blir mer än 2h effektiv körtid?

Byta däck kan man väl göra i god tid innan? Eller ja just det, det var visst någon som inte köpte extra fälgar, eller hur var det nu? :rolleyes:

Nu kör du en 125:a med 0,25 hk DU BEHÖVER INTE DV. Sen går det åt 2 beg set Rennsport - och om det börjar regna så är jag tvungen att byta i vilket fall som helst. Ska ALLTID räkna med att man får byta däck.

Jagskaköraöverdigpåknudan.org

Mvh//ZF

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:

Däckvärmare gör att däcket inte behöver värmas upp av friktionen utan är kletigt redan från start

Däckvärmare förlänger däckens livslängd med 20-30%

Däckvärmare är inte Gay enligt Jalle

Du kan inte veta hur länge mitt batteri håller

El behövs till kaffekokaren, kompressorn, stereon och annat som hör till i Lyxträningsklassen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Zilversurfer skrev:
Nu kör du en 125:a med 0,25 hk DU BEHÖVER INTE DV. Sen går det åt 2 beg set Rennsport - och om det börjar regna så är jag tvungen att byta i vilket fall som helst. Ska ALLTID räkna med att man får byta däck.

Jagskaköraöverdigpåknudan.org

Mvh//ZF

Face it! Du behöver heller inte däckvärmare, om det nu skulle knipa så är det väl inte så svårt att ta det lugnt i tre varv när du har en hel dag på dig att gasa.

Sen att det går att köra på ett set Beg Rennsport längre än två timmar behöver vi inte diskutera, man byter däck så ofta man trivs med, det säger jag inget om. Men kniper det så GÅR det att köra en dag på dem. Lite powerslides har väl aldrig suttit fel?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:
Däckvärmare gör att däcket inte behöver värmas upp av friktionen utan är kletigt redan från start

Så vad då då, i ditt tempo gör det varken till eller från....

Däckvärmare förlänger däckens livslängd med 20-30%

Lägg fram vetanskapliga bevis.....

Däckvärmare är inte Gay enligt Jalle

Skiter la jag i.....

Du kan inte veta hur länge mitt batteri håller

Jo....

El behövs till kaffekokaren, kompressorn, stereon och annat som hör till i Lyxträningsklassen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...