Regler 5/7 knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zilversurfer skrev:
Nu kör du en 125:a med 0,25 hk DU BEHÖVER INTE DV. Sen går det åt 2 beg set Rennsport - och om det börjar regna så är jag tvungen att byta i vilket fall som helst. Ska ALLTID räkna med att man får byta däck.

Jagskaköraöverdigpåknudan.org

Mvh//ZF

Jag tror inte du hänger på i Herr Äschs tempo, han kör 1.14 på knudan, iof klockad med polarens gökur men ändå ;)
 

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Det är ju egentligen helt fantastiskt att det finns folk som håller på med motorsport överhuvudtaget i det här landet. Finns det något som ännu inte är besvärligt så är det väl bara en tidsfråga innan det kommer o bli det.

Ström- Det skall man inte behöva fråga om det finns. Däckvärmare eller inte, generator eller inte. Ström skall finnas när man håller på med motorsport.

Dagens arrangemang i Sverige inte minst i RR utgår från att de som vill deltaga skall tacka, buga o be för att få vara med och sedan acceptera vad skit som helst. Borde det inte vara så att arrangören för ett event vad det nu må vara försöker göra allt som bara går för att locka till sig deltagare.

Fan, ibland kan man tro att man är bosatt i Ryssland.

Så, nu skall jag ta en kopp kaffe o lugna ner mig.

edit: nu var inte detta en skopa till sydskanesemce för det är ju inte dom som skall ha betalt för elen.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Äh, det är ju inte ens lite mek, ett slipon hinner man byta 5 min innan start, ett bolt-on kanske 10.

Dessutom är ju 95 dB samma regel som alltid på Knutstorp, dvs på SM och kvällsträningarna. Bra slipon klarar sig utan problem även om det händer att folk blir plockade av banan. Har ni Micron,Vims och trams eller annat skit så byt.....

Du får gärna komma ner och byta ljuddämparna på min hoj på 10 minuter. :hej Lycka till! ;)

Jag väljer att prova med Laserpiorna på men har med orginalen om det behövs. Det är inget jag tjafsar om men det är ju praktiskt om det funkar med slipon eftersom hojen är justerad för det, och så slipper jag skruva ljuddämpare också.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Cramo hyr ut mobilt aggregat för 600 kr inkl. moms 16 Amp 6 Kw

Postadress: 232 37 Malmö/Arlöv
Besöksadress: Företagsvägen 25
Telefon: 040-43 97 50
Fax: 040-43 97 51
Epost: info@cramo.se
Länk: www.cramo.se


Go and get it :fakta
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag kör också med mitt Ixil slip-on på. Det är förhållandevis tyst och jag har aldrig stött på patrull tidigare, på någon bana. Gick ju dessutom bra förra gången på Knutstorp då det var licensträning. Men, jag gör väl som Gubbstrutt och tar med originalpipan för säkerhets skull.
 

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Chris Ash skrev:
Face it! Du behöver heller inte däckvärmare, om det nu skulle knipa så är det väl inte så svårt att ta det lugnt i tre varv när du har en hel dag på dig att gasa.

Sen att det går att köra på ett set Beg Rennsport längre än två timmar behöver vi inte diskutera, man byter däck så ofta man trivs med, det säger jag inget om. Men kniper det så GÅR det att köra en dag på dem. Lite powerslides har väl aldrig suttit fel?

Alla har vi våra ideér om huruvida det behövs däckvärmare eller inte och hur länge ett par däck egentligen håller på bana.
Personligen tycker jag att man ska använda däckvärmare om man har (dom finns juh till för en anledning), däremot tycker jag att det är helt OK att "värma däck" i tre varv om man nu inte har däckvärmare.
När det gäller livslängd på däck finns lika många faktorer som argument; tillverkare / gummiblandning / lufttryck / asfalt / dimensioner / vikt på cykel.... m.m.. så det orkar jag inte ens argumentera.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Du får gärna komma ner och byta ljuddämparna på min hoj på 10 minuter. :hej Lycka till! ;)

Jag väljer att prova med Laserpiorna på men har med orginalen om det behövs. Det är inget jag tjafsar om men det är ju praktiskt om det funkar med slipon eftersom hojen är justerad för det, och så slipper jag skruva ljuddämpare också.

Ok, du har två din stolle, 20 min då, dessutom har du säkert en massa omekarvänliga grejor på din traktor. Jag har aldrig haft en hoj där det tagit mer än 10 min ,så kan vi säga....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Ok, du har två din stolle, 20 min då, dessutom har du säkert en massa omekarvänliga grejor på din traktor. Jag har aldrig haft en hoj där det tagit mer än 10 min ,så kan vi säga....

Eller så är jag bara skitkass på att meka, troligen är det så.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Chris, nu är du väl lite förvirrad ;). Jag kör RS1 bak - och jag tala om för dig att ett sådant beg däck ligger du inte och matar 2 timmar med. Hållbarheten blir ännu sämre om däcket kyls ner helt mellan passen - därför kan jag ställa in mina värmare till 60°C för att hålla värmen, tyvärr går det inte utan El. Detta i sin följd innebär att det bildas kristaliserat gummi på ytan som är snor hal. Visst det tar 3 varv att få bort den men det 10 varv för att få temperatur i fälg, luft och genom hela däcket vilket i sin tur ökar slitage på däcken. Att få power slides är inte häftigt specielt inte på Knudan.

Vill du ha en Gummi lektion - så ta med papper och penna så skall jag hålla ett föredrag på Knudan :hej

3 varv * 6 pass = 18 långsamma skitvarv bara för att jag inte kan värma mina däck!!

Chris Ash skrev:
Face it! Du behöver heller inte däckvärmare, om det nu skulle knipa så är det väl inte så svårt att ta det lugnt i tre varv när du har en hel dag på dig att gasa.

Sen att det går att köra på ett set Beg Rennsport längre än två timmar behöver vi inte diskutera, man byter däck så ofta man trivs med, det säger jag inget om. Men kniper det så GÅR det att köra en dag på dem. Lite powerslides har väl aldrig suttit fel?
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Jag tycker att pass på 15min är för kort, att dessutom behöva lägga ett till två varv på att värma däck gör det hela uruselt. Någon som vill vara med och dela på ett elverk?
 

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Det aningen suddiga meddelandet ang ström eller inte från styrelsen i sydskanesemse.nu kommer att bli förtydligat senast under morgondagen - ok ?!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
metallgutten skrev:
Det aningen suddiga meddelandet ang ström eller inte från styrelsen i sydskanesemse.nu kommer att bli förtydligat senast under morgondagen - ok ?!

Ni gör ert bästa o sen får alla vara nöjda!!! :)
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
oscar skrev:
Ni gör ert bästa o sen får alla vara nöjda!!! :)

Amen Oscar, hade du sagt det om det varit Bike-Events som hade ordnat det :hej . Du är alltid så snäll ;)


Ja - jag är med och delar ett El....vad det nu heter :crash om det behövs.

Mvh//ZF
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
Amen Oscar, hade du sagt det om det varit Bike-Events som hade ordnat det :hej . Du är alltid så snäll ;)


Ja - jag är med och delar ett El....vad det nu heter :crash om det behövs.

Mvh//ZF

Nej det hade jag inte! :rolleyes:

Jag är också med på ett elverk!
 

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
väntar på förtydligen enligt Metallis men skulle det gå grus där så är jag osså på att dela elektroner ... jag tar de positiva o resten får ni slåss om
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tar med en kolgrill, sen så wookar vi så att gummit ryker, elfrågan kommer att lösa sig på ett helt otroligt sätt ;)
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Lägg Av

Kan ni inte lägga ner denna diskussionen.

ni gör ju styrelsen i Sydskanes Emse besvikna när sånt här tjaffs
ältas på ett forum istället för att kontakta dem live..

var glada att sådanna här körtillfällen fixas då det är mängder med timmar bakom i planering & donande
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Re: Lägg Av

jtds skrev:
Kan ni inte lägga ner denna diskussionen.

ni gör ju styrelsen i Sydskanes Emse besvikna när sånt här tjaffs
ältas på ett forum istället för att kontakta dem live..

var glada att sådanna här körtillfällen fixas då det är mängder med timmar bakom i planering & donande

Det är väll ändå inte sydskanes emse´s fel att elen kostar hutlöst mycket!?

klart som fan att det måste diskuteras så att alla är eniga och tillsammans kan se till att det sker en förändring...
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Re: Re: Lägg Av

Pålle skrev:
Det är väll ändå inte sydskanes emse´s fel att elen kostar hutlöst mycket!?

klart som fan att det måste diskuteras så att alla är eniga och tillsammans kan se till att det sker en förändring...

det märks inte så på det som skrivs utan att det vinklas mot att det e Sydskanes fel att inte de fixxar ström,
varför går ni inte på motangrepp mot Motorevents som skall ha elpengarna,
det här drabbar ju även licensträningarna,
 
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Top